Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: سیاست روان سازی واردات و صادرات در دوره اخیر وزارت صمت با جدیت دنبال می‌شود که امیدواریم با موفقیت همراه باشد.

 علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان قزوین با بیان اینکه وزارت صمت در حوزه واردات و صادرات سیاست روان سازی دارد،افزود: محدودیت‌های ایجاد شده در بانک‌ها را نمی‌پذیریم و با توجه به ارتباط با بانک مرکزی این روان سازی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزم حسینی اضافه کرد: سیاست بعدی وزارت صمت مبارزه با رانت خواری است و به مجوز فروشی‌ها پایان خواهیم داد که بسیار کار سختی است چون رانت خواران ابزار و رسانه‌های قدرتمندی دارند و این مهم کار را سخت کرده است ولی با تمام قدرت این سیاست را دنبال می کنیم.

رزم حسینی افزود: اگر تحریم‌ها مرتفع شود سیاست‌های درهای باز را نخواهیم داشت و سیاست‌های مدیریت شده مبتنی بر تولید داخلی را انجام خواهیم داد، البته این کار را به صورت انحصاری انجام نخواهیم شد و به دنبال افزایش کیفیت هستیم.

وی با بیان اینکه جهش تولید در کشور اتفاق افتاده است و بیشتر واحدهای صنعتی چند شیفت در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: چالش دهه پنجم انقلاب اسلامی چالش اقتصادی است و چالش اقتصادی با توانمند کردن مردم برطرف می‌شود.

وزیر صمت اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌های شبانه روزی مسوولان وزارت صمت و استان‌ها در ۱۱ ماه امسال، بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید باز گشته‌اند که رقم بسیار خوبی است.

این مسوول با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، اظهار داشت: کشور توسط بخش خصوصی ساخته می شود و هیچ ثروتمندی در عالم راضی نخواهد شد مگر اینکه مسوولیتی‌های اجتماعی و کمک به هم نوعان را انجام بدهد.

رزم حسینی گفت: تمامی موقوفات این کشور توسط بازاریان، تاجران و اهالی اقتصادی این کشور انجام شده است و امروز بهترین وقف این است که در کشور شغل ایجاد کنیم و مردم را از نظر اقتصادی تربیت کنیم.

وی افزود: مردم باید توسعه یافته و توانمند شوند و از ظرفیت واحدهای صنعتی باید ایجاد شغل کرد و مردم مناطق را توانمند ساخت.

این مسوول اضافه کرد: امروز کارآفرین ما یک مجاهد اقتصادی است، البته متاسفانه سال‌ها با عنوان زالو صفت کارآفرینان این کشور به سمت بازارهای دیگر فراری داده شدند که بسیار ناراحت کننده است.

وی با اشاره به خنثی سازی تحریم‌ها، افزود: تحقق این هدف به این است که اقتصاد خانوار شهری و روستایی را تقویت کنیم که این مهم با الگوی اقتصاد مردمی محقق می‌شود.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین، گفت: این استان از یک موقعیت جغرافیایی ممتازی برخوردار است و باعث شده به عنوان یک استان کارآفرین، سرمایه پذیر و تولید کننده محسوب شود و در زمینه‌های مختلف خدمت رسانی کند.

وی افزود: این ویژگی‌ها توجه سرمایه گذاران را به استان قزوین جلب کرده است که آمارها هم همین موضوع را تایید می‌کند.

این مسوول گفت: راز موفقیت استان و تداوم این فعالیت‌ها همدلی و هم زبانی است و اگر هر استان بر محوریت توسعه بر راهبرد اصلی خود قرار بگیرد تمامی استان‌ها به پیشرفت می‌رسند، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد، دین داری مردم تقویت می‌شود و امنیت ملی هم بهبود پیدا می‌کند.

این مسوول گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع وزارت صمت برای برای واحدهای تولیدی استان قزوین که مشکلات نقدینگی دارند تخصیص پیدا می کند که در صورت نیاز این رقم قابل افزایش است.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استان قزوین رزم حسینی روان سازی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که افکار عمومی جهانی به جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی ضد غیرنظامیان در نوار غزه متمرکز شده، سران کابینه جنگ این رژیم به دور از چشم رسانه‌ها همچنان به سیاست تخریب منازل مسکونی فلسطینیان و توسعه شهرک سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری ادامه می‌دهند.

بر پایه این گزارش، «تیسیر نصرالله»، عضو شورای انقلابی جنبش فتح روز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه گفت: مقامات اسرائیلی نه تنها به طور پیوسته به ساخت و احداث شهرک سازی از طریق مصادره غیرقانونی اراضی فلسطینی‌ها مشغولند، بلکه در ماه‌های اخیر روند شهرک سازی به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.

این عضو شورای انقلابی جنبش فتح فلسطین در ادامه به سیاست نسل کشی کابینه نتانیاهو در نوار غزه پرداخت و افزود: در طی جنگ غزه، کابینه نتانیاهو با سوءاستفاده از تحولات جاری در غزه و تمرکز محافل رسانه‌ای در باریکه، روند شهرک سازی در کرانه باختری را به شکل گسترده‌ای طی ماه‌های اخیر شدت بخشیده است.

عضو جنبش فتح توضیح داد که سیاست اصولی اسرائیل که از سوی کابینه‌ها و از جمله کابینه نتانیاهو دنبال می‌شود، کارشکنی از تشکیل یک دولت فراگیر مستقل فلسطینی و یکپارچه است.

گفتنی است که کانال ۷ عبری هفته گذشته (جمعه) اعلام کرد که بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی دستور مصادره ۸ هزار دونوم (۸۰۰ هکتار) از منطقه الاغوار (دره اردن) در فلسطین اشغالی را برای الحاق به منابع این رژیم صادر کرد.

کد خبر 6063878

دیگر خبرها

  • حل مشکلات اقتصادی و رونق صادرات با جهش تولید میسر است
  • سه چالش اساسی نظام در سال ۱۴۰۳ به روایت حسین علایی /حاکمیت باید یک تغییر معنادار در سیاست‌های اقتصادی و سیاسی خود ایجاد کند
  • تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد
  • سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • کشوری که از ویرانه اقتصادی به قطب نساجی جهان تبدیل شد
  • شاخص های سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی
  • شرط سازمان غذاودارو برای صادرات محصولات کشاورزی