Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه هایی جداگانه به انتشار گزارش سیا درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، یوسف بن احمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در موضعی جانبدارانه بر مخالفت خود با نتایج این گزارش آمریکایی تاکید کرد و مدعی شد که این گزارش فاقد هرگونه "ادله و مدارک قطعی" است!

العثیمین همچنین گفت، از تمامی اقدامات قضایی اتخاذ شده علیه عاملان ادعایی جنایت قتل خاشقجی و نیز احکام قضایی صادر شده علیه آنها حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز از بیانیه عربستان در رد گزارش آمریکا در خصوص پرونده قتل خاشقجی جانبداری کرد.

ابوالغیط خاطرنشان کرد: مقامات قضایی عربستان تنها طرفی هستند که صلاحیت مجازات و بازخواست کسانی که در پرونده قتل خاشقجی دست داشتند، را دارند!

ابوالغیط همچنین تصریح کرد، دستگاه اطلاعاتی آمریکا طرف صادر کننده حکم و یا قطعنامه‌های بین‌المللی نیست و نباید در مسائل حقوق بشری "سیاسی‌کاری" صورت گیرد.

وزارت امور خارجه عربستان روز (شنبه) در واکنش به گزارش سیا در مورد قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی به شدت این گزارش را رد کرد و آن را نتیجه "استنباط نادرست" دانست!

این بیانیه پس از آن صادر شد که جمعه، دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده خلاصه‌ای از گزارش سیا را منتشر کرد که محتوای آن تاکید دارد محمد بن سلمان با ربودن یا کشتن خاشقجی موافقت کرده است.

در این گزارش آمده است: "ما چنین ارزیابی می‌کنیم که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نقشه عملیاتی برای دستگیری یا کشتن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در استانبول ترکیه را تأیید کرده است."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان همكاري اسلامي دبیرکل اتحادیه عرب جمال خاشقجی گزارش سیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در درس اخلاق مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس، اظهار کرد: یکی از کاربردهای عقل این است که انسان را در مسیر بندگی، عبودیت و معاد که همان رسیدن به بهشت خدای متعال قرار دهد.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی تمام مسئولان باید تلاششان این باشد که علاوه بر سعادت و خوشبختی دنیوی، معنویات مردم را نیز تامین کنند و تعالی معنوی را برای آنها به ارمغان بیاورد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: فلسفه خلقت انبیا همین توان عقل است در روایت داریم خداوند انبیا را مبعوث کرد تا بلوغ عقلی در جامعه نمود پیدا کند و جامعه به خرد و عقل برسد، پیامبران نیز بر اساس بلوغ عقلی مردم به رسالت رسیدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: هر کاری در شبانه روز انجام می دهیم با قصد قربت باشد در مسیر بندگی خدا می شود و اگر به امور مباح رنگ خدای بزنید، همه اینها در کفه ترازوی عبادت می رود و باعث سنگینی می شود و بستگی به زیرکی مومن دارد که اگر قطب نمای زندگی خود را به سمت خدا تنظیم کرد هر کاری رنگ خدا می گیرد .
 
 وی افزود: عقل ناسالم انسان را به سمت شهوات که شامل قدرت طلبی، حب جاه و جمال، حب ریاست و حب خوردن و آشامیدن است سوق می دهد و او را از کمال انسانی دور میکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: عقلی تعالی بخش است که انسان را به عبودیت و توحید می کشاند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد