Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اقدامات آمریکا همان مثل معروف روغن ریخته را نذر امام‌زاده کردن است؛ یعنی چیزی که اصلا نمی‌تواند دستاوردی از آن داشته باشد را سعی می‌کند آن را تبدیل به یک امتیازی کند که به کشور مثل ایران داده شده است.

مصطفی انتظاری در گفت‌وگو با میزان درخصوص بازپس‌گیری درخواست آمریکا مبنی بر فعالسازی مکانیسم ماشه، اظهارداشت: کاری که آمریکا در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران انجام می‌دهد، همان ضرب‌المثل معروف روغن ریخته را نذر امام‌زاده کردن است؛ یعنی چیزی که اصلا نمی‌تواند دستاوردی از آن داشته باشد را سعی می‌کند آن را تبدیل به یک امتیازی کند که به کشور مثل ایران داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: این اقدام نه تنها نمی‌تواند یک امتیاز برای ایران باشد؛ بلکه در سطح جهانی، حتی برای متحدین آمریکا هم توجیهی ندارد که چنین رفتاری را در قبال تعهدی که از آن خارج شده است، داشته باشد.

وی افزود: به همین خاطر فکر می‌کنم که کشورهای اروپایی که متحدین آمریکا و عضو برجام هستند، باید نسبت به این رفتار واکنش منفی نشان بدهند و به آمریکا یادآوری کنند که جبران اینکه رفتار گذشته خود را اصلاح کند این است که تعهدات خود را انجام دهد؛ نه اینکه اقدامات نمایشی که قبلا هم شکست خورده بود را بخواهد به عنوان یک امتیاز به ایران داده شده است، محسوب کنند.

انتظاری با اشاره به پیشنهاد سه کشور اروپایی مبنی بر حضور غیررسمی آمریکا در مذاکرات آتی ۱+۴، اضافه کرد: ایران گفته است که این پیشنهاد را بررسی می‌کند. اگر آمریکا بخواهد با یک پیشنهاد مشخصی سر میز مذاکره با ایران و ۱+۴ بنشیند، می‌تواند مثبت باشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ابرازداشت: اما اینکه فقط بخواهد حضور داشته باشد تا اتهامات قبلی خودش را تکرار کند یا اینکه بندهایی را به برجام اضافه کند یا بخواهد به برجامی که خودش از آن خارج شده، نقدی وارد کند، هیچ توجیهی ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای اینکه ایران به این پیشنهاد پاسخ بدهد، باید روشن کند که آمریکا دقیقا با چه هدفی می‌خواهد در این جلسه به عنوان مهمان شرکت کند. اگر می‌خواهد اتهام بزند یا انتقاد کند، هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ ولی اگر بخواهد رفتارش را تصحیح کند و یا برای اینکه به عضویت برجام برگردد، گام‌های عملی بردارد، می‌تواند قابل بررسی باشد.

بیشتر بخوانید: ظریف: همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی فراتر از قرارداد پادمان نخواهد رفت

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام تحریم آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برجام تحریم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در حاشیه نشست جلسه هیئات دولت گفت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: سرتیپ حیدری: اسرائیل بداند که پاسخ‌های بعدی خردکننده خواهد بود

وی ادامه داد: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند.

اسلامی افزود ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با انجام تعهدات گفت: اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر: 1227491 برچسب‌ها آژانس بین المللی انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است
  • تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است
  • عیار تسلیحات ایرانی در عملیات «وعده صادق» مشخص شد
  • ریختن بیش از حد روغن موتور چه آسیب‌ هایی در پی دارد؟
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران