Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@07:10:41 GMT

قیمت آجیل نوروز یزدی‌ها شکسته می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۵۱۱۳

قیمت آجیل نوروز یزدی‌ها شکسته می شود؟

رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار یزد گفت: آجیل و خشکبار با افزایش قیمت تا 60درصد روبرو بوده است اما نرخنامه جدید برای نوروز هنوز مشخص نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، با فرارسیدن فصل و بهار و عید نوروز، بازار هم رونق دوباره می گیرد و مردم برای شروع یک سال جدید و جشن نوروز حال و هوای دیگری را به بازار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سالی است که با شیوع ویروس کرونا، نه تنها بازارشب عید که در مدت یکسال گذشته همه صنوف با تعطیلی های پی در پی، کاهش ساعت کاری و اعمال محدودیت ها، رونق گذشته را ندارند.

امسال علیرغم وجود این ویروس منحوس یازار تا حدود وضعیت عادی تری به خود گرفته و مردم برای خرید نسبت به سال گذشته جنب و جوش بیشتری دارند.

اما تفاوت امسال بر خلاف سایر سال های گذشته که با برپایی نمایشگاه های بهاره سعی می شد اجناس با قیمت مناسب تری به دست مردم برسد، افزایش سرسام آور و غیر قابل قبول اجناس بازار از کیف و کفش و پوشاک گرفته تا شیرینی و اجیل، باعث شده خیلی دست و دل مردم به سمت خرید روانه نشود و بیشتر مردم با دیدن قیمت ها برای خرید دومین نوروز کرونا دست نگه می دارند.

آجیل و خشکبار به عنوان یکی از کالاهای مورد نیاز عید نوروز، هر چند همیشه تافته جدا بافته ای از سایر اجناس بوده اما امسال به کالایی دست نیافتنی تر بدل شده است.

***افزایش قیمت 30 تا 60درصدی قیمت آجیل چند روز مانده به عید!

محسن جلیلی پور رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص آخرین وضعیت بازار آجیل در آستانه سال جدید اظهار کرد: در مدت اخیر آجیل و خشکبار با افزایش قیمت 30 تا 60درصدی روبرو بوده است اما نرخنامه جدید اصناف برای نوروز هنوز مشخص نشده است.

جلیلی پور با بیان اینکه کمبودی در بازار آجیل و خشکبار وجود ندارد گفت: تهیه، توزیع و خدمات حمل و نقل و شاگرد صنف آجیل و خشکبار با افزایش خدمت رو برو بوده به تبع بر روی قیمت نهایی کالا هم اثر می گذارد که این افزایش قیمت در کنار موضوع بیماری کرونا مطمئنا از رونق بازار می کاهد.

***نوسان شدید قیمت در بازار آجیل و خشکبار

وی با بیان اینکه سال گذشته صنف آجیل و خشکبار در تعطیلی کامل بودند افزود: 60 درصد خشکبار و 85 درصد آجیل استان یزد از استان های همجوار و محصولات وارداتی تامین می شود و خود یزد هیچگاه تولیدکننده آجیل و خشکبار نبوده ایپست و لذا نوسان قیمت در این بازار را به شدت زیاد کرده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار یزد تصریح کرد: امیدواریم علیرغم افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم، با باز بودن مغازه ها این صنف وضع بهتری را نسبت به سال گذشته شاهد باشند.

***انصاف؛ حرف اول رونق بازار امسال

هر چند هنوز معلوم نیست عید نوروز امسال ویروس کرونا که به انواع جهش یافته مجهز شده است چه روزهایی را پیش روی مردم خواهد گذاشت اما  آنچه مشخص است با قیمت های فضایی اجناس اگر هم برگزار شود رونقی سال های گذشته را نخواهد داشت.

مسئولان هم از یک سو باید بر وظیفه نظارت خود دقت بیشتری داشت باشند و از سویی کسبه را که یک سال است از رونق افتاده اند را دریابند پس آنچه در این میان مهم است انصاف فروشنده است که بتوان با ارائه اجناس خود با قیمت مناسب ضمن رونق بخشیدن به کسب و کار خود زمینه را برای توان خرید مردم در شب عید فراهم کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: صنف آجیل و خشکبار افزایش قیمت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین

آفتاب‌‌نیوز :

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۳۸ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب به ۶۴هزار و ۱۹۶.۳۸ دلار معامله می‌شود که این رقم ۷.۰۹ درصد کمتر از هفته گذشته است.

دومین توکن محبوب، اتریوم، نسبت به دیروز سه درصد افزایش یافته و به ۳۱۱۹.۸۱ دلار معامله می‌شود و نسبت به هفته گذشته ۱۱.۳۰ درصد کاهش یافته است.

به نقل از کریپتو، ارزش بازار بیت‌کوین و اتریوم به ترتیب ۱۲۶۲ و ۳۷۳ میلیارد دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۷۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۴.۲۵ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۰ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۵.۶۲ میلیارد دلار است که ۱۹.۲۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۷.۳۲ میلیارد دلار است که ۷.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۰.۰۹ میلیارد دلار است که ۹۴.۲۲ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۹۰۶.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۵۸ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۹۲.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۵۶ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۴۲.۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۷۱ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۰.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۴۵ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۹۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۸.۴۰ درصد کاهش

۸ – تون کوین

قیمت: ۶.۵۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۰۵ درصد کاهش

۹- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۰.۸۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۹۷ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۸۲ درصد کاهش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • آجیل فروشی‌های معتبر و قدیمی شهر مشهد کدامند؟
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین میوه و تره‌بار اعلام شد
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • هیجانات بازار ارز تخلیه شد؟
  • قیمت سکه افزایش یافت