Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@19:50:23 GMT

رهاسازی یک بهله عقاب طلایی در نهاوند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۵۵۹۷

رهاسازی یک بهله عقاب طلایی در نهاوند

به گزارش خبرنگار. گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهرداد سلگی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از رهاسازی یک بهله عقاب طلایی هنگام صید توسط صیادان دچار آسیب شده بود پس از تیمار و بهبودی در طبیعت خبر داد.

او ادامه داد: به دنبال گزارش دهیار روستای گنبدکبود از توابع بخش زرین‌دشت شهرستان نهاوند، مبنی بر به دام انداختن یک بهله عقاب طلایی توسط شکارچیان ناشناس در یکی از مزارع کشاورزی روستا، کارشناسان حفاظت محیط زیست برای انجام وظیفه قانونی خود وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلگی بیان کرد: برای بازپس‌گیری عقاب از دست شکارچیان دهیار روستا ابتدا با آنان وارد گفتگو شد و پس از توجیه و تهدید آن‌ها در صورت خودداری از این کار موفق به بازپس گرفتن عقاب شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند افزود: عقاب نجات داده شده از دست صیادان پس از سه روز تیمار و نگهداری توسط دهیار و بعد از اطمینان از بهبودی کامل در زیستگاه‌های طبیعی و کوه‌های منطقه روستای گنبدکبود رهاسازی شد.

این مسئول با تشکر از کار ارزشمند زاهد مالمیر دهیار روستار و همیار طبیعت، از عموم مردم طبیعت‌دوست شهرستان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه صید، شکار، حیوان‌آزاری و یا حیوان وحشی آسیب‌دیده مراتب را با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند در میان بگذارند.
انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست رها سازی عقاب حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس

به گزارش خبرگزاری مهر، ۲ توله سمور سنگی که به اداره حفاظت محیط‌زیست خوانسار تحویل شده بودند، تحت نظر رئیس اداره حیات وحش استان تیمار و بررسی‌های لازم درخصوص سلامت آنها، انجام شد.

با توجه به گزارش دریافتی و دیده شدن مادر این سمورها، برنامه بازگردانی آنها به زیستگاه اصلی مدنظر قرار گرفت و تلاش می‌شود تا شرایط زیست طبیعی این گونه، از سر گرفته شود.

سَمور سَنگی (نام علمی: Martes foina) یکی از انواع سمور است. این جانور دارای قدی کوچک و پاهای کوتاه و انگشت‌رو است و بدنش باریک و کشیده و پوستش نرم است. زیستگاه این حیوان از مغولستان و چین در آسیا تا غربی‌ترین نقاط اروپا امتداد دارد.

این حیوان به جهت لکه سفید زیر سینه‌اش به سمور سینه‌سفید و به جهت علاقه به زندگی در جنگل‌های راش و ممرز به سمور راش نیز معروف است.

علت اصلی حضور این گونه در شهرستان خوانسار وجود باغات فراوان و کوهستانی بودن منطقه و به تبع آن شباهت اقلیم به مناطق شمالی کشور است.

کد خبر 6085634

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت