Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در آیات سوره انبیاء در قرآن کریم به بخشی از خصلت‌های فرشته‌ها اشاره شده است: «لَا یسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُم بِأَمْرِهِ یعْمَلُونَ؛ هرگز در سخن بر او پیشى نمی‌گیرند و (پیوسته) به فرمان او عمل می‌کنند.» فرشته‌ها به اندازه‌ای در برابر فرمان خداوند متعال تسلیم، سر به راه و مؤدب هستند که حتی در سخن گفتن هم بر خدای خود پیشی نمی‌گیرند، به این معنا که کاملاً تحت امر و فرمان خالق یکتا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال در مرحله عمل هم فقط دستور او را اجرا می‌کنند.

بیشتربخوانید

ماجرای ندای مَلک داعی در ماه رجب چیست؟

لازم به توضیح است که همه این‌ها، از جمله تبعیت در گفتار و کردار، صفت بندگان است، نه فرزندان. چون بسیار اتفاق می‌افتد که فرزندان ما در گفتار و کردار نافرمانی ما را می‌کنند، اما بنده مکرم هرگز چنین نمی‌کند و در هر لحظه تابع و مطیع مولای خود است.

پس این نوع صفت‌ها هم درباره فرشته‌ها اعلام می‌فرماید، برای اثبات این موضوع است که فرشته‌ها مخلوق و بنده خداوند هستند، نه فرزندان او.

در آیه دیگری به احاطه علمی خداوند نسبت به فرشته‌ها اشاره می‌کند و می‌فرماید: «یعْلَمُ مَا بَینَ أَیدِیهِمْ وَ مَا خَلْفَهُمْ وَ لَا یشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْتَضَى وَ هُم مِّنْ خَشْیتِهِ مُشْفِقُونَ؛ او اعمال امروز و آینده و اعمال گذشته آن‌ها را مى‏داند و آن‌ها جز براى کسى که خدا راضى (به شفاعت براى او) است شفاعت نمى‏کنند و از ترس او بیمناک هستند.» درواقع خدای متعال هم امروز و حال فرشته‌ها را می‌داند و هم گذشته آن‌ها را، هم از دنیای آن‌ها باخبر است و هم از آخرتشان، هم از قبل وجود و آفرینش آن‌ها مطلع است و هم از بعد خلقت آن‌ها. در عین حال فرشته‌ها نسبت به چنین موضوعی علم دارند و در درجه‌ای از عرفان و خداشناسی قرار دارند که این موضوع را درک می‌کنند. به همین خاطر است از امر خدای یکتا تمرد و سرپیچی نمی‌کنند.

در این آیه به موضوع شفاعت توسط فرشته‌ها اشاره شده و به طور ضمنی این موضوع را تائید می‌کند. اما باید دقت داشت که طبق این آیه، فرشته‌ها که بنده‌های شایسته و مکرم خداوند هستند، بدون رضایت خدا برای کسی شفاعت نمی‌کنند. پس شفاعت آن‌ها شامل افراد نیازمند و محتاج به شفاعتی می‌شود که بدانند و آگاه باشند که خدا از او راضی و خشنود است و اجازه شفاعت را داده است. همان طور که عبارت «وَ لَا یشْفَعُونَ إِلَّا لِمَنِ ارْتَضَى» همین مفهوم را می‌رساند.

این در شرایطی است که کسی مرتکب گناه بشود و کار‌هایی انجام بدهد که خلاف شرع خداوند باشد، اما هنوز رشته پیوند خود را با خدای متعال و اولیای الهی قطع نکرده باشد. یعنی به خداوندی حضرت حق و انبیاء الهی و ائمه اطهار علیهم السلام ایمان داشته باشد، ولی با این وجود از روی جهل و نادانی مرتکب گناه شود. در این صورت خداوند که به نیت و ذات همه انسان‌ها اشراف دارد، در صورتی که از سایر اعمال او رضایت داشته باشد، بنا بر حکمت الهی امکان اجازه شفاعت فرشته‌ها درباره او وجود دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شفاعت در اخرت فرشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از عملیات قهرمانانۀ ارتش و سپاه در تنبیه دشمن صهیونیستی

 آیت الله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای خطاب به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از تنبیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی قدردانی کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

اقدام قهرمانانۀ سپاه مقدس پاسداران انقلاب اسلامی که با همراهی نیرو‌های سربلند ارتش جمهوری اسلامی در هجوم عدالت طلبانه به مراکز نظامی و اطلاعاتی رژیم شرور و منحوس غاصب سرزمین پاک فلسطین انجام گرفت دل مظلومین عالم را شاد و پوزۀ دشمنان اسلام بویژه آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل را به خاک مالید.

بر خود فرض می‌دانم از جنابعالی و فرماندهی دلاور سپاه پاسداران و فرمانده مقتدر نیروی هوا فضای سپاه و فرماندهی معظم ارتش اسلام و تمامی همکاران و دست اندرکاران این اقدام مجاهدانۀ بزرگ تشکر نموده و از خدای بزرگ برای شما و تمامی #رزمندگان_اسلام پیروزی نهائی عاجل بر سپاه کفر و ستم را مسئلت دارم.

این پیروزی عظیم را ابتدا به وجود مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و سپس به مقام معظم رهبری مدظله و به همۀ ملت بزرگ #ایران و جبهۀ پر افتخار مقاومت تبریک عرض می‌کنم و از خدای بزرگ پیروزی مردم فلسطین بویژه #غزۀ صبور را خواستارم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • چاپ مجدد کتاب «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری»
  • عملیات «وعده صادق» محکم‌ترین سیلی به صهیونیست‌ها بود
  • قدردانی از عملیات قهرمانانۀ ارتش و سپاه در تنبیه دشمن صهیونیستی
  • دو فیلم سینمایی «خدای جنگ» و «بی پایان» درباره شهید طهرانی مقدم ساخته می شود
  • اقدام قهرمانانۀ سپاه و ارتش در هجوم عدالت طلبانه
  • «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری» به چاپ دوم رسید
  • شکست گنبد آهنین تحقق آیه ۱۷ سوره انفال است
  • سکانسی از سریال گناه فرشته که حرص همه را درآورد + ویدئو
  • گناه فیلم فارسی‌سازی
  • دانلود شب های مافیا زودیاک فصل ۲ قسمت ۱۰ دهم ( قسمت 10 فصل 2 زودیاک ) با حجم نیمه رایگان