Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح فلسطین از پیشنهاد این جنبش به همه گروه‌های فلسطینی برای مشارکت در یک لیست انتخاباتی در انتخابات عمومی آتی فلسطین خبر داد.

 از پایگاه خبری معا فلسطین، جبرئیل الرجوب گفت: کمیته مرکزی جنبش تصمیم گرفت که همه جناح های ملی و همه اقشار مردم فلسطین از بخش های خصوصی، دانشگاهی و اتحادیه های صنفی را ترغیب به شرکت در یک لیست انتخاباتی واحد کند که منعکس کننده آرزوهای ملت ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای کنترل اوضاع سازمانی در جنبش "فتح" نقشه راهی تهیه شده و سازوکارهایی در نظر گرفته شده است که معیارهای انتخاب نامزدها در انتخابات پیش رو را تضمین می کند.

دبیر کمیته اجرایی جنبش فتح با بیان این که میزان ثبت نام در انتخابات آینده نشانه تمایل مردم فلسطین برای مشارکت در انتخابات است، تأکید کرد: ما باید بر اساس آن عمل کنیم تا به اختلافات پایان دهیم و از شرایط استثنایی که مردم ما در آن زندگی می کنند، عبور کنیم.

طبق بیانیه «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از ۱۵ سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش «حماس» قرار گرفت.


/ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش حماس هدف از این فراخوان را مقابله با تلاش صهیونیست های افراطی برای بی احترامی به محوطه مسجد الاقصی و برگزاری مراسم قربانی در داخل آن در روزهای یکشنبه و دوشنبه آتی دانست.

جنبش حماس تأکید کرد: ما از ملت فلسطین در کرانه باختری، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و مدافعان و اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی در بیت المقدس که اثبات کرده اند در خط مقدم دفاع از قبله و سومین حرم مسلمانان هستند، تقدیر نموده و جهاد و فداکاری آنها را ارج می نهیم.

این جنبش مبارز فلسطینی همچنین افزود: ما از تلاش این مبارزان برای ادامه راه دفاع از بیت المقدس و مسجد الاقصی و مقابله با تلاش های فاشیستی کابینه رژیم اشغالگر و جنایتکاران جنگی در آن مانند بن گویر، در راستای توهین به مسجد الاقصی حمایت می نماییم و از امت اسلامی و همه آزادگان در سراسر جهان می خواهیم با هر ابزار و روش ممکن از مسجد الاقصی، بیت المقدس و غزه و مبارزه مشروع ملت فلسطین تا پایان تجاوزگری رژیم اشغالگر و دستیابی فلسطینی ها به حقوقشان و آزادی سرزمین و مقدساتشان دفاع نمایند.

دیگر خبرها

  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • فراخوان حماس برای حضور فلسطینی ها در مسجد الاقصی
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی