Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@23:27:32 GMT

هشدار سازمان ملل درباره گرسنگی در یمن

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۵۳۴۴

سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از نیمی از جمعیت یمن از گرسنگی رنج می‌برند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد در اطلاعاتی جدیدی که درباره جنگ ویرانگر آل سعود و متحدانش علیه ملت یمن و پیامد‌های آن منتشر کرده است، درباره بروز قحطی در یمن هشدار داده و آورده است حدود ۱۶ میلیون یمنی یعنی بیش از نیمی از ساکنان یمن از گرسنگی رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان ملل خاطر نشان کرده است که حدود ۸۰ درصد یمنی‌ها به کمک نیاز دارند و ۴۰۰ کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.
از سوی دیگر ۱۲ سازمان امداد رسانی از جمله آکسفام و هیئت نجات کودکی هشدار داده اند که دو میلیون و سیصد هزار کودک زیر پنج سال در یمن در صورتی که دولت‌ها کمک‌های مالی را افزایش ندهند، با گرسنگی روبرو خواهند شد.
رژیم سعودی و متحدانش با حمایت کامل آمریکا و اروپا، جنگ ویرانگری را از مارس ۲۰۱۵ (۶ فروردین ۱۳۹۴) علیه ملت یمن به راه انداخته و انواع سلاح‌های مرگبار را به کار گرفته است که تاکنون ده‌ها هزار غیرنظامی بی دفاع شهید و صد‌ها هزار نفر زخمی شده اند و ویرانی گسترده‌ای در تاسیسات زیربنایی به بار آمده است و علاوه بر آن محاصره ظالمانه یمن سبب محروم شدن ملت این کشور از نیاز‌های اساسی اش از جمله دارو و غذا و بروز بزرگترین فاجعه انسانی در این کشور شده است.   برچسب ها: یمن ، گرسنگی ، سوء تغذیه ، سازمان ملل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: یمن گرسنگی سوء تغذیه سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار جوی به اصفهان

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های ایسکانیوز از اصفهان، بنابر اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با ورود سامانه ناپیدار جوی به حریم استان از بعدازظهر دوشنبه سوم اردیبهشت لغایت چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه، همه مناطق استان به ویژه اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، شهرضا، فلاورجان، لنجان (زرین شهر)، نایین، نطنز، ورزنه و اصفهان شاهد «رگبار و رعد و برق، تگرگ، وزش تند باد و طوفان لحظه‌ای و کاهش نسبی دما» خواهد بود.

صاعقه و بارش در اصفهان

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه اداره‌کل هواشناسی، وضعیت جوی کلان‌شهر و حومه اصفهان در روزهای آتی به صورت زیر پیش‌بینی شده است:

بویین‌ومیاندشت، سردترین شهرستان

با ورود این سامانه ناپایدار جوی، ناحیه غربی استان اصفهان بیش‌ترین تأثیر را پذیرفته و شهرستان «بویین و میاندشت» بیش‌ترین میزان برودت را شاهد بوده و احتمال بارش تگرگ نیز در این مناطق و هم‌چنین در شمال و شمال شرقی استان اصفهان، وجود خواهد داشت:

رعایت هشت نکته مهم

اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در هشدار خود نسبت به مخاطرات «جاری شدن روان آب و اختلال در تردد، لغزندگی در گردنه‌های کوهستانی و جاده‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر، تنش دمایی در سالن‌های دامداری مرغداری و گلخانه‌ها و باغات و مزارع، سقوط اشیا، احتمال سقوط از ارتفاع و سقوط درختان کهن» هشدار داده و خطاب به شهروندان و دستگاه‌های متولی، رعایت نکات «۱- تحکیم انواع سازه سبک، ۲- عدم صعود به ارتفاعات و کوه‌نوردی و گردشگری، ۳- عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، ۴- محافظت از محصولات کشاورزی، ۵- هر نوع اقدام احتیاطی دیگر با توجه به فصل بارش، ۶-اقدامات لازم توسط مسئولین جهت لای‌روبی و پاک‌سازی کانال‌ها و مدیریت راه‌ها، ۷-مدیریت کوچ عشایر، و ۸-مدیریت صنعت کشاورزی» را خواستار شده است.

اوج مخاطره در روز چهارشنبه

در همین رابطه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تکرار پیش‌بینی «رگبار، صاعقه، طوفان و تگرگ» در روزهای آتی، تصریح کرد: سامانه همرفتی که از روز جمعه با «هشدار زرد» وارد استان اصفهان شده بود، از بعدازظهر فردا دوشنبه با «هشدار نارنجی» شدت گرفته و تا پایان روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت، مخاطرات آن افزایش خواهد یافت.

منصور شیشه‌فروش ضمن خبر دادن از استقرار تیم‌های امدادی در سطح جاده‌های استان اصفهان بیان داشت: از شهروندان درخواست می‌شود نکات ایمنی را به‌ منظور رانندگی در محورهای مواصلاتی سراسر استان اصفهان، رعایت کنند.

وی در ادامه با هشدار نسبت به انجام هرگونه اقدام حادثه‌ساز، گفت: در روزهای آتی، باید از کوه‌نوردی و صعود به ارتفاعات، توقف در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها و گردشگری، خودداری شود.

شیشه‌فروش در پایان با تشریح نقش دستگاه‌های مسئول خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان نیز موظف‌اند در اسرع وقت نسبت به لای‌روبی و پاک‌سازی کانال‌ها به منظور حرکت روانِ آب اقدام کنند.

گفتنی است با وجود خاطرات تلخ سیلاب نوروزی پنج سال پیش در شیراز که زندگی صدها خانوار را با خود برد و جان ۲۱ نفر از هم‌وطنان را گرفت، اطلاع‌رسانی دقیق شرایط ناپایدار جوی با هدف پیش‌گیری از بحران صورت گرفته و انتظار می‌رود با همراهی مردم و دستگاه‌های متولی، از خسارت‌های ناشی از تندباد و نزولات جوی بهاره، جلوگیری شده و بارش نعمت الهی، ثمرات مثبتی برای زندگی مردم داشته باشد.

خبرنگار: مهرزاد سلیمی

انتهای خبر./

کد خبر: 1227959 برچسب‌ها بارش باران اصفهان هواشناسی

دیگر خبرها

  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • از رنجی که می‌برند...
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار جوی به اصفهان
  • غرق شدن بیش از ۲۰ فلسطینی حین بیرون آوردن جعبه‌های کمک از دریا 
  • هشدار یک سازمان بین‌المللی درباره بدترین گرسنگی جهان در نوار غزه