Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@05:57:12 GMT

بیش از ۲۰۰ شهر دارای تنش آبی خواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۴۳۴۹

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تابستان ۱۴۰۰ هنوز تعداد شهرهای دارای تنش آبی مشخص نشده و باید دید تا پایان سال میزان بارندگی ها چقدر خواهد شد اما قطعا تعداد شهر ها و روستاهای دارای تنش آبی افزایش می یابد و پیش بینی می شود که این عدد به بیش از ۲۰۰ برسد.

حمیدرضا کشفی، با بیان اینکه اقداماتی که طی چند سال گذشته انجام شده تعداد شهر های دارای تنش آبی را از ۵۴۷ در تابستان سال جاری به ۱۷۰ شهر رساندیم، اظهار کرد: بدین معنا که  تعداد شهرهای دارای آب پایدار که در سال ۱۳۹۴ تنها ۵۷۱ شهر بود اکنون به ۹۸۷ شهر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تابستان سال ۱۳۹۹ با اقدامات گسترده ای که انجام شد شهرهای دارای تنش آبی ۱۷۰ شهر شد اما به دلیل عدم بارش باران و برف و بدین خاطر که امسال تا کنون کمتر از ۵۰ درصد باران را ذخیره کرده ایم، تعداد شهرهای دارای تنش آبی افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ شهر دارای تنش داشته باشیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به وضعیت شهر های دارای تنش آبی در تابستان سال ۱۳۹۹، گفت: از ۱۷۰ شهر دارای تنش آبی در تابستان سال جاری معادل ۹۵ شهر در وضعیت زرد، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۲ شهر در وضعیت وقرمز بودند.

به گفته کشفی شهرهایی که وضعیت قرمز دارند یعنی بیش از ۲۰ درصد آب مورد نیاز کمبود در آن مناطق وجود دارد، در وضعیت نارنجی ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به آب مورد نیاز کمبود دارند و به کمتر از ۱۰ درصد کمبود نسبت به نیاز نیز وضعیت زرد گفته می شود.
(ایسنا)

برچسب ها: حمیردضت کشفی ، آب و فاضلاب ، معاون راهبردی و نطارتچ لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000N2E

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آب و فاضلاب دارای تنش آبی شهرهای دارای تابستان سال تعداد شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روز‌های ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • عواملی که منجر به تشدید خسارات سیل در چین شده است
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • ۲۹ درصد از ناوگان باری در جاده‌های استان بوشهر دارای اضافه بودند
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد