Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@14:01:45 GMT

مغز چگونه زبان اشاره را پردازش می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۴۲۳۸

مغز چگونه زبان اشاره را پردازش می‌کند؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت پزشکی "العین"، محققان موسسه علوم شناختی و مغز ماکس پلانک اکنون با مطالعات مختلف می‌خواهند دریابند که کدام مناطق از مغز در واقع در پردازش زبان اشاره دخیل هستند و چه میزان همپوشانی با مناطق مغزی افراد دارای قدرت شنوایی برای پردازش زبان شنیده شده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان اخیرا طی مطالعه‌ای داده‌هایی از آزمایش‌های زبان اشاره را در سراسر جهان جمع آوری کردند. این محققان تقریباً  در هر مطالعه ارزیابی شده دریافتند که به ویژه ناحیه به اصطلاح "بروکا" در جلوی مغز در نیمکره چپ یکی از مناطقی است که در پردازش زبان اشاره نقش دارد و این منطقه از مدت‌ها قبل به عنوان منطقه‌ای شناخته شده است که در زبان گفتاری نیز مانند دستور زبان و معنی نقش محوری دارد.

دانشمندان برای طبقه بندی بهتر یافته‌های خود از مطالعه فعلی، یافته‌های خود را با یک پایگاه داده‌ها حاوی چندین هزار مطالعه اسکن مغز مقایسه کردند. نتایج تأکید می‌کند که ناحیه بروکا در نیمکره چپ مغز، یک گره مرکزی در شبکه زبانی در مغز انسان است و بسته به اینکه مردم از زبان به صورت نشانه، صدا یا نوشتار استفاده می‌کنند، با شبکه‌های دیگر کار می‌کند.

در نتیجه، بروکا چنانچه تا امروز نیز معروف بوده، نه تنها زبان گفتاری یا نوشتاری را پردازش می‌کند، بلکه به طور کلی اطلاعات زبانی انتزاعی را به هر شکل از زبان نیز پردازش می‌کند.

پاتریک سی تریتنبرین، اولین نویسنده این مطالعه و دانشجوی دکترای موسسه ماکس پلانک، گفت: بر این اساس مغز به خودی خود به زبان اختصاص دارد، نه به حرف زدن.

بیشتر بخوانید

۹ روش شناسایی بیماری اوتیسم در نوزادان به وسیله والدین روزی 30 هزار کلمه با فرزندتان حرف بزنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستور زبان مغز انسان زبان اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403

همه ما می دانیم که موفقیت در کنکور، یکی از مهم ترین پیش نیاز های داشتن آینده شغلی روشن است. از سوی دیگر امروزه تاثیر نمره کتبی امتحان نهایی بر تراز کنکور، از هر دورانی بیشتر است. به همین دلیل باید با برنامه ریزی درست و روش مطالعاتی صحیح، در هردوی این رقابت ها برنده شد. اما مهم تر از تمامی موارد مذکور، آموزش حرفه ای است که باید دراختیار شما دانش آموزان عزیز قرار گیرد. موسسه آموزشی حرف آخر متشکل از بهترین دبیران کنکور کشور از سال ۱۳۹۰ کار خود را آغاز کرد و امروز که بیش از یک دهه از فعالیت آن می گذرد هر ساله با داشتن تعداد زیادی داوطلب رتبه برتر کنکور توانسته است عملکرد موفقی در حوزه آموزش کنکور داشته باشد.

کنکور 1403 با پنج ستاره حرف آخر سخت نیست!

همین ابتدای کار این مژده را به شما می دهیم که پاسخ این سوال یک نه بزرگ است. کاری به درجه سختی سوالات کنکور نداشته باشید. حتما می دانید که پنجاه درصد نتیجه کنکور شما به نمره امتحان نهایی شما ارتباط دارد. از سوی دیگر پنجاه بودجه بندی کنکور هم به دروس پایه دوازدهم ارتباط دارد. بنابراین برای فردی که قصد موفقیت در کنکور 1403 را دارد، امسال فرصتی بسیار خوب فراهم است. به همین دلیل بدون استرس و با دیدن حرفه ای ترین آموزش ها و با اعمال کردن کمی چاشنی از نوع اراده به راحتی می توانید به هدف خود نزدیک شوید. حرف آخر در راستای کسب بهترین نتیجه برای داوطلبان کنکور طرح پنج ستاره را معرفی کرده است که طی یک برنامه مطالعاتی ۵۰ روزه داوطلبان کنکور در ۵ مرحله که هر ستاره نشانگر یک مرحله می باشد می توانند کلیه مطالب امتحان نهایی و کنکور را یاد بگیرند. شما می توانید لیست قیمت حرف آخر را در سایت رسمی حرف آخر مشاهده کنید.

برای موفقیت در کنکور به چه چیزهایی نیاز داریم؟

چند فاکتور را برای موفقیت در کنکور باید مورد توجه قرار داد، از جمله:

ساعت مطالعه کافی برنامه ریزی درست استفاده از منابع استاندارد دیدن آموزش های حرفه ای بهبود مهارت مدیریت زمان و ....

در ادامه هریک از موارد فوق را خدمت شما شرح خواهیم داد.

ساعت مطالعه کافی

حتی اگر از بیشترین سطح گیرایی و سطح هوش برخوردار باشید، بازهم ساعت مطالعه کم نمی تواند حکم موفقیت شما را در کنکور تضمین کند. البته برخورداری از ساعت مطالعه کافی به تنهایی کافی نیست. بلکه باید ساعتی که برای مطالعه دراختیار شماست، به درستی برنامه ریزی شود.

برنامه ریزی درست

می دانید که هریک از دروس کنکور، چه برای گروه آزمایشی انسانی، چه تجربی و چه ریاضی ضریب خاص خود را دارند. به همین دلیل وابسته به اهمیتی که دارند باید ساعت مطالعه آن ها مورد بررسی قرار گیرد. برای نمونه در رشته تجربی، با توجه به ضریب بالای زیست شناسی، باید ساعت مطالعه ویژه ای را برای آن اختصاص داد. این قاعده هم درباره امتحان نهایی صادق است و هم درباره کنکور.

اگر قصد دارید برای گرفتن نمره 20 امتحان نهایی تلاش کنید، وابسته به بارم بندی هر فصل برنامه ریزی کنید. برای نمونه اگر قصد دارید در درس فیزیک نمره بالایی کسب کنید، ببینید که بارم فصل حرکت شناسی بیشتر است یا نوسان نمره بیشتری را به خود اختصاص می دهد. اگر قصد دارید در درست ریاضی نمره بالایی بگیرید، حتما می دانید که مباحث حد و مشتق نمره بالایی دارند. بنابراین وابسته به ضریب کنکور و یا بارم بندی امتحان نهایی، به هر درس باید ساعت مطالعه ویژه ای  اختصاص دهید.

استفاده از منابع استاندارد

حتما می دانید که برای موفقیت در کنکور و یا امتحان نهایی، نباید صرفا به خواندن کتاب اکتفا کرد. البته که یادگیری درس در سطح کتاب بسیار دارای اهمیت است. چرا که درصورت عدم یادگیری مطالب کتاب، به هیچ عنوان نمی توانید انتظار یادگیری دروس در سطح کنکور و امتحان نهایی را داشته باشید. ضمنا این نکته را هم یادآوری می کنیم که هیچ سوالی قرار نیست خارج از کتاب طرح شود. بلکه سطح سوالات ممکن است با کتاب متفاوت باشد. اما درصورتی که از منابع استفاده کنید، با ذهنیت طراحان امتحانات به خوبی آشنا خواهید شد. در این صورت حل سوالات مشابه، برای شما راحت تر خواهد شد. شما می توانید دوره های استاندارد حرف آخر را از فروشگاه رسمی حرف آخر به صورت آنلاین خریداری کنید.

دیدن آموزش های حرفه ای

یک استاد کنکوری حرفه ای به خوبی می داند که چطور شما را برای موفقیت در کنکور آماده کند. قطعا روش تدریس چنین استادی با معلمی که صرفا درحد کتاب تدریس می کند متفاوت است. چنین استادی مبحث استوکیومتری را بسیار جمع و جور تر از روش پر از کسر کتاب توضیح می دهد. همچنین اساتید کنکوری فیزیک، برای پاسخ به سوالات حرکت شناسی به خوبی می تواند راه حل هایی سریع تر و آسان تر از کتاب به شما آموزش دهد. ضمنا اساتید زیست هم به خوبی نکات متون و شکل های کتاب درسی را برای شما بازگو می کنند. بنابراین یکی از لازمه های موفقیت در کنکور، دیدن آموزش های حرفه ای است.

بهبود مهارت مدیریت زمان

حتما می دانید که برای پاسخگویی به سوالات کنکور و امتحان نهایی، زمان محدودی دراختیار شماست. بنابراین باید به خوبی بتوانید زمان خود را مدیریت کنید و به حداکثر سوالات پاسخ دهید. تحقق این هدف درگرو داشتن مطالعه و تمرین زیاد و البته دیدن آموزش های حرفه ای است. چرا که یک استاد کنکوری حرفه ای، با شرح روش های تستی، می تواند زمان موردنیاز شما برای زدن تست های کنکور را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

حرف آخر ،  بهترین گزینه برای موفقیت در کنکور و امتحان نهایی 1403

اگر به دنبال کسب بهترین نتیجه در امتحانات نهایی و کنکور 1403 هستید، به شما تبریک می گوییم. هم اکنون بهترین گزینه برای کسب بهترین نتیجه در این دو آزمون سرنوشت ساز هم اکنون رو به روی شماست. حرف آخر با بهترین اساتید و حرفه ای ترین محتواهای آموزشی، درخدمت شما عزیزان برای بهترین موفقیت های آموزشی است. یادتان باشد که موفقیت شما درگرو سرمایه گذاری هایی است که امروز روی خودتان می کنید.

سخن آخر

کنکور و امتحانات نهایی، دو رویداد آموزشی مهم در زندگی افراد هستند. این دو رویداد درصورتی که با موفقیت پشت سر گذاشته شوند، مسیر موفقیت شغلی افراد را هموار کرده و مراحل بعدی زندگی آن ها را باکیفیت تر و لذت بخش تر خواهد کرد. اما نکته اینجاست که برای موفقیت در این دو آزمون شناخته شده نیاز به چند پیش نیاز است. مدیریت زمان، مطالعه کافی، روش مطالعه درست و ... از مهم ترین این فاکتور ها هستند. هم اکنون حرف آخر دراختیار شماست تا مسیر قبولی شما در امتحان نهایی و کنکور را هموار کند. از اینکه ما را تا انتهای مطلب همراهی کردید از شما ممنونیم.

دیگر خبرها

  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • فرآیند پردازش و پخت ماهی تازه توسط آشپز‌ ازبک (فیلم)
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور
  • فساد در زنجیره تأمین داده‌های فضای مجازی
  • استوارت میل و شادی
  • چطور برای کنکور آماده شویم؟
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • تنها زدودن گرد و غبار نیست، پلک‌ها کار مهمی انجام می‌دهند که از آن بی‌خبریم!
  • چه‌طور برای کنکور آماده شویم؟
  • نصب و راه‌اندازی انشعاب گاز طبیعی در سایت دفن و پردازش پسماند