Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@04:23:52 GMT

«کرونا» تلفات جاده‌ای خراسان‌جنوبی را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۵۳۰۹

«کرونا» تلفات جاده‌ای خراسان‌جنوبی را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ علیرضا رضایی شامگاه گذشته در ششمین جلسه کمیته اجرایی کمیسیون  ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: کمتر شدن ترددها به جهت محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع ویروس کرونا، کاهش آمار نسبی تلفات جاده‌ای را در استان به همراه داشته است.

وی افزود: ۵۰ درصد حوادث جاده‌ای استان در محدوده بیرجند و به‌ویژه در راه‌های روستایی این شهرستان رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ۵۲ درصد تصادفات به دلیل خروج از جاده و واژگونی است که در برخی پایگاه‌های پلیس این میزان از نُرم میانگین استانی نیز بالاتر می‌باشد.

رضایی عنوان داشت: ۷۰ درصد تصادفات در بازه زمانی هشت صبح تا هشت شب اتفاق می‌افتد چراکه بیشترین تردد‌ها در این ۱۲ ساعت انجام می‌شود.

وی بیشترین علل تصادفات را انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه دانست و گفت: عامل اصلی اغلب حوادث رانندگی، سرعت است.

 رئیس پلیس راه استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیشترین وسیله نقلیه در تصادفات جاده‌ای، خودروهای سواری هستند، تصریح کرد: ۱۳ درصد تصادفات را کامیون‌های کشنده به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/3403/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی تلفات جاده ای خراسان جنوبی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747185

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد