Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@13:47:23 GMT

احیای بنای ۷۰۰ ساله ربع رشیدی ضرورت دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۴۱۶۷

احیای بنای ۷۰۰ ساله ربع رشیدی ضرورت دارد

مجیدی گفت: برگزاری همایش بزرگداشت رشیدالدین فضل‌الله همدانی گامی مبارک در جهت معرفی و احیای بنای ۷۰۰ ساله ربع رشیدی تبریز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «میررضا مجیدی» امروز در جلسه هماهنگی همایش بین المللی از آمادگی دانشگاه تبریز برای میزبانی این همایش بین المللی خبر داد و گفت: برگزاری این همایش اقدامی ارزشمند در راستای معرفی شخصیت و اندیشه‌های والای خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی بوده و همچنین گامی مبارک در جهت معرفی و احیای بنای 700 ساله ربع رشیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه برگزاری «همایش بین المللی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی» از جمله همایش‌هایی است که در راستای همکاری دانشکده الهیات دانشگاه تبریز با موسسات و نهادهای خارج از دانشگاه انجام می‌شود، گفت: در این رابطه حدود یک سال است که با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان جلساتی برگزار شده و مقدمات لازم برای برگزاری همایش را فراهم کرده‌ایم.

صمد بهروز با تاکید بر اینکه سیاست دانشکده الهیات دانشگاه تبریز بر این است که یک سری برنامه‌ها را با مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادهای خارج از دانشگاه انجام دهد که این همایش از نمونه‌های موفق در این رابطه است، افزود: بحث ارتباط با صنعت نیز جزو اولولیت‌های دانشگاه تبریز بوده و دانشکده الهیات نیز در این رابطه، با نهادها و سازمان‌هایی چون اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان تبلیغات و... همکاری کرده و در این رابطه قدم‌هایی برداشته و برنامه‌های دیگری نیز در این رابطه انجام خواهد شد.

دبیر علمی اولین همایش خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی نیز در این جلسه با بیان اینکه کارهای مهمی طی یکسال گذشته در راستای برگزاری این همایش انجام شده و با اساتیدی از کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا در این رابطه ارتباط گرفته‌ایم، افزود: از داخل کشور نیز مقالات خوبی دریافت شده که 15 عنوان مقاله برگزیده در پایان همایش به چاپ خواهد رسید.

احمد مرتاضی با اشاره به اینکه پیشتر در دانشگاه‌های همدان و تهران نیز همایشی در مورد خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی برگزار شده بود، اما وجه تمایز این همایش، تمرکز به اندیشه‌های دینی و علمی خواجه است، گفت: مقالات دریافت شده در قالب سه پنل ارائه می‌شود که یک پنل آن به اندیشه‌های خواجه رشیدالدین اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه غیر از مقالاتی که در ارزیابی اولیه مردود شدند، در مجموع حدود 70 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است، ادامه داد: حدود 15 مقاله برگزیده شده و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، به چاپ خواهد رسید.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی ربع رشیدی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی دانشکده الهیات دانشگاه تبریز اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه

همایش "دانشگاه دوست‌دار سلامت خانواده" به نقش محوری خانواده در جامعه ایرانی پرداخت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس یازدهم در همایش دانشگاه دوست‌دار سلامت خانواده که به مناسبت هفته سلامت در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: در تمام سیاست‌گذاری‌ها باید مراقب نهاد خانواده باشیم.

وی با اشاره به اینکه در نگاه دیگری، خود خانواده یک نهاد کنشگر بوده و در حل مشکلات کشور می‌تواند اثرگذار باشد، بیان کرد: نباید خانواده را تنها یک نهاد دریافت کننده خدمات ببینیم بلکه خانواده می‌تواند مسائل حکومت را نیز حل کند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس یازدهم با بیان اینکه استفاده از واژه حکمرانی به معنای استفاده از تمام بازیگران جامعه است، گفت: باید به سمت مفهومی حرکت کنیم که نهاد خانواده بتواند در حکمرانی نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به اینکه خانواده ایرانی در جامعه دارای ارزش‌ها و هنجارهای مختلفی است، افزود: در موضوع کرونا اثبات شد که خانواده ایرانی همچنان دارای ارزش‌ها است.

نقش دانشگاه در تعامل بین دولت و خانواده

 سلیمی عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نیز در این همایش اظهار داشت: شبکه تعاملی و مفهومی سه گانه سلامت، خانواده و حکمرانی باید مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه می‌تواند در تعامل دولت و خانواده نقش آفرین باشد، تصریح کرد: شبکه خانواده می‌تواند بسیاری از نیازهای عمومی جامعه را مرتفع کند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده با بیان اینکه ابر چالش خانواده با مسئله جنسیت و عدالت جنسی است، افزود: در موضوع سلامت خانواده نباید از کنار چالش‌های موجود به راحتی عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید خانواده به صورت کلان دیده شود، خاطرنشان کرد: اگر این نگاه کلان وجود داشته باشد قطعا سیاست‌گذاری‌ها نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

سلیمی با بیان اینکه موضوع خانواده را باید از جریانات سیاسی جدا کنیم، بیان کرد: اگر نهادهای علمی بتوانند تحلیل درستی به سیاست‌گذار ارائه دهند در عرصه سیاست‌گذاری در عرصه خانواده می‌توانیم شاهد تحول باشیم.

سلامت معنوی میان نسل جدید ترویج شود

احمری نیز در نخستین همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده اظهار داشت: نخستین اصل سلامت معنوی شادی و نشاط است.

وی با اشاره به اینکه سلامت معنوی متشکل از توکل و امید است، بیان کرد: سلامت معنوی دارای یک طیف مشخص و در مسیر رو به رشد قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم با بیان اینکه در کشور اسلامی، معنویت اسلامی است، عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در ارتباط با معنویت این است که تعریف واحدی از معنویت فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه شیوه مراقبت از سلامت معنوی از خود سلامت معنوی مهم‌تر است، افزود: بالاترین نعمتی که خداوند برای قلب سلیم قرار داده، بخشش است.

احمری با بیان اینکه خانواده باید به حیات پاک و قلب سلیم برسد، گفت: برای تحقق این هدف باید تمام ارکان خانواده به صورت یک سو حرکت کنند و برای این موضوع باید خداوند در خانواده حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید به سمت توانمندسازی در این مسیر بروند، اظهار داشت: سلامت معنوی باید با ابزار جدید برای نسل جدید جا بیافتد و نمی‌توان به همان روش اجدادی این موضوع را دنبال کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم بیان کرد: ابزار جدید به معنی تغییر خداوند و یا دین خداوند نیست بلکه به این معناست که باید شیوه بیان راه رسیدن به خداوند تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • هرگونه کمک برای پیروزی سریعتر محور مقاومت وبازسازی غزه پس از جنگ، یک ضرورت و تکلیف همگانی است
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • ضرورت اصلاح مسیر دسترسی به ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • اجرای ۱۵ پروژه جدید بخش خصوصی در تبریز
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز