Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی روز یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: ۲ نفر از مبتلایان از استان خوزستان وارد استان شدند و یک مورد نیز در عراق مبتلا شد.
وی ادامه داد: نگرانی موجود، خطر شیوع افقی و گردش درون استانی است که در همین راستا باید با ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، محدودیت های شدید ترددی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیرانی با بیان اینکه محدودیت‌های شدید مقابله با شیوع ویروس کرونا تا پایان سال باید با دقت و همت بیشتری اجرا شود، تصریح کرد:اگر روزهای باقیمانده از اسفند را رعایت کنیم و شیوع کرونا مدیریت شود، ظرف ۲ هفته بعد از آن شرایط، استان در وضعیت عادی قرار می‌گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، برگزاری هرگونه تجمع، همایش و دورهمی‌های خانوادگی در قالب مراسم عروسی و عزا و ترحیم را ممنوع اعلام کرد و گفت: در روزهای اخیر چند خوشه شیوع در استان شناسایی شد که سه مورد آن مربوط به مراسم ختم و عروسی بوده است.
شیرانی، استفاده از ۲ ماسک سه لایه و پارچه‌ای را از راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا دانست و افزود: همچنان تاکید می‌شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مهمترین راهکار پیشگیری از ابتلا به نوع عادی و جهش یافته ویروس کرونا است.
وی خاطرنشان کرد: باید تدابیر سخت و محکم ترددی به ویژه در مرزهای چهارمحال و بختیاری با خوزستان ایجاد شود، چرا عقیده ما بر این است که بعد از استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری آسیب پذیرترین استان در معرض ویروس جهش یافته کرونا است.
شیرانی روند شیوع کرونا در استان را افزایشی اعلام کرد و افزود: به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد نارنجی شدن وضعیت برخی مناطق استان باشیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۷۰درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری شیوع کرونا جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در خصوص سرمازدگی باغات چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: با نفوذ هوای سرد و کاهش دمای هوا سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.
چراغپور افزود: سرمازدگی باغات در سطح استان و بویژه برای شهرستان‌های کوهرنگ، شهرکرد، سامان، بن، فارسان، بروجن و کیارپیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • بلداجی سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • ترافیک سبک در محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • جشن میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) در چهارمحال و بختیاری
  • کوهرنگ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری
  • هشدار در خصوص سرمازدگی باغات چهارمحال و بختیاری
  • آخرین وضعیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره