Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:52:31 GMT

سمیرم نیازمند جرثقیل بزرگ در مواقع بحرانی است

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۵۵۸۸

سمیرم نیازمند جرثقیل بزرگ در مواقع بحرانی است

به گزارش ایرنا، بخشدار بخش وردشت در شمال سمیرم  روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: چند روزی است گریدری که مشغول برف‌روبی مسیرهای روستاهای این بخش بود، به گِل نشسته و تنها با جرثقیل‌های بزرگ می‌توان آن را بیرون کشید.

به گفته محمد رضایی، مدیریت بحران مستقر در بخشداری هنگام بارش برف هفته گذشته با همه توان، نیرو و امکانات به یاری مردم و خودروهای در راه مانده شتافتند که گریدر بخش وردشت نیز در همان برف و در مسیر بازگشایی یکی از معابر به گِل نشست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور برق شهرستان سمیرم در ادامه گفت: متاسفانه به واسطه قطعی برق، بسیاری از خدمات و تاسیسات دیگر از کار می‌افتند و همین موضوع مشکل اساسی برای شهرستان محسوب می‌شود.

اکبر ترابی خاطرنشان کرد: بارش برف هفته قبل تجربه خوبی بود که نشان از کمبود زیرساخت‌ها و امکانات یا چگونگی مدیریت در مواقع بحرانی داشت، بویژه اینکه شهرستان از داشتن یک دیزل ژنراتور مناسب بی‌بهره است.

وی تصریح کرد: در این مواقع اگر یک ژنراتور سیار و اضطراری در منطقه موجود بود، کل زحمات و تلاش‌های مسوولان و ستاد مدیریت بحران بواسطه قطع برق زیر سوال نمی‌رفت.

مدیر امور برق سمیرم با اشاره به قطع برق روستای خفر، اظهار داشت: برق این روستا با تامین یک ژنراتور بعد از ساعتی وصل شد.

ترابی یادآور شد: در سیل بهار سال ۹۸ افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به منظور تجهیز و تامین زیرساخت‌های فنی امور برق شهرستان هزینه شده بود.

رییس پلیس راه سمیرم خاطرنشان کرد: مشکلات زیرساختی اساسی در این شهرستان به چشم می‌خورد که در مواقع بحران خود کمبود آنها خود را نشان می‌دهد.

سرگرد سلیمانی گفت: همزمان با زلزله سی‌سخت در همسایگی سمیرم، بارش برف سنگین در منطقه آغاز شد و بخشی از مسیر اصلی دسترسی به سمت شهرضا و اصفهان در آستانه مسدود شدن بود.

وی با اشاره به اهمیت مشخص شدن نقاط برفگیر برای مستقر کردن تجهیزات از قبل، خاطر نشان کرد: همان شبی که برف و زلزله همزمان اتفاق افتاده بود ارتباط مخابراتی و موبایلی در بخش هایی از شهرستان و جاده ها به دلیل قطع برق، قطع شد.

رییس شرکت گاز سمیرم با بیان اینکه تجهیزات گازرسانی تنها ۲ ساعت بدون برق امکان خدمات دهی دارند، گفت: شبی که زلزله و بارندگی روی داد بلافاصله به هر کدام از ایستگاه‌ها یک نفر اعزام کردیم تا مشکلی در تامین گاز مردم شهرستان ایجاد نشود.

حجت‌الله آقا نبی تصریح کرد: اگر گاز قطع شود مثل برق نیست که با زدن یک دکمه یا ترمیم کابل دوباره وصل شود، بلکه در مواقعی ممکن است یک هفته طول بکشد تا دوباره گاز وارد شبکه اصلی شود.

وی افزود: زمانی که در منطقه‌ای زلزله می‌آید امکان استفاده از گاز غیرممکن است و به همین دلیل باید سوخت‌های جایگزین در مواقع بحرانی پیش بینی کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم ادامه داد: هواشناسی برف هفته گذشته را پیش بینی نکرده بود و حتی اعلام شده بود وضعیت جوی خوب است که به همین دلیل ما نیز ۲ دستگاه از ماشین آلات سنگین خود را به منطقه زلزله زده سی‌سخت اعزام کردیم.

حسین انصاری اردلی تصریح کرد: با این وجود و سختی شرایط مالی، مجبور به اجازه گریدر و لودر از بخش خصوصی شدیم و حتی تیغ یکی از ماشین آلات راهداری شکسته شد.

تامین گازوییل برای ماشین آلات راهداری و ژنراتورهای اداره آب و فاضلاب از دیگر مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.

معاون سیاسی فرماندار سمیرم در همین پیوند، تاکید کرد: مشکلاتی که عنوان شد باید اواخر مهرماه به مدیران ارشد شهرستان اعلام می‌شد تا ضمن بررسی و پیگیری بتوان به موقع اقدام و تجهیزات را تامین کرد.

علی‌رضا فخری‌زاده افزود: اینکه یک شهرستان کوهستانی و برفگیر با وجود ۱۵۰ روستا، ۶ شهر، چهار بخش و چندین دهستان و جمعیت عشایری از ژنراتور، جرثقیل و سایر امکانات زیرساختی بی‌بهره است جای سوال جدی از همه مسوولان سابق و کنونی دارد.

بارش برف و باران شدید و وقوع زمین لرزه اواخر بهمن ماه امسال در جنوب سمیرم برای ساعت هایی باعث قطعی برق، مخابرات و آب شهر سمیرم شده بود.

شهرستان سمیرم با ۹۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۶۴ کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.

برچسب‌ها کمیته بازنگری در مدیریت بحران برف و یخ سمیرم قطع برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برف و یخ سمیرم برف و یخ سمیرم قطع برق اخبار کنکور مواقع بحران مدیریت بحران بارش برف قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

فرماندار اصفهان گفت: باتوجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد علی احمدی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان اظهار کرد: امروز استاندار اصفهان به همراه معاونین خود در منطقه شرق اصفهان محدوده برآن شمالی و جنوبی و شهرهای زیار و قهجاورستان بود و از حلقه ترافیکی چهارم نیز بازدیدی را انجام دادند.

وی افزود: با توجه به کثرت مسائل شهرستان اصفهان سفرهای منطقه‌ای در دستور کار استاندار اصفهان قرار گرفت که امروز سومین سفر از سفر استاندار اصفهان به مناطق شرق اصفهان انجام‌شد و قطعاً سفر امروز استاندار اصفهان موجب امیدآفرینی بین مردم منطقه شرق اصفهان خواهد شد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: شهرستان اصفهان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که این ظرفیت‌ها را در عرصه‌های مختلف شاهدیم، مضاعف بر نمونه‌ای از تمامی مشکلات استان اصفهان تعدادی مشکلات ویژه از جمله آلودگی هوا، ترافیک و تراکم جمعیت نیز در شهرستان اصفهان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه‌ای است، یکی از مهمترین مشکلات این است که متأسفانه نسبت به شهرستان اصفهان نگاه یک شهرستان برخوردار وجود دارد.

وی افزود بعضاً به دلیل کثرت کار در ادارات کل برخی غفلت‌ها را در شهرستان اصفهان شاهدیم زیرا برخی از دستگاه‌ها نماینده‌ای در شهرستان ندارد، بر همین اساس این موضوعات نیازمند تدابیر ویژه‌ای است.

احمدی تاکید کرد: شهرستان اصفهان از ۸۲ روستا با یک بخشدار تشکیل شده است، در حالی که برخی از روستاهای این شهرستان به اندازه یک شهر جمعیت دارد، در این راستا توجه به ساختارهای اداری نیازمند توجه ویژه‌ای است. امروز سعی داریم اعلام کنیم که با توجه به کثرت متعدد مسائل، شهرستان اصفهان برخوردار نیست و در این راستا شاهد اختصاص نامناسب بودجه به این شهرستان هستیم.

کد خبر 747932

دیگر خبرها

  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا