Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صنف گوشت و مرغ استان کرمان دلیل کمبود مرغ را تفاوت قیمتها در استانها می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ روزهای پایانی سال ۹۹ با کمبود مرغ در استان کرمان همراه است، در این مدت تدابیر بسیاری برای تامین مرغ استان اندیشیده شده که هیچ یک کارساز نبوده و همچنان مرغ را به کالایی کمیاب مبدل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تدابیر به گونه ای اتخاذ می شود که در ماه تنها چند روز مرغ مورد نیاز با قیمت مصوب به واحدهای صنفی شهر تزریق می شود و پس از آن باز هم مرغ با قیمت های نجومی در تعداد محدودی از مغازه های شهر آن هم پس از ایستادن در صف های طولانی یافت می شود.

چندی پیش استاندار کرمان در سخنانی عدم داشتن اختیار کافی برای تنظیم بازار را مهم ترین دلیل کمبودهای اخیر دانست و گفت دولت در صورتی که مدیریت تنظیم بازار را در اختیار استان ها قرار دهد می توانیم در مدت زمان کوتاهی وضعیت را سامان بخشیم.

عبدالرضا منصوری نیا رئیس اتحادیه صنف گوشت و مرغ استان کرمان در این خصوص به خبرنگار راه آرمان گفت: در جلسه ای که روز چهارشنبه با حضور وزیر سازمان صمت و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، همه استانداران از برخورداری عدم اختیار برای تنظیم بازار شکایت داشتند.

وی افزود: شهرهای بسیاری با مشکل کمبود مرغ در کشور دست و پنجه نرم می کنند و درخواست خود را به وزیر صمت انتقال دادند، در این جلسه مقرر شد تا با تزریق مرغ منجمد به بازار با قیمت مصوب مشکل کمبود مرغ رفع شود.

رئیس اتحادیه صنف گوشت و مرغ استان کرمان ابراز کرد: مسئله دیگر بحث قیمت گذاری مرغ است که استان اختیاری در این زمینه برای تنظیم بازار ندارد، اگر قیمت گذاری در استان ها بنا به شرایط در اختیار استانداران قرار گیرد، برخی استان ها دیگر نمی توانند خودسرانه قیمت را افزایش دهند.

منصوری نیا گفت: پس از جلسه با دستور استاندار مقرر شد همه جوانب برای افزایش قیمت مرغ سنجیده شود، تا با استفاده از این روش مشکل کمبود مرغ در استان رفع شود.

وی یادآور شد: بر اساس آمارهایی که از سوی جهاد کشاورزی و معاونت بازرگانی اعلام شده، در روزهای اخیر تا ۵۰ درصد کمبود مرغ در استان وجود داشته است.

رئیس اتحادیه صنف گوشت و مرغ استان کرمان بیان کرد: دستگاه های نظارتی استان همچون تعزیرات، اتاق اصناف و دادستانی پیگیری شدیدی را برای رسیدن مرغ از مرغداری به کشتارگاه های استان و توزیع آن در کل استان انجام می دهند.

منصوری نیا تصریح کرد: کمبود مرغ در استان با این پیگیری ها رفع نمی شود، چرا که علت کمبود مرغ در استان اختلاف قیمت آن با سایر استان ها و در نتیجه عدم تمایل مرغداران به واردات است.

وی ادامه داد: ۲ راهکار برای تعدیل بازار وجود دارد، راهکار اول یکسان سازی قیمت در همه استان ها و راهکار دوم افزایش قیمت مرغ در استان است.

رئیس اتحادیه صنف گوشت و مرغ استان کرمان ابراز کرد: پیش از این دوره تولید مرغ ۵۵ تا ۶۰ روز بود با کاهش این دوره به ۴۵ روز وزن گیری جوجه ها نیز کاهش یافته که اثر بسیاری در تشدید مرغ در بازار دارد.
منصوری نیا در ارتباط با جلوگیری از خروج مرغ تولیدی استان به سایر استان ها عنوان کرد: بر اساس دستور استاندار کرمان تا اطلاع ثانوی خروج مرغ از کرمان ممنوع است، با این حال بخشی از مرغ استان به صورت قاچاق خارج می شود.

وی افزود: ما در استان کرمان نیازمند ۲۲۰ تن مرغ هستیم که تنها ۱۲۰ تن از آن تامین می شود، این کسری ۳۰ تا ۵۰ درصدی باید تامین شود که متاسفانه این کمبود جو روانی بدی در جامعه ایجاد کرده است.

رئیس اتحادیه صنف گوشت و مرغ استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: لازم است که مسئولان هر چه سریع تر راهکاری برای کنترل بازار اتخاذ کنند، توزیع مرغ منجمد در روزهای پایانی سال می تواند تا حد زیادی پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمبود مرغ در استان تنظیم بازار منصوری نیا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان یزد با حضور مدیران فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار و مسئولان دستگاه‌های متولی این موضوع برگزار شد.

سید محمدرضا مدرسی بر لزوم ارتقای کیفیت خدمت رسانی فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار تأکید کرد و گفت: مقرر شد فروشگاه‌های عضو سکو‌های تنظیم بازار با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در شهر یزد معرفی شوند.

وی افزود: همچنین قرار شد تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات صورت گیرد تا بتوانند کالا‌های متنوع‌تر و با کیفیت تری را تهیه و به مردم عرضه کنند.

فرماندار یزد اظهار داشت: مقرر شد با پیگیری اجرایی شدن مصوبه کارگروه تنظیم بازار بتوانند اقلام و کالا‌ها را با سود و هزینه تمام شده کمتری به مردم عرضه کنند.

وی تأکید کرد که با استفاده از کالا‌های تولید شده در یزد، اقلام با قیمت کمتر و سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور عرضه می‌شود
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور | قیمت گوشت گوساله در میادین و فروشگاه ها
  • آغاز عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری | این گوشت در کدام استان ها عرضه می شود؟
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم
  • تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا ناشی از افزایش تعرفه برق است