Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- انتخابات در ایران و اسرائیل پیش رو خواهد بود و تندرو‌ها در هر دو کشور خواستار کسب اطمینان نسبت به فروپاشی توافق هسته‌ای حاصل شده در سال ۲۰۱۵ میلادی خواهند بود. در نتیجه، زمان و فرصت برای رئیس جمهوری امریکا به منظور حفظ و نجات برجام محدود است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "گاردین" در مقاله‌ای با اشاره به هدف مشترک تندرو‌ها در ایران و اسرائیل برای نابودی برجام و شکست بایدن در تلاش برای از سرگیری مذاکره هسته‌ای با ایران می‌نویسد: "ایران و اسرائیل دو دشمن قسم خورده یکدیگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو قدرت‌های منطقه‌ای هستند و منافعی فرامرزی دارند، اما نقاط اشتراکی نیز دارند؛ هر دو دارای برنامه هسته‌ای هستند و هر دو در آستانه برگزاری انتخابات هستند. در اسرائیل، انتخابات ماه آینده برگزار خواهد شد و در ایران در ماه ژوئن.

گاردین افزوده است: روز‌های پیش رو حساس هستند. ایران ضرب الاجلی برای لغو تحریم‌های امریکا تعیین کرده است. در صورت عدم لغو تحریم‌ها، تهران نظارت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای خود را محدود خواهد کرد. این موضوع می‌تواند زنگ مرگ برای توافق هسته‌ای حاصل شده در سال ۲۰۱۵ میلادی باشد.

بایدن می‌گوید خواستار نجات برجام است. "حسن روحانی" رئیس جمهوری میانه‌روی ایران نیز پیشنهاد مذاکره را مطرح کرده است. با این وجود، هر دو طرف گرفتار دهه‌ها خصومت هستند و تاکید می‌کنند طرف مقابل باید گام نخست را بردارد.

در ایران اعضای مجلس که بر روی انتخابات ریاست جمهوری متمرکز شده‌اند، مخالف هرگونه مصالحه با امریکا هستند.  این موضع برآمده از بی اعتمادی در ایران نسبت به امریکا و نگرانی آنان نسبت به تکرار ریاست‌جمهوری فردی مشابه ترامپ است. با این وجود، این موضع محاسبه‌گرانه است. تندرو‌ها در ایران از شکست ترامپ و پیروزی بایدن ناخرسند هستند چرا که می‌خواستند آخرین فرصت روحانی برای نجات برجام را نابود کنند. آنان امیدوار بودند پیروزی ترامپ راه را برای پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مسدود کند و نامزدی اصولگرا به راحتی رئیس‌جمهور شود تا مانع از احیای توافق هسته‌ای شود.

در اسرائیل نیز "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر تندروی آن رژیم که متحد ترامپ بود با توافق هسته‌ای مخالف است و بر سر بقای سیاسی خود می‌جنگد. او ترامپ را تشویق به خارج ساختن امریکا از برجام کرد و برنامه هسته‌ای اسرائیل را توسعه داد. بایدن خاطره خوبی از نتانیاهو ندارد و کارشکنی او را در مسیر اوباما برای برقراری صلح فراموش نمی‌کند. شاید به همین خاطر باشد که او در برقراری تماس تلفنی با نتانیاهو تاخیر داشته تا منتظر نتیجه انتخابات در اسرائیل باشد. کاخ سفید به طور علنی بیان نمی‌کند، اما امیدوار است که نتانیاهو بازنده انتخابات باشد.

تندرو‌های اورشلیم (بیت المقدس) طرفداران زیادی در واشنگتن دارند. "الیوت آبرامز" نئومحافطه کار یکی از آنان است که برای مهار ایران معتقد است قوه قهریه نیز باید گزینه‌ای روی میز باشد در حالی که بایدن خواستار دیپلماسی با ایران است. نئومحافطه‌کاران در حالی خواستار اعمال فشار علیه ایران هستند که این فشار در دوره ترامپ و ترور‌های صورت گرفته علیه مقام‌های ایرانی نه باعث تغییر رفتار منطقه‌ای ایران شد و نه به سقوط نظام سیاسی آن کشور انجامید".

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب ترامپ برای ایجاد صلح میان ایران و اسرائیل

دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی ادعا کرد که اگر رییس جمهور این کشور بودم، بدون شک ایران را وارد توافق ابراهیمی (سازش کشور‌های عرب با رژیم اسرائیل) می‌کردم.

به گزارش "الجزیره انگلیسی", ترامپ در مصاحبه با شبکه "فاکس نیوز" با اشاره به چاک شومر رهبر یهودی اقلیت سنا گفت که وی، "اسرائیل را رها " و "به صورت واضح اعلام کرد که از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حمایت نخواهد شد. "

ترامپ افزود که اسرائیل به دلیل "پیروی از" دموکرات‌ها و وفادار ماندن بیش از حد به آنها دچار خطا شده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی به نتانیاهو گفت: "من فکر می‌کنم باید این کار (پیروی از دموکرات ها) را به سرعت به پایان برسانید و به دنیای صلح بازگردید.

منبع: ایرنا

tags # دونالد ترامپ ، ایران ، اسرائیل سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب ترامپ برای ایجاد صلح میان ایران و اسرائیل
  • سورپرایز ترامپ در فاکس نیوز: عادی سازی روابط ایران و اسرائیل!
  • بازی موش و گربه روسیه با ایران به روایت فلاحت پیشه
  • ادعای جنجالی ترامپ درباره ایران
  • ترامپ و بایدن؛ کدام یک شانس بیشتری برای پیروزی دارد؟
  • ترامپ: بایدن اسرائیل را کنار گذاشته است
  • گفت و شنود/ درخت بلوط!
  • اندیشکده آمریکایی: ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد
  • قفل مذاکرات هسته ای ایران چطور در دوره دوم بایدن یا ترامپ باز می شود؟
  • گزارش استیمسون؛ ایران به قاتل سردار سلیمانی باج نخواهد داد | سعودی‌ها و اماراتی‌ها ممکن است به ترامپ توصیه کنند که...