Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای مجمع، استقلال خوبی دارند و این موضوع مانع از مهندسی انتخابات می‌شود/ دستگاه‌های نظارتی مأمور هستند انتخابات سالم برگزار شود بالاخره روز موعود فرا رسید و فدراسیون فوتبال که بیش از یک سال است که با سرپرست اداره شده، امروز رئیس خود را می‌شناسد. علی کریمی، کیومرث‌هاشمی، مصطفی آجرلو و شهاب‌الدین عزیزی خادم 4 کاندیدایی هستند که برای رسیدن به صندلی ریاست مهم‌ترین و جنجالی‌ترین فدراسیون ورزشی ایران با هم رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در آستانه برگزاری انتخابات به خبرنگار «ایران» گفت: «مهم‌ترین موضوع برای همه شرکت‌کنندگان در انتخابات و علاوه بر آن مردم کشورمان، برگزاری سالم انتخابات است. بنابراین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجلس و دولت برگزاری انتخابات سالم است و دستگاه‌های نظارتی مأمور هستند انتخابات به بهترین نحوممکن و به صورت سالم برگزار شود. این قول را می‌دهیم که شاهد انتخابات سالمی باشیم.» اسماعیل حسین زهی درخصوص برآورد خود از کاندیداها اظهار داشت: «انتخاب فرد شایسته بستگی به نظر مجمع فدراسیون فوتبال دارد. در بین کاندیداها علی کریمی حضور دارد که از جنس فوتبال است و می‌تواند به این رشته کمک کند. پیشکسوتان فوتبال نظر مثبتی روی این کاندیدا دارند چرا که او از مفاخر فوتبال کشورمان است. البته 3 کاندیدای دیگر هم در ورزش فعالیت داشته‌اند و به عنوان مدیران فوتبالی کاملاً شناخته شده‌اند. کیومرث‌ هاشمی، مصطفی آجرلو و شهاب‌الدین عزیزی سال‌ها سابقه فعالیت در بخش مدیریت ورزش دارند و انتخاب هر کدام از این‌ها هم می‌تواند به فوتبال کمک کند. فوتبال ما در حال حاضر با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه است و هر فردی که انتخاب می‌شود باید در وهله اول به رفع این مشکلات و چالش‌ها بیندیشد.» این عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس درخصوص شائبه‌هایی که درخصوص دخالت وزارت ورزش در انتخابات وجود دارد، پاسخ داد: «با قاطعیت می‌گویم که دولت و مجلس هیچ گونه دخالتی در انتخابات ندارند و می‌خواهند که این انتخابات به صورت کاملاً آزاد برگزار شود. این تنها در حد حرف و سخن نیست و حقیقتاً در حال حاضر شاهد جو مثبت و خوبی هستیم. علاوه بر این به عنوان عضو کوچکی از مجلس شورای اسلامی از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که تنور انتخابات را گرم نگه داشتند. رسانه‌ها هم همانند ما می‌خواهند فردی به عنوان رئیس انتخاب شود که بتواند به فوتبال کمک کند.»
او به صحبت‌هایی مبنی بر مهندسی انتخابات هم واکنش نشان داد: «مجمع فدراسیون فوتبال استقلال خوبی دارد و این موضوع می‌تواند مانع از مهندسی شدن انتخابات شود. البته ممکن است برخی کاندیداها برای رأی آوردن به هیأت‌های استانی وعده‌هایی داده باشند که این موضوع غیرقانونی نیست. همیشه در انتخابات وعده‌هایی داده می‌شود و تأثیر زیادی در انتخاب یک فرد دارد.»
این عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این سؤال که انتظار مجلس از رئیس آینده فدراسیون فوتبال چیست؟ افزود: «در حال حاضر یکی از خواسته‌های مجلس که مهم‌تر از همه است، صعود تیم ملی به جام جهانی است که امیدواریم این موضوع محقق شود. البته مجلس هم از رئیس جدید حمایت خواهد کرد تا مجدداً شاهد حضور تیم ملی در جام جهانی باشیم. یکی دیگر ازخواسته‌های ما از رئیس جدید فدراسیون این است که با مجلس و دولت تعامل داشته باشد و در واقع باید تعامل خوبی بین فدراسیون فوتبال و مجلس و دولت ایجاد شود. فوتبال درآمدزاست و می‌تواند از این نظر به رشته‌های دیگر هم کمک کند. در بودجه سال 1400 درآمدهای فوتبال کاملا روشن و شفاف است و در این بودجه در بحث تبلیغات محیطی کاملاً تفکیک شده و این اولین موضوع در بحث بودجه فوتبال است.» او درخصوص حق پخش فوتبال و چالش‌هایی که فوتبال کشورمان در طول این سال‌ها با آن مواجه بوده و هست، گفت: «در بودجه سال 1400 مشخص شده که چند درصد از درآمد تبلیغات محیطی به فوتبال برسد و چند درصد به صدا و سیما اختصاص می‌یابد. قرار شده پرداخت حق پخش توسط صدا و سیما به فدراسیون فوتبال قانون شود و صدا و سیما موظف شود حق پخش را پرداخت کند اگر این موضوع قانونی شود، صدا و سیما دیگر نمی‌تواند حق پخش را به فوتبال نپردازد. این موضوع حق فوتبال است و قطعاً مجلس تلاش خواهد کرد تا عملی شود.»

بــــرش
رئیس جدید فدراسیون فوتبال امروز مشخص می‌شود

گروه ورزشی/ مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ساعت 10 صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود تا رئیس و اعضای هیأت رئیسه این فدراسیون به مدت ۴ سال تعیین شود. این مجمع انتخاباتی متشکل از ۸۹ عضو است که فقط ۸۷ عضو در مجمع حق رأی خواهند داشت و وزیر ورزش و معاون او هم در آن شرکت می‌کنند. به جز صندلی ریاست، باید تکلیف ۱۰ کرسی هیأت رئیسه هم مشخص شود. بعد از تعیین ریاست فدراسیون فوتبال، نوبت به رأی‌گیری برای 3 نامزد پیشنهادی رئیس جدید برای سمت‌های نایب رئیس اول، دوم و سوم (بانوان) است. اعضای مجمع به نفرات معرفی شده رأی خواهند داد و کسی که ۵۰ درصد آرا را به دست آورد، می‌تواند همراه با رئیس جدید راهی ساختمان سئول شود. در ادامه حاضران برای سمت‌های باقی مانده در هیأت رئیسه رأی‌گیری می‌کنند. از میان داوطلبان، 2 نفر از میان مدیران عامل باشگاه‌ها، 2 نفر از میان رؤسای هیأت‌های فوتبال و همین طور 3 نفر از میان کارشناسان انتخاب خواهد شد و نفراتی که در هر بخش بیشترین آرا را به دست بیاورند، راهی هیأت رئیسه می‌شوند که با توجه به تعدد نامزدها، احتمالاً آرا میان افراد مختلف تقسیم خواهد شد و رقابت سخت‌تر از بخش ریاست است. به طور کلی ۶۹ نفر برای این انتخابات در سمت‌های مختلف نامزد شده‌اند که نهایتاً ۱۱ نفر برگزیده خواهند شد. فدراسیون همچنین پروتکل‌های رسانه‌ای را برای حضور افراد و نمایندگان رسانه‌های جمعی مشخص کرد که طی آن، ID ‌کارت‌های صادره به نام فرد تنها ملاک جهت ورود اهالی رسانه به داخل مجمع است. همچنین لایو اینستاگرامی، افراد و گروه‌های رسانه‌ای ممنوع است. همچنین بلافاصله بعد از پایان مجمع، نشست خبری سکاندار جدید فدراسیون فوتبال در سالن کنفرانس شهید رضایی‌نژاد برگزار خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال هیأت رئیسه صدا و سیما رئیس جدید حق پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال

معاون واگذاری سهام و دارایی‌ها سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه‌ای به رییس فدراسیون از اطلاع رسانی عرضه سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی‌ها با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

این سازمان به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، مصوبات هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، نسبت به عرضه سهام شرکت‌ها با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» از طریق فرابورش اقدام کرده است.



ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال



در این راستا آگهی عرضه عمومی سهام در پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.ipo.ir (بخش آگهی‌های عرضه (اصل ۴۴)) درج و خلاصه آگهی نیز در تاریخ‌های ۲۶ فروردین ماه (نوبت اول) و ۲۷ فروردین ماه (نوبت دوم) در روزنامه‌های ایران و سازندگی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال