Web Analytics Made Easy - Statcounter

IIHS فهرست ۹۰ خودروی ایمن سال ۲۰۲۱ در بازار جهانی را منتشر کرد که محصولات آئودی، کادیلاک، لکسوس و ولوو در آن حضور دارند و هیوندای با ۱۲ مدل ایمن، دارای بهترین عملکرد است.

به گزارش برنا؛ مصرف‌کنندگانی که به ‌دنبال سواری ایمن هستند، در سال جدید می‌توانند امیدوارتر از قبل باشند؛ زیرا مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) به ۹۰ مدل مختلف جایزه Top Safety Pick اعطا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش Carscoops، این تعداد نسبت به سال گذشته که ۶۴ مدل ایمن بود، افزایش در خور توجهی دارد. 

 ۴۱ مدل خودرو برچسب استاندارد «Top Safety Pick» را به دست آوردند؛ زیرا آن‌ها در هر ۶ آزمون تصادف مؤسسه IIHS و همچنین رتبه‌بندی پیشرفته یا برتر در آزمایش خودرو به خودرو یا خودرو به عابر پیاده، رتبه‌های خوبی کسب کردند. علاوه بر این، مدل‌ها باید با چراغ‌های جلو پیشرفته ارائه شده باشند تا «قابل قبول» یا «خوب» ارزیابی شوند.

از جمله مهم‌ترین برندگان در این زمینه هوندا سیویک، نیسان سنترا و تویوتا کرولا بودند. IIHS همچنین آئودی A4، بی‌ام‌و سری ۳، شورولت اکینوکس، فورد اسکیپ و هیوندای سوناتا را به‌عنوان برترین گزینه‌های ایمنی معرفی کرد.

موارد اعلام‌شده تنها بخشی کوچک از فهرست اصلی هستند و فقط یک وانت پیک‌آپ جایزه محبوب Top Safety Pick را کسب کرد. این وانت، رم ۱۵۰۰ تک‌کابین است؛ اما فقط وقتی مجهز به آپشن برای جلوگیری از تصادف در جلو باشد.

۴۹ مدل دیگر برچسب +Top Safety Pick را کسب کردند که بالاترین رتبه‌بندی IIHS است. برای برنده شدن، خودروها نیاز به رعایت استانداردهای ایمنی یادشده در بالا و همچنین ارائه چراغ‌های جلو استاندارد با درجه قابل قبول یا خوب در تمام تیپ‌های عرضه‌شده دارند. 

خودروهای لوکسی مانند آئودی A6، کادیلاک XT6، لکسوس NX و ولوو S60 در این فهرست از جایگاه بهتری برخوردار بودند؛ اما تعدادی از مدل‌های دیگر نیز در آن وجود داشتند. از جمله این موارد می‌توان به فورد اکسپلورر، هوندا آکورد، کیا K5، نیسان ماکسیما، مزدا CX-5 و تویوتا سیه‌نا اشاره کرد.

گروه خودروسازی هیوندای موتور بهترین عملکرد را داشت؛ زیرا ۱۲ مدل از خودروهای برندهای هیوندای، کیا و جنسیس به‌عنوان ایمن‌ترین محصولات انتخاب شدند و پنج مدل دیگر برنده برچسب +Top Safety Pick شدند. همچنین از ولوو به خاطر داشتن بیشترین تعداد دریافت +Top Safety Pick با امتیاز کلی ۹ تقدیر شد.

کارشناسان مؤسسه IIHS خاطرنشان کردند که محصولات میتسوبیشی تاکنون موفق به کسب برچسب ایمنی نشده‌اند. این مؤسسه همچنین جنرال موتورز را مورد انتقاد قرار داد؛ زیرا تمام برندهای این خودروساز بزرگ فقط دو جایزه کسب کردند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایمن ترین خودروها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ای ایمن و بدون حادثه را در کوه صفه پشت سر گذاشتیم

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: هفته اول ایام نوروز و سال جدید هفته‌ای بدون حادثه بوده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به تشکیل ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان صفه با همکاری سه جانبه شهرداری منطقه پنج، گروه امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی و هیأت کوهنوردی شهرستان اصفهان، هفته اول ایام نوروز و سال جدید هفته‌ای بدون حادثه بوده است.

وی افزود: در این هفته با استقرار ۲۰ نفر نیروهای گروه امداد و نجات در ارتفاع آتش‌نشانی و ۶۵ نفر از نیروهای کوه‌یار که از مربیان کوهنوردی هستند، تعداد ۱۷۳۹ مورد تذکر و راهنمایی گردشگران نوروزی انجام شده است.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این نیروها از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در کمپ امداد و نجات کوهستان، پناهگاه کوهنوردی هیأت کوهنوردی در کوه صفه و نقاط اصلی، مهم و حادثه‌خیز مسیرهای کوه صفه مستقر شده و به راهنمایی و دادن آموزش و تذکرهای لازم به گردشگران می‌پردازند.

کارگر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از علل مهم وقوع حوادث کوهنوردی، آشنا نبودن افراد با مسیرهای ایمن و آموزش ندادن اصول اولیه کوه‌پیمایی و کوهنوردی است، استفاده از نیروهای کوه‌یار، نقش بسزایی در راهنمایی گردشگران و رخ ندادن حوادث ناگوار داشته است.

وی گفت: از تمام مسافران نوروزی و گردشگران علاقمند به کوهستان خواهشمندیم با رعایت مسائل ایمنی از نیروهای امداد و نجات کوهستان و کوه‌یاران راهنمایی خواسته و به هشدارها و تذکرات آن‌ها توجه کنند تا لحظات خوش، ایمن و دور از هر گونه حادثه را در کوه صفه سپری کنند.

کد خبر 739844

دیگر خبرها

  • دوربرگردان ایمن در تقاطع اورکت حاجی محور بندرترکمن به آق قلا احداث می شود 
  • ۴۷نقطه پرتصادف راه های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می شود
  • هفته‌ای ایمن و بدون حادثه را در کوه صفه پشت سر گذاشتیم
  • جهش تولید خودروهای تجاری
  • بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است
  • ۴۷ نقطه پرتصادف راه‌های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می‌شود
  • رشد ۲ رقمی تولید خودرو ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری
  • اطلاعات تازه از L6 اولین خودروی جهان با باتری حالت جامد (+عکس)
  • عراق به جام ملت‌های آسیا صعود کرد
  • واکسیناسیون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک روستایی در لرستان