Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ چهار درصد به استان ابلاغ شد که در اختیار جامعه عشایر قرار خواهد گرفت. از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات در حوزه کشت گیاهان دارویی به عشایر پرداخت شده است و سقف تسهیلات مذکور نیز با توجه به نوع طرح متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عصمتی‌پور افزود: درباره تضامین و وثایق مورد نیاز برای دریافت تسهیلات افزود: با توجه به این‌که یکی از مشکلات عشایر در زمینه دریافت تسهیلات، نداشتن ضامن است، برای رفع این دغدغه تسهیلات بدون نیاز به ضامن کارمند و به صورت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.  

وی اضافه کرد: این تسهیلات براساس ظرفیت، استعداد و زمینه‌های اشتغال در مناطق عشایری استان خراسان جنوبی توزیع می‌شود و این اقدام براساس کار پژوهشی بوده که توسط دانشگاه بیرجند انجام شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بهره پایین در اختیار عشایر استان قرار گرفته که چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش‌های صنایع‌دستی و تشکل‌ها بوده است. امسال در مجموع برای تامین نهاده، کشت و پرورش گیاهان دارویی پنج میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار تشکل‌های عشایری استان قرار داده شده است.

۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایر خراسان جنوبی با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سبک، ۳۴ درصد فرآورده‌های دامی استان را تولید می‌کنند.

کد خبر 587669 برچسب‌ها عشایر استان خراسان جنوبی گیاه دارویی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عشایر استان خراسان جنوبی گیاه دارویی تومان تسهیلات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق بازدید کرد.
 
 حاج حسینی ضمن بازدید و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.


وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور در خراسان جنوبی