Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به مرحله تولید و تحقیقات واکسن خوراکی کرونا توسط متخصصان کاشانی گفت: شربت خوراکی بهبود علائم نفسی توسط متخصصان کاشانی تولید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان، دانشگاه علوم پزشکی کاشان همگام با دیگر متخصصان در سراسر کشورها گام‌های مهمی را در راستای بهبود بیماری کرونا برداشتند و در این زمینه دارویی را ویژه بهبود شرایط تنفسی بیماران کرونایی تولید کردند که نتایج آن در فاز انسانی مثبت بوده و با عقد قرارداد با یک شرکت دارویی معتبر کشور به زودی به تولید انبوه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا بنفشه ضمن اشاره به تحقیقات صورت گرفته از سوی متخصصان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: یکی از این تحقیقات فرمالیسون یک شربت گیاهی ویژه کنترل علائم تنفسی کووید19 بود و با تولید در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و بیمارستان الزهرا کارآزمایی بالینی شد.

وی با بیان اینکه این شربت توانست به خوبی تنگی نفس و سرفه را به صورت کاملا مشهودی افزایش دهد، افزود: علاوه بر آن توانست سطح اکسیژن خون را به صورت قابل توجهی افزایش دهد و با مثبت شدن نتایج کارآزمایی با یک شرکت تولیدی معتبر عقد قرار شد تا به صورت انبوه تولید شود.

250 هزار دوز واکسن کرونای «سینوفارم» امروز وارد کشور می‌شودوزارت بهداشت: واکسن کرونا در سامانه «تی‌تک» ثبت می‌شودتزریق واکسن کرونا به 20 هزار سالمند و معلول از فردا/ واکسیناسیون گروه‌های هدف تا پایان شهریور 1400

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به تلاش متخصصان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در راستای تولید واکسن خوراکی کرونا اظهار داشت: اخیراً پروژه‌ای برای طراحی و تولید واکسن خوراکی کرونا بر اساس وکتور ویروس فلج اطفال شروع کرده‌ایم، البته این پروژه در مراحل ابتدایی تحقیقات و تولید است و پس از طراحی و تولید آن باید مراحل تست حیوانی گذرانده و واکسن ارزیابی شود و پس از اثبات ایمنی و اثربخشی این واکسن در مدل‌های حیوانی، می‌تواند وارد کارآزمایی بالینی انسانی شود.

وی ضمن اشاره به مزیت واکسن‌های خوراکی گفت: واکسن خوراکی می‌تواند به صورت راحت‌تر در اختیار بیماران قرار بگیرد و در واکسیناسیون عمومی نیز نقش بسزایی دارد و امیدواریم با اثراث مثبت در مرحله حیوانی گام مؤثری در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برداریم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کاشان واکسن خوراکی کرونا ضمن اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کاشانی نژاد نماینده تام‌ الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان گلستان گفت : آزمون داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در ۲۱ حوزه اصلی و ۵۵ حوزه فرعی در استان آغاز شد.

او افزود : آزمون داوطلبان گروه هنر و زبان خارجه هم عصر امروز پنجشنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا جمعه مورخ ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود. 

کاشانی نژاد  گفت : در استان گلستان ۲۷ هزار و ۲۰۲ داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۷۷ داوطلب زن (۶۳/۱۵ درصد) و ۱۰ هزار و ۲۵ داوطلب مرد (۳۶/۸۵ درصد) هستند.

وی ادامه داد: در مجموع نسبت به آزمون تیرماه پارسال ۱۵۸۲ نفر افزایش داوطلب در استان داریم.

کاشانی نژاد گفت: تعداد داوطلبان استان به تفکیک گروه‌های آزمایشی در گروه ریاضی ۱۶۱۲ نفر ، در گروه تجربی ۱۲۲۵۶ نفر، در گروه انسانی ۱۰۸۴۲ نفر، در گروه زبان‌های خارجی ۱۷۳۵ نفر و در گروه هنر ۷۵۷ نفر است. 


دیگر خبرها

  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آغاز کنکور سراسری؛ رقابت ۲۷ هزار و ۲۰۲ نفر برای ورود به دانشگاه در گلستان
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا