Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@14:58:17 GMT

میزان تلفات شبکه‌های برق در بافق ۹.۶ است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۴۵۸۲

میزان تلفات شبکه‌های برق در بافق ۹.۶ است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی جم، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در دیدار فرماندار بافق با اشاره به اقدامات بسیار خوب پنج سال اخیر شهرستان در حوزه بهینه سازی شبکه، گفت: این شهرستان نزدیک به ۳۰ هزار مشترک برق دارد که ۳۷ درصد آن صنعتی و ۳۱ درصد آن خانگی است.

او به برخورداری ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ روستا‌های شهرستان از نعمت برق اشاره‌ای کرد و افزود: ۸۹.۹ درصد از چاه‌های کشاورزی شهرستان یعنی ۱۲۵ چاه برق دار هستند، این در حالی است که تنها ۴.۸ درصد از مصرف برق بافق به فعالیت‌های کشاورزی اختصاص دارد.

این مسئول قدرت منصوبه پست‌های سطح توزیع بافق را ۷۰ هزار کیلوولت آمپر و تعداد این پست‌ها را ۶۶۸ پست توزیع اعلام کرد.

او خاطرنشان کرد: سرانه روشنایی به ازای هر مشترک در بافق ۴۶ وات است که از طریق ۱۴ هزار ۶۷۰ دستگاه چراغ روشنایی به طول ۴۸ کیلومتر در سطح شهرستان توزیع شده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد متذکر شد: ۱۵ درصد چراغ‌های روشنایی شهرستان بافق از نوع ال‌ای دی است که به لحاظ تامین روشنایی با بهره گیری از این فناوری در جایگاه نخست استان قرار دارد.

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع برق بافق یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، افشین ایوانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی گندم و نان که در سالن جلسات مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد، گفت: هرچه گندم را در ارقام جدید تولید کنیم و عملکرد آن را بالا ببریم، باز هم ممکن است هنگام برداشت آن توسط کمباین تلفات داشته باشیم و بر افزایش تولید، صرفه جویی در مصرف آب یا افزایش بازدهی گندم مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود، مطرح کرد: در سال ۱۳۹۷ این مؤسسه طرح بزرگی را در ۲۲ استان کشور اجرا کرد تا به میزان تلفات برداشت گندم توسط کمباین‌ها پی ببرد که در نهایت مشخص شد به طور متوسط ۳.۷۵ درصد گندم تلف می‌شود که عدد بزرگی است. این نتایج به وزارت جهاد کشاورزی ارائه و با استقبال خوبی مواجه شد.

معاون بخش تحقیقات ماشین‌های کشاورزی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی عنوان کرد: همواره این بحث مطرح بود که در مواقع خشکسالی که علوفه برای دام وجود ندارد و کشاورزان قصد دارند از کاه به دست آمده پس از برداشت گندم برای تعلیف دام استفاده کنند و کشاورزان نیز اذعان می‌کردند که در کاه بیرون ریخته شده از پشت کمباین گندم وجود دارد.

ایوانی با اشاره به اینکه اما نمی‌توانستیم با روش‌های استاندارد نشان دهیم که کمباین‌ها چقدر گندم را وارد کاه می‌کنند، بیان کرد: با توجه به اینکه یک روش استاندارد برای اندازه گیری تلفات گندم در کمباین کاه کوه وجود نداشت، این تکلیف به مؤسسه داده شد که بررسی و مشخص کنیم که میزان تلفات گندم در کمباین‌های کاه کوه که ۸۰ درصد کمباین‌های کشور هستند، چقدر است.

وی توضیح داد: در همدان با هزینه‌ای حدود سه میلیارد تومان با کمک وزارت جهاد کشاورزی، دستگاه‌های خصوصی، کمباین سازان و کمباین داران پروژه بزرگی را در کشور راهبری کردیم و متدولوژی جدیدی را در اندازه گیری به دست آوردیم. در این پروژه برای اولین بار در کشور دریافتیم که مقدار زیادی از گندم تولید شده از کمباین خارج می‌شود و به هوا می‌رود.

معاون بخش تحقیقات ماشین‌های کشاورزی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی خاطرنشان کرد: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از این تلفات وارد عمل شد و پس از مذاکره و تعامل با مجلس شورای اسلامی، با کمباین سازی های کشور تعامل کرد که دیگر این نوع کمباین‌ها را تولید نکنند تا زمانی که مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی آنها را اصلاح کند.

ایوانی گفت: تفاهم نامه‌ای نیز با برخی کمباین سازهای کشور منعقد و مقرر شد نقشه‌هایی به آنها ارائه شود که کمباین‌های کاه کوه را به گونه‌ای بسازند که نه تنها تلفات نداشته باشیم، بلکه به میزان موردنیاز منطقه کل اوراسیا تولید و حتی صادر شود. امید است طی یک دو سال آینده شاهد کمباین‌هایی باشیم که بدون وارد کردن فشار به منابع نهاده‌ها موجب افزایش تولید شوند.

کد خبر 6081020

دیگر خبرها

  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • بهسازی ۲۵۰۰ پایه چراغ روشنایی معابر شهرستان محلات
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های صداوسیما مشخص شدند
  • پیگیری تاریکی تونل بخش قارون دزپارت و وقوع حواث تلخ +فیلم
  • انجام شخم اولیه ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی فومن
  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز