Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «ایرج مسجدی» در این گفت وگوی تلویزیونی افزود که ایران خواهان آن است که امنیت به طور کامل در عراق برقرار شود و هرگز کسانی را که درصدد تضعیف امنیت عراق هستند حمایت نمی کند و در این راستا حتی آماده کمک به عراق در زمینه امنیتی است.
وی با بیان اینکه وجود نیروهای خارجی نه تنها امنیت برای عراق به ارمغان نمی آورند بلکه باعث ناامنی و تنش بیشتر در عراق و منطقه می شوند تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران معتقد است که نیروهای امنیتی دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق می توانند امنیت کشور را حفظ کنند و نیازی به نیروی خارجی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه خاطر نشان ساخت که روابط جمهوری اسلامی ایران با تمامی دولت های بعد از سقوط رژیم صدام در عراق سازنده بوده است.
مسجدی گفت که جمهوری اسلامی ایران در وقت حاضر روابط خوبی در بخش های مختلف با عراق دارد و رابطه با دولت «مصطفی الکاظمی» به ویژه بعد از سفر اخیر او به تهران و رایزنی ها و توافقات صورت گرفته، مثبت و سازنده است. 

توافق جدید برای ترسیم مرزها با عراق نداریم
سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص ترسیم مرزها بین دو کشور گفت که قرار داد 1975 الجزایر در سازمان ملل نیز ثبت شده و در وقت حاضر ترسیم جدید مرز بین دو کشور مطرح نیست.
به گفته وی، آنچه وجود دارد مسئله تنظیم و اجرای کامل قرارداد 1975 با همکاری مشترک دو کشور است و برخی نقاط کوچک فقط باقی مانده است.
وی ادامه داد که توافق یا مرزکشی جدید بین دو کشور مطرح نیست.

ایران مخالف تعرض به مراکز دیپلماتیک در عراق است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص حملات موشکی به سفارتخانه آمریکا گفت: با صراحت می گویم جمهوری اسلامی ایران با هرگونه حمله یا تعرض به مراکز دیپلماسی ضد هر کشور در داخل عراق مخالف و آن را محکوم کرده است.
وی ادامه داد که باید همه مراکز دیپلماتیک از امنیت لازم برخوردار باشند و هیچ فرقی نمی کند سفارت آمریکا یا هر کشور دیگر باشد. 
ایرج مسجدی افزود که مراکز دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران درعراق با حملات شدیدتری مواجه شدند که نمونه آن کنسولگری ایران در نجف اشرف و کربلای معلی هستند که در معرض حملات به مراتب بیشتر از سفارت آمریکا قرار گرفتند و در معرض اتش سوزی قرار گرفتند برای همین ایران موضع جدی نسبت به حمله به سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک دارد. 

عراق نیازی به ناتو و غیر ناتو ندارد
سفیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص وجود نیروهای خارجی در عراق گفت که ایران معتقد است که هر شهروند عراقی در کشورش باید امنیت داشته باشد و ایران برای برقراری امنیت در عراق واقلیم کردستان عراق آماده همکاری است.
وی ادامه داد که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال حضور نیروهای خارجی در منطقه کاملا واضح است ونیازی به وجود نیروهای خارجی ناتو یا غیر ناتو در اقلیم یا عراق و منطقه نمی بیند. 
مسجدی تاکید کرد که امنیت منطقه چه عراق، اردن، قطر، عربستان سعودی یا کشور دیگر در منطقه باید از طرف کشورهای منطقه تامین شود.
به گفته وی، همه کشورهای منطقه قدرت و نیروهای مسلح لازم و ارتش در اختیار دارند و در اقلیم  کردستان عراق نیز نیروهای پیشمرگ، قوی هستند. 
وی خاطر نشان ساخت که جمهوری اسلامی ایران معتقد است امنیت منطقه را باید خود کشورهای منطقه تامین کنند و نیازی به نیروهای خارجی خواه ناتو یا آمریکا و یا هر کشور دیگر نیست. 

نیروهای خارجی در منطقه تنش آفرین هستند 
سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که نیروهای خارجی نه تنها عامل کمک و برقراری امنیت نیستند  بلکه باعث تنش می شوند. 
وی خطاب به خبرنگار گفت: ببینید بر ضد نیروهای آمریکایی، نیروهای وجود دارند بنابراین وجود اینها (نیروهای بیگانه) اسباب ناامنی مشکلات شده است.
ایرج مسجدی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بر همین اساس به هیچ وجه حضور نیروهای خارجی را در عراق یا خارج از عراق را قبول ندارد.

سفر آیت الله رئیسی موفقیت آمیز بود
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر اخیر آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رییس قوه قضائیه را به عراق را موفقیت آمیز و بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این سفر منجر به همکاری قضایی و حقوقی بین دو کشور شد و چند یادداشت همکاری به امضا رسید که از جمله همکاری در زمینه پیگیری پرونده قضایی فرماندهان شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.
وی همکاری در زمینه زندانیان…

برچسب‌ها ایرج مسجدی ایران بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرج مسجدی ایران بغداد ایرج مسجدی ایران بغداد اخبار کنکور سفیر جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران مراکز دیپلماتیک نیروهای خارجی بین دو کشور ایرج مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ی پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق