Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@21:02:48 GMT

تولید قطعه موسیقی اختصاصی برای سیامند رحمان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۲۵۲

تولید قطعه موسیقی اختصاصی برای سیامند رحمان

قطعه موسیقی اختصاص برای سیامند رحمان در نخستین سالگرد درگذشت این ورزشکار فقید منتشر می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک،  در نخستین سالگرد درگذشت سیامند رحمان رکورددار افسانه‌ای تاریخ وزنه‌برداری پارالمپیک، قطعه موسیقایی با کلام برای این ورزشکار فقید منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعه به سفارش کمیته ملی پارالمپیک در مایه شور با آهنگ و آواز پیام عزیزی، تنظیم سیامند کوردستانی و شعر نازنین ثانی ساخته شده و برای نخستین بار در مراسم یادبود سیامند رحمان با صدای پیام عزیزی با حال و هوای حماسی - ملی و عرفانی اجرا می‌شود.

مراسم یادبود سیامند رحمان همزمان با اختتامیه مسابقات پاراوزنه برداری جام سیامند روز سه‌شنبه هفته جاری ساعت 15 در فدراسیون جانبازان و معلولین با حضور روسا و مدیران کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، مدیران وزارت ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌ها، قهرمانان، میهمانان خارجی و خانواده مرحوم سیامند برگزار خواهد شد.

سیامند از خود، چهره‌ای خندان به یادگار گذاشت که همواره در رفتارش، شاخص‌های مرام پهلوانی اعم از تواضع، میهن دوستی، خوش خلقی و ... نمود عینی داشت.

سیامند رحمان وی در طول دوران ورزشی خود در 3 دوره بازی‌های پاراآسیایی و 2 دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت کرد که حاصل آن در تمامی این بازی‌ها کسب مدال طلا بود.

وی با ثبت رکورد 310 کیلوگرم در پارالمپیک ریو 2016 (با اختلاف 70 کیلوگرم از نفر دوم) توانست نام خود را به گونه‌ای ماندگار کند که بعید است این رکورد عجیب در طول تاریخ، دست یافتنی باشد.

خبر دیگر اینکه محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپپیک از برگزاری رقابت‌های جایزه بزرگ پارا وزنه‌برداری به نام مسابقات «جایزه بزرگ سیامند رحمان» خبر داد. وی در این خصوص گفت: در نظر داریم مسابقات «جایزه بزرگ سیامند رحمان» را در تقویم جهانی ثبت و برگزار کنیم، لذا با توجه به شرایط همه گیری بیماری کرونا، امسال و همزمان با اولین سالگرد درگذشت قهرمان ارزنده جهان، سیامند رحمان، این مسابقات به صورت داخلی برگزار خواهد شد.

خسروی وفا افزود: این رقابت‌ها در محل فدراسیون جانبازان و معلولین و با حضور مهمانان خارجی برگزار و فینال آن عصر روز سه‌شنبه از طریق شبکه ورزش به صورت زنده پخش خواهد شد.

پهلوان سیامند رحمان، قوی‌ترین پارالمپین جهان، یازدهم اسفند ماه سال گذشته بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

افتتاح بخش سیامند رحمان در موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک + عکس

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزنه برداری سیامند رحمان وزنه برداری سیامند رحمان سیامند رحمان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک/ ترکیب ۱۷ نفره برای پاریس

سید مهدی شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد شرایط پارادوومیدانی کاران برای حضور در بازی های پارالمپیک پاریس توضیح داد و گفت: تا به امروز از حضور در رقابت های گزینشی مختلف ۱۲ سهمیه در ماده های مختلف کسب کرده ایم اما همچنان فرصت داریم تا سهمیه های جدیدی به خود اختصاص دهیم.

وی به حضور تیم ملی پارادومیدانی در مسابقات قهرمانی جهان (ژاپن) اشاره کرد و ادامه داد: این رقابت ها هم یکی از میادین کسب سهمیه به حساب می آید. فقط نفرات اول و دوم هر ماده در این رقابت ها صاحب سهمیه می شوند. البته برخلاف رویدادهای دیگر اینگونه نیست اگر این نفرات سهمیه در اختیار داشته باشند، نفرات بعد از آنها صاحب سهمیه شوند. فقط نفرات اول و دوم که پیش از این پارالمپیکی نشده بانشد، صاحب سهمیه می شوند.

دبیر انجمن پارادوومیدانی با تاکید بر اینکه تیم ملی ایران با ترکیبی متشکل از دوازده بازیکن در رقابت های قهرمانی جهان شرکت می کند، تصریح کرد: از این ترکیب، یازده نفر سهمیه پارالمپیک به دست آورده اند. فقط حامد امیری سهمیه نگرفته است. البته این را باید یادآور شد که در پارادوومیدانی مانند خیلی دیگر از رشته های پارالمپیک، سهمیه به کشور داده می شود نه ورزشکار، بنابراین حامد امیری این شانس را دارد که در صورت دستیابی به رکوردهای موردنظر، به بازی های پارالمپیک اعزام شود و در کل مشکلی هم از این حیث ندارد. ضمن اینکه همچنان این فرصت وجود دارد که او سهمیه جدیدی را به نام پارادوومیدانی ایران ثبت کند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: بعد از مسابقات قهرمانی جهان، کمیته بین المللی پارالمپیک بر اساس فاکتور عملکرد برتر ورزشکاران ور کوردها و رنکینگ سال، سهمیه های باقی مانده را توزیع می کند. پارادوومیدانی این شانس را دارد که در این مرحله از توزیع سهمیه ها صاحب ۴ یا ۵ سهمیه جدید شود. با احتساب تعداد سهمیه هایی که در اختیار داریم (۱۲ سهمیه) می توانیم ترکیبی متشکل از ۱۶ یا ۱۷ ورزشکار را برای بازی های پارالمپیک پاریس داشته باشیم.

وی در عین حال بر سیاست کیفی گرایی کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام کاروان به بازی های ۲۰۲۴ پاریس تاکید کرد و گفت: باید سهمیه ها در اختیار نفراتی قرار بگیرد که شرایط و رکوردهایش با سیاست های کمیته همخوانی داشته باشد. در این زمینه با نظر کمیته، عملکرد ورزشکاران از پارالمپیک توکیو بر اساس شاخص مدال آوری در نظر گرفته می شود، نفرات اول تا سوم شانس اعزام را دارند.

دبیر انجمن پارادوومیدانی گفت: همچنین بعد از مسابقات جهانی و خرداد، رقابت هایی را در تهران تحت نظر انجمن جهانی پارادوومیدانی برگزار می کنیم. کسانی که به مسابقات جهانی اعزام نمی شوند یا رکورد موردتایید در بازه زمانی موردنظر را ندارند، شانس دارند تا در این رقابت ها به رکوردی برای اعزام دست پیدا کنند.

کد خبر 6078751 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • بانوی داوری تکواندو ایران در پارالمپیک پاریس قضاوت می‌کند
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • معرفی تیم‌های راه‌یافته به بسکتبال باویلچر پارالمپیک پاریس
  • شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک
  • شرایط پارادوومیدانی برای پارالمپیک/ ترکیب ۱۷ نفره برای پاریس
  • زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور اعلام شد
  • رحمان عموزاد با فرمول بازیابی بی‌رحمی، قهرمان المپیک پاریس می‌شود
  • برگزاری نهمین نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک
  • انتصاب یک عضو جدید برای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی پارالمپیک
  • انتشار تک‌آهنگ «الوعد الصادق» + صوت