Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نوشته وبگاه «دیفنس ولد نت» مقام‌های نظامی سعودی در حال رایزنی با روسیه برای خرید سامانه اس-۴۰۰ و جنگنده سوخو-۳۵ ازاین کشور پس از آن است که دو طرف سه سال قبل توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سرگئی چمزوف» مدیر اجرایی شرکت «روستک» در گفت‌گو با شبکه خبری راشاتودی گفت: «تا زمانی که قراردادها را امضا نکنیم، در مورد این مورد صحبت نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. روند مذاکره در حال انجام است».

بر اساس این گزارش، صنایع نظامی عربستان (SAMI) یک هدف بلندپروازانه تولید ۵۰ درصد تجهیزات دفاعی تا سال ۲۰۳۰ را دارد. مشارکت با روسیه در این زمینه شامل انتقال فناوری برای تولید سامانه موشکی  اس-۴۰۰ ، کورنت و سامانه توس (ویژه تانک) است.

در فوریه ۲۰۱۹، سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه گفت  که روسیه و عربستان سعودی در حال بررسی شرایط فعال سازی قرارداد اس-۴۰۰ هستند. دو ماه بعد منبعی به خبرگزاری «اینترفکس» گفت که روسیه تامین سامانه توس به ریاض را آغاز کرده  و دو طرف اکنون در حال ساخت مشترک اسلحه‌های کلاشینکف هستند.

پربیننده ترین افت قریب‌الوقوع دلار به کمتر از ۲۰هزار تومان/ احتیاط در خرید رمزارزها و عدم ورود به برخی بازارها بایدن به ایران: مراقب رفتارت باش! برگزاری جلسه شورای حکام آژانس با موضوع ایران آمریکا در سوریه حمله هوایی انجام داد برترین تصاویر خبری هفته گذشته

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عربستان برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که غرب در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است؛ اتفاقی که پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

لاوروف در پیامی ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در «کنفرانس منع اشاعه مسکو» گفت: «در عین حال، غربی ها به طور خطرناکی در آستانه درگیری نظامی مستقیم بین قدرت های هسته ای هستند که مملو از پیامدهای فاجعه بار است».

به گفته لاوروف، این واقعیت که «تروئیکا» غربی (آلمان، فرانسه، انگلیس) و کشورهای دارای سلاح هسته‌ای جزو حامیان اصلی اوکراین هستند، نگرانی خاصی دارد. وی افزود که « مسکو این را خطرات استراتژیک جدی می بیند که منجر به افزایش سطح خطر هسته ای می شود.»

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: اکنون جهان شاهد بحرانی در زمینه کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه هسته ای است که نشان دهنده وخامت عمیق و بی سابقه امنیت بین المللی است.»

کد خبر 6085276

دیگر خبرها

  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • نگرانی اینترنشنال از تحویل سامانه اس۴۰۰ روسیه به ایران | این سامانه چه توانایی دارد؟
  • برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست | به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • تدارکات نظامی آمریکا برای اوکراین از سر گرفته خواهد شد
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • روسیه : یک فروند سوخو-۲۵ اوکراین سرنگون شد
  • کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات | آمریکا به پکن هشدار داد