Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان حدود ۲ هزار میلیارد تومان است. - اخبار استانها -

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: مجلس راه حل تسویه بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان در قانون بودجه سال 1400 به دولت نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قانون بودجه سال 1400 به دولت اجازه داده می‌شود بدهی‌های قطعی خود به موسسه ذخیره فرهنگیان را در راستای اجرای ماده 85 قانون برنامه ششم به 4 روشی که در نشست بودجه‌ای مجلس مصوب شد، تسویه کند. بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان حدود 2 هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم 5 شهر استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت طی سالیان اخیر نتوانسته بدهی‌های خود را به دولت را تسویه کند و این مسئله به این دلیل بوده که هیچ‌گاه پیشنهادات مشخصی در قوانین بودجه سنواتی وجود نداشته است. این بدهی انباشته را صندوق ذخیره فرهنگیان باید با انجام محاسبات اعلام کند ولی حداقل رقمی معادل 2 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که این رقم با پیشنهاد کمیسیون آموزش احیا شد.

مجوز مجلس به دولت برای تخصیص منابع جهت اجرای طرح های نیمه تماممجوز مجلس برای تامین مالی طرح‌های شبکه آب و برقکمیسیون فرهنگی مجلس مطالبات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگی را دنبال می‌کند

وحیدی تصریح کرد: با توضیحات ارائه شده نماینده دولت نیز مخالفتی در صحن علنی مجلس با این پیشنهاد نداشت و نهایتا با رأی اعضا این پیشنهاد مصوب شد. نخستین راهکار قانونی مجلس، تامین خوراک و انرژی با قیمت ترجیحی برای مصرف کلیه واحدهای تولیدی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: واگذاری تمام یا بخشی از سهام و دارایی‌های دولتی دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه قوه مجریه و باقی سهام متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های مشمول واگذاری دیگر راهکار مجلس است. همچنین تهاتر مطالبات موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با بدهی‌های موسسه مذکور به دولت و یا به بانک مرکزی و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز٬ راهکار دیگر پیشنهادی مجلس بود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند بخشی از مطالبات خود از دولت را از محل قیمت گاز مصرف تهاتر کند.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مطالبات فرهنگیان دولت دوازدهم مجلس مطالبات فرهنگیان دولت دوازدهم مجلس نایب رئیس کمیسیون آموزش صندوق ذخیره فرهنگیان هزار میلیارد تومان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است

سید شمس الدین حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به جماران گفت: به جای تغییر باید دنبال بهبود بود و بهبود نیز با جابه‌جایی افراد اتفاق نمی‌افتد بلکه با بهبود سیاست و روش‌ها مقدم بر تغییرات افراد است.

حسینی گفت: روز گذشته جلسه‌ای با قالیباف رئیس مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی، چون جهش تولید، برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص بهبود روش‌ها داشتیم. البته ما تصمیم نمی‌گیریم بلکه در چارچوب نظارتی کار را دنبال کنیم. ما در آستانه انتقال مجلس یازدهم به دوازدهم هستیم رویکرد صحیح این است که بهبود سیاست‌ها را پیش بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز تاثیرگذار است، یا نه، گفت: بله، اتفاقات در حوزه بین‌الملل در قیمت ارز بسیار تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی