Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@11:53:17 GMT

ادامه رشد وحشتناک اجاره خانه درتهران

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۳۲۴

ادامه رشد وحشتناک اجاره خانه درتهران

طبق اعلام بانک مرکزی، در بهمن ماه امسال اجاره خانه در شهر تهران و در کل مناطق شهری معادل ۳۰.۶ و ۳۳.۹ درصد نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال گذشته رشد کرده است. ناطقان: گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، نشان دهنده این است که در بهمن ماه ۳.۹ هزار واحد مسکونی معامله شده و متوسط قیمت هر متر خانه در این زمان معادل ۲۸ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!







این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین متوسط قیمت هر متر خانه حدود ۵۸ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۱۱۰.۱ درصدی در منطقه یک و ۶۷.۵ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.

متوسط قیمت خانه در ۱۱ ماهه اول سال چند است؟


همچنین، در ۱۱ ماهه اول امسال متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بوده است که افزایش ۷۸.۹ درصدی دارد.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در بهمن ماه نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۷.۵ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون و ۲۰ تا ۲۲ میلیون با ۶.۸ و ۶.۷ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.  

از سوی دیگر در بهمن ماه امسال توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر اساس ارزش هر واحد نشان‌دهنده آن است که واحدهای مسکونی با ارزش ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۳.۴ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشتند.

منطقه ۵ دارای بیشترین سهم در معاملات مسکن

همچنین، توزیع معاملات انجام شده مسکن بر اساس مناطق شهری در تهران حاکی از آن است که منطقه پنج با ۱۳.۵ درصد از کل معاملات، بیشترین سهم معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

علاوه براین، بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در بهمن ماه امسال نشان دهنده رشدی معادل  ۳۰.۶ و ۳۳.۹  درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.
منبع: ایسنا برچسب ها: اجاره ، تهران ، ناطقان ، رشد ، خانه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اجاره تهران ناطقان رشد خانه مسکونی معامله شده واحدهای مسکونی شهر تهران بیشترین سهم بهمن ماه هزار تومان متوسط قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران با اشاره به دستور شهردار تهران مبنی بر اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در مناطق بیان کرد: این طرح در محلات نواحی ۵ گانه با کنترل و نظارت مستمر ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل صادر شده مبنی بر جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر، این طرح در تمامی معابر، فضاهای بی‌دفاع شهری و بزرگراه‌های نواحی پنجگانه در حال اجرا است و تاکنون ۵۵۹ نفر معتاد متجاهر و بی خانمان شناسایی و در مراکز تعیین شده ساماندهی شدند.

به گفته این مسؤول بیشترین معتاد متجاهر به تعداد ۲۸۰ نفر در ناحیه سه و کمترین آن ۷۰ نفر در ناحیه یک شناسایی شده‌اند.

اخگر پور با اشاره به توقف فعالیت عوامل جمع‌آوری غیر مجاز پسماند خشک در قالب طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: از آغاز اجرای طرح ۱۹۵ تن انواع پسماند جمع‌آوری و نسبت به توقیف ۷۲ مورد چرخ دستی، ۲۶ دستگاه موتور سه چرخ ،۱۰ دستگاه خودرو وانت و جلوگیری از ادامه فعالیت ۸ مرکز غیر مجاز تفکیک پسماند اقدام شده است.

سرپرست شهرداری منطقه در ادامه به اجرای طرح یکپارچه جمع‌آوری پسماند اشاره کرد و گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های اجرای طرح نوماند در منطقه، جمع‌آوری پسماند خشک به شیوه هوشمند انجام می‌شود و با توجه به اهمیت مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند از مبدا، برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در مدارس، مساجد و مراکز آموزشی و فرهنگی در حال اجرا است.

کد خبر 6082275

دیگر خبرها

  • خبر خوش سخنگوی شهرداری تهران | خانه خبرنگاران خرداد امسال افتتاح می شود
  • کدام پروژه ها در منطقه ۲ به بهره برداری رسیدند؟ | آخرین وضعیت پروژه انتقال پساب از تصفیه خانه شهرک قدس
  • نرخ رهن و اجاره مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • قتل دلخراش مادر ۴۵ ساله به دست پسرش
  • قتل دلخراش مادر جوان به دست پسرش | پدرم آنقدر بدگویی کرد که باور کردم مادرم...
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • رقم باورنکردنی کرایه‌خانه در تهران ۱۳۳۷ (+عکس)
  • افتتاح دومین خانه شهید در منطقه ۱۵ تهران