Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@03:09:19 GMT

فوت و فن های تهیه میرزاقاسمی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۴۴۵۴

میرزا قاسمی غذای خوشمزه‌ای است که شاید بار‌ها آن را چشیده باشید؛ ترکیبی از بادمجان کبابی، سیر فراوان، رب، گوجه تازه و تخم مرغ که هم با برنج و هم با نان سرو می‌شود. غذایی که بسیار راحت و سریع طبخ میشود و طعم جذابش از یادتان نخواهد رفت.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: میرزا قاسمی غذای خوشمزه‌ای است که شاید بار‌ها آن را چشیده باشید؛ ترکیبی از بادمجان کبابی، سیر فراوان، رب، گوجه تازه و تخم مرغ که هم با برنج و هم با نان سرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذایی که بسیار راحت و سریع طبخ میشود و طعم جذابش از یادتان نخواهد رفت.

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی:

بادمجان: ۵ عدد متوسط
گوجه فرنگی تازه: ۲ عدد
سیر: یک بوته
تخم مرغ: ۳ عدد
روغن و فلفل و نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت میرزا قاسمی:

۱. در ابتدا بادمجان‌ها را کباب می‌کنیم سپس پوست آن‌ها را کنده و سر‌های بادمجان‌ها را جدا می‌کنیم. پس از آن بادمجان‌ها را ساطوری می‌کنیم.

۲. حال نوبت به گوجه‌ها می‌رسد. گوجه فرنگی‌ها را در آب جوش ریخته و پوست آن‌ها را می‌گیریم و سپس خرد می‌کنیم.

۳. سیر را کوبیده و داخل روغن داغ که از قبل در تابه و روی اجاق آماده شده است می‌ریزیم تا کمی سیر‌ها سرخ شود.

۴. سپس بادمجان‌ها و گوجه‌های آماده شده را به همان تابه اضافه کرده و سرخ می‌کنیم. این کار را تا زمانی که آب آن‌ها کشیده شده و کمی روغن بیافتد ادامه می‌دهیم.

۵. حال کمی نمک و فلفل به آن اضافه می‌کنیم و مایه را در یک طرف تابه قرار می‌دهیم و در طرف دیگر خالی تابه تخم مرغ‌ها را شکسته و مخلوط می‌کنیم و انقدر هم می‌زنیم تا بسته شده و سرخ شود

۶. بعد بادمجان‌ها و تخم مرغ‌ها (یعنی تمام محتویات تابه) را با هم مخلوط می‌کنیم.

۷. می‌توانید تخم مرغ را جدا نیمرو کنید و روی میرزاقاسمی بگذارید.

بیشتر بخوانید: فوت و فن‌های طبخ حمص

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترفندهای آشپزی آشپزی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترفندهای آشپزی آشپزی میرزا قاسمی بادمجان ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی

جالب است بدانید آب گوجه‌فرنگیِ خام، به خودی خود و به دلیل داشتن تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن، ارزش غذایی بالایی دارد و یک نوشیدنی فوق‌العاده محسوب می‌شود!

به گزارش خبرآنلاین، آب گوجه فرنگی دارای مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B۱ ،B۲ ،B۳ ،B۵ و B۶ به همراه مواد معدنی مانند منیزیم، آهن و فسفر است. همه این ویتامین‌ها و مواد معدنی به نوبه خود دارای مزایای متعددِ شناخته‌شده‌ای هستند. به طور خلاصه، یک لیوان آب گوجه فرنگی تنها چیزی است که برای سالم و زیبا ماندن به آن نیاز دارید!

در ادامه با چهار فایده معجزه‌آسای آب گوجه‌فرنگی آشنا خواهید شد.

۱.کاهش وزن

یکی از خواص آب گوجه‌فرنگی این است که که به کاهش وزن کمک می‌کند. این نوشیدنی، بدن را آبرسانی می‌کند و هیدراته نگه می‌دارد. سدیم پایین و فیبر بالای آب گوجه‌فرنگی از ضعف و گرسنگی جلوگیری می‌کند. همین روند به‌مرور باعث کمتر شدن اشتها و تسریع فرایند کاهش وزن می‌شود.

۲.بهبود سلامت پوست

آب گوجه‌فرنگی در درمان و پیشگیری از بروز آکنه‌ مفید است؛ منافذ باز پوست صورت را کوچک‌تر کرده و ترشح سبوم در پوست‌های چرب را تنظیم می‌کند.

۳.بهبود سلامت مو

ویتامین‌ها و آهن موجود در آب گوجه‌فرنگی به حفظ و درخشندگی موهای کدر، آسیب‌دیده و بی‌روح کمک می‌کند. همچنین اینماده در خلاص‌شدن از خارش پوست سر و شوره مؤثر است. کافی است بعد از شستن موها با شامپو، آب گوجه‌فرنگی تازه را روی موهای خود بمالید و بگذارید به مدت ۴ تا ۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد موهایتان را آب‌کشی کنید.

۴.دشمن سرطان

علت قرمزیِ گوجه‌فرنگی، وجود یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی به نام لیکوپین در آن است. به گفته‌ی پژوهشگران، لیکوپین مانند سدّی در برابر انواع و اقسام سرطان‌ها مانند سرطان‌ سینه، پروستات، روده‌ی بزرگ، ریه، بیماری‌ عروق کرونر قلب، سرطان لوزالمعده و بیماری آرتریواسکلروز است و از بدن محافظت می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی!
  • مدیرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • خیانت پادشاه گوجه فرنگی با کمک به رژیم صهیونیستی! + فیلم
  • عکس | عکس جدیدترین دیدار ثریا قاسمی با گوگوش!
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • سالاد فیله مرغ سوخاری با سس رنچ، جذاب‌ترین سالادی که تابه‌حال خورده‌اید
  • طرز تهیه شوید واویشکا با مرغ، غذای آسان و خوشمزه گیلانی
  • طرز پخت یک غذای ابتکاری و ویژه با 10 کیلو بادمجان (فیلم)
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی