Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب هفته بیست و ششم مسابقات لیگ برتر انگلیس امروز (یکشنبه) ۵ دیدار برگزار می‌شوند که در مهم‌ترین بازی‌ها لسترسیتی به مصاف آرسنال می‌رود و چلسی میزبان منچستر یونایتد خواهد بود.

لسترسیتی - آرسنال

امروز از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه شاگردان برندان راجرز در لسترسیتی میزبان آرسنال خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لسترسیتی با ۴۹ امتیاز از ۲۵ بازی و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به منچستریونایتد در رتبه سوم قرار دارد و آرسنال هم از ۲۵ بازی ۳۴ امتیاز کسب کرده و در رتبه یازدهم جای گرفته است.

این دیدار برای هر ۲ تیم بسیار مهم است. لسترسیتی برای آن که همچنان جزء تیم‌های بالانشین جدول باقی بماند، نیاز به ۳ امتیاز این بازی دارد. این تیم در صورت پیروزی در این مسابقه می‌تواند موقتا به رتبه دوم صعود کند و اختلاف خود را با تیم صدرنشین یعنی منچسترسیتی به ۱۰ امتیاز کاهش دهد.

آرسنال هم که بار دیگر به نیمه دوم جدول سقوط کرده است، در صورت پیروزی در این بازی و کسب ۳ امتیاز می‌تواند تا رتبه هشتم صعود کند.

لسترسیتی در شرایطی پا به این بازی می‌گذارد که هفته گذشته در رقابت‌های لیگ اروپا با شکست مقابل اسلاویا پراگ جمهوری چک از دور رقابت‌ها کنار رفت، اما آرسنال برخلاف لیگ جزیره، در رقابت‌های اروپایی نتیجه بسیار خوبی کسب کرده است و پنجشنبه شب با درخشش کاپیتان پیرامریک اوبامیانگ موفق شد بنفیکای پرتغال را از پیش رو بردارد و راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا شود.

آرسنال در بازی رفت در ورزشگاه امارات با نتیجه یک بر صفر مغلوب روباه‌ها (لقب لستر) شد و حالا به دنبال جبران آن شکست در ورزشگاه کینگ پاور است. البته توپچی‌ها این فصل در جام اتحادیه لسترسیتی را در ورزشگاه خانگی این تیم شکست دادند و این به آن معنی است که شاگردان راجرز حریف آسانی را پیش رو ندارند.

نکات آماری

لسترسیتی در ۶ بازی آخر خود برابر آرسنال، ۴ پیروزی، یک تساوی و یک شکست داشته است. آرسنال ۳ بازی آخر خارج از خانه برابر لستر سیتی را واگذار کرده است. لستر در این فصل یک بار برابر آرسنال در کینگ پاور شکست خورده است؛ تنها تیمی که توانسته در یک فصل ۲ بار لستر را در خانه اش شکست دهد، چلسی در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ بود.

چلسی – منچستریونایتد

در دیگر بازی مهم امشب از ساعت ۲۰ چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان تیم منچستر یونایتد خواهد بود.

چلسی که با آمدن توماس توخل سر و سامان گرفته است؛ از ۲۵ بازی ۴۳ امتیاز کسب کرده و در رتبه پنجم جدول قرار دارد و منچستریونایتد هم از همین تعداد بازی با ۴۹ امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به لسترسیتی در رتبه دوم جدول جای گرفته است.

چلسی در حالی به مصاف تیم منچستر یونایتد می‌رود که در آخرین بازی خود در لیگ جزیره با نتیجه یک - یک برابر ساوتهمپتون متوقف و نوار ۴ پیروزی متوالیش قطع شد، اما در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق شد یک پیروزی ارزشمند در خانه اتلتیکو مادرید به دست آورد.

در آن سوی میدان هم منچستر یونایتد در آخرین بازی خود در لیگ جزیره نیوکاسل را شکست داد و پس از آن در رقابت‌های لیگ اروپا در ۲ بازی رفت و برگشت رئال سوسیداد را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها شد.

توماس توخل از وقتی که سکان هدایت چلسی را در دست گرفته، در ۶ بازی شکست نخورده و به رکورد آنچلوتی و مورینیو در این تیم رسیده است. آبی پوشان در این مدت ۴ پیروزی و ۲ تساوی داشته اند.

این مربی در ۶ بازی پیشین خود در لیگ جزیره با تیمی از بالانشینان جدول رو به رو نشده است؛ بنا بر این دیدار برابر شیاطین سرخ را می‌توان جدی‌ترین محک برای ارزیابی توان شاگردان توخل دانست.

منچستریونایتد برای آن که همچنان در تعقیب تیم صدرنشین یعنی منچسترسیتی باشد، به ۳ امتیاز این بازی خارج از خانه چشم دوخته است. در حال حاضر اختلاف این تیم با سیتی ۱۳ امتیاز است.

نکات آماری

چلسی فصل گذشته در استمفوردبریج با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب منچستریونایتد شد. این تیم از اکتبر سال ۱۹۹۵ هیچ گاه برابر شیاطین سرخ ۲ شکست پیاپی نداشته است. منچستر یونایتد در همه رقابت‌ها در ۳ بازی خارج از خانه برابر چلسی به پیروزی دست یافته، اما هرگز برابر این تیم به ۴ پیروزی متوالی نرسیده است. چلسی از سال ۱۹۸۶ هرگز در ۴ دیدار خانگی برابر یک رقیب لیگ برتری شکست نخورده است. چلسی در ۳ بازی پیاپی برابر منچستریونایتد نتوانسته است گلزنی کند. آخرین باری که این تیم برابر یک حریف لیگ برتری نتوانسته در ۴ بازی گلزنی کند، به سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید

ناگلزمن در یک قدمی نیمکت منچستریونایتد لیگ برتر انگلیس/ پیروزی برایتون در غیاب جهانبخش

انتهای پیام/