Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@11:52:24 GMT

#سانچی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۴۳۸۲

#سانچی

‏گواهی فوت ۹ خدمه سانچی به علت آنکه «هیچ دلیل یقین‌آور مبنی بر فوت خدمه نفتکش سانچی وجود ندارد» از سوی دادگاه باطل شد و این خبر بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. کاربران به خبرهای مربوط به این نفتکش حساسیت زیادی دارند و این خبر باعث شد بعضی‌ها به زنده بودن خدمه سانچی امید پیدا کنند: «ماجرای سانچی حالا تبدیل به ماجرای گمشدگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگار که خدمه اکنون لاست را زندگی می‌کنند.

بعد از هواپیمای گمشده مالزی، سانچی عجیب‌ترین پرونده سال‌های اخیر است.»، «‏برگه فوت رو باطل کردن یعنی الان اونا زنده شدن؟ اگه زنده هستن پس کجان؟ اگر نه این بازیا چیه؟ جز اینه که دیگه غرامت به خانواده‌ها تعلق نمی‌گیره؟»، «‏این داستان از اولش هم عجیب غریب بود!»، «‏این خبر عجیب امید رو به من برگردوند. هنوز حرف‌های زن یکدوم تو گوشمه که مراسم ختم نگرفته بود و می‌گفت شوهر من نمرده و من بعدش باهاش حرف زدم. به امید اینکه دوباره برگردند»، «‏سه سال از حادثه‌ تلخ ‎سانچی گذشته؛ از سی و دو نفر خدمه، پیکر سه نفر پیدا شد. در این مدت شایعات و حرف و حدیث‌های زیادی مطرح بود و حالا بعد از شکایت و پیگیری‌های خانواده‌ برخی از آنها، گواهی فوت 9 نفر باطل شد و این شاید بتونه آغاز راه شفافیت برخی حرف‌های عجیب و باورنکردنی باشه»، «الان جواب این ۹ خانواده چیه؟ الان برنامه چیه»، «‏ماجرای ‎سانچی خیلی عجیب و ترسناکه و از همه ترسناکتر سکوت مقامات»، «شرق نوشته: خانواده‌ها فوت را قبول ندارند، چون؛ هزار و ۲۰۰ تماس داشتند که فرد تماس‌گیرنده، اسم خصوصی یا مستعار خانواده‌ها را بیان کرده و گفته یک ایرانی‌ این شماره‌ها را داده و درخواست کرده به صاحب شماره‌ها بگن ما زنده‌ایم.»، «این رأی دادگاه پس از ۱۲۰۰ تماس مشکوکی بود که خبر از زنده بودن آنها می‌داد»، «‏یعنی ممکنه واقعاً خدمه ‎سانچی زنده باشند؟ کجا نگهداری می‌شوند؟ در صورت زنده بودن کدام دولت عامل ربایش آنهاست؟ کوبیدن کشتی چینی به سانچی واقعاً غیرتعمدی بوده؟ دادگاه با کدام مستند گواهی فوت خدمه سانچی را لغو کرده؟ هزاران سؤال و یک کورسوی امید در دلم زبانه می‌کشد!»، «‏اینکه رأی دادگاه مبنی بر زنده بودن خدمه ‎کشتی سانچی لازم‌الاجراست یعنی چی؟ لازم‌الاجرا بودنش برای کی چه وظیفه‌ای میاره؟»،  «دلیل مهمی که خانواده‌ها فوت را قبول ندارند، به بیش از هزارو ۲۰۰ تماسی بازمی‌گردد که فرد تماس‌گیرنده می‌گفت فرد ایرانی‌تباری درخواست کرده به صاحب شماره‌ها اطلاع دهند که «ما زنده‌ایم.»‌
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خانواده ها زنده بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries

به گزارش خبرگزاری مهر به از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «حسین عباس‌نژاد» با اشاره به حضور «ای. کی. سودهاکاران» بر روی شناور توقیف شده با پرچم پرتغال در تنگه هرمز و دیدار و گفت‌وگو با ۱۶ نفر از خدمه‌های هندی این شناور اظهار کرد: این اقدام در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق دریایی و تبعیت از کنوانسیون کار دریایی (MLC) صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کنسول هند نیز در این دیدار از روابط انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن مقدمات دیدار و گفت‌وگو با خدمه‌های این کشتی ابراز رضایت کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هفته گذشته نیز در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام، یک بانوی دریانورد هندی این شناور توقیف شده پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل داده شد.

عباس‌نژاد ادامه داد: در دیدار خدمه‌های هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی صورت گرفته با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدامات انسان‌دوستانه برای سایر خدمه‌های کشتی یاد شده (فیلیپین، پاکستان، روسیه و استونی) نیز قابل اجرا خواهد بود و تمامی این خدمه‌ها پس از طی شدن فرآیند قانونی می‌توانند به کشورشان بازگردند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان؛ قبل از حضور سر کنسول هند روز پیش نیز طی دو مرحله ارتباط تلفنی وی با فرمانده کشتی یادشده برقرار شده بود.

عباس‌نژاد یادآور شد: اگر چه جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه همواره کوشیده تا ثبات و تسهیل تجارت دریایی در منطقه را در تراز قابل قبولی حفظ کند؛ اما ممانعت با انجام عملی مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی و حقوق دریایی را بر اساس مسئولیت‌های حاکمیتی، حقوق حقه خود دانسته و امور مربوط را تا حوصله نتیجه در مجامع بین‌المللی دریایی دنبال خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

کد خبر 6085794

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • انکار عجیب یک قتل / قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • دو روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی