Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-18@20:55:30 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۶۰۶

سازمان هواشناسی با اشاره ورود سامانه بارشی از بعدازظهر امروز به کشور از بارش برف و باران ۶ روز در ۲۲ استان خبر و نسبت به آبگرفتگی معابر هشدار داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

  بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشور در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و ایلام ابرناکی و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردا با گسترش و تقویت این سامانه بارشی علاوه بر استان‌های ذکر شده، در استان‌های اصفهان، یزد، فارس، شمال کرمان و در اواخر وقت جنوب خراسان رضوی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد.

همچنین فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل کاهش دما، مواج شدن دریا و بارندگی پیش بینی شده و از اواخر روز دوشنبه در شمال غرب کشور نیز بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

شدت بارندگی در این روز برای استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب فارس است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه‌شنبه با گذر موجی از نوار شمالی کشور برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شرق و شمال شرق کشور و با احتمال استان‌های مرکزی، همدان، قم و کرمان بارش خواهند داشت.

چهارشنبه در شمال شرق و برخی مناطق سواحل دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد و از اواخر این روز سامانه بارشی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. روز‌های پنجشنبه و جمعه این سامانه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور فعال است و شنبه هفته آینده از کشور خارج می‌شود. از امروز تا اواخر هفته نیز افزایش دما در نیمه شرقی کشور محسوس‌تر بوده و بین ۷ تا ۱۰ درجه برآورد می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، سامانه بارشی ، بارش برف و باران ، دریای خزر ، کاهش دما

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواشناسی سامانه بارشی بارش برف و باران دریای خزر کاهش دما سامانه بارشی دریای خزر شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده

آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی و آگاهی از وضعیت جوی و آب و هوا در برنامه ریزی شخصی، عمومی و ملی بسیار اهمیت دارد، اگر با هر وسیله‌ای عازم سفر هستید، اگر برای حضور در رویدادی یا خرید و تفریح در خارج از شهر برنامه‌ریزی می‌کنید، اگر قرار است چند ساعتی را از منزل بیرون به سر ببرید یا برای چند روز آینده به منطقه یا شهری دور از محل سکونت خود بروید لازم است اوضاع جوی و آب و هوا را در محل سکونت، مسیر حرکت و مقصد بررسی کنید.

سازمان هواشناسی کشور برای امروز پنجشنبه -۳۰ فروردین- اعلام کرده است: در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و شرق تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

همچنین طبق گزارش سازمان هواشناسی فردا جمعه - ۳۱ فروردین- در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان فارس و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

شنبه -اول اردیبهشت- در غرب سواحل دریای خزر استان اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی شمال و شرق فارس شمال هرمزگان ارتفاعات کرمان مناطقی از اصفهان و یزد رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین یکشنبه - دوم اردیبهشت - بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی از غرب به تدریج بارش در مناطقی از غرب شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز خواهد شد، همچنین یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی شمال فارس و ارتفاعات کرمان رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دوشنبه - سوم اردیبهشت- با تقویت سامانه بارش در نیمه غربی و مرکز کشور رگبار و رعد و برق وزش باد شدید و در ارتفاعات استان کرمان رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به استان از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • هواشناسی ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / سامانه بارشی در راه ایران / پیش‌بینی وضع آب و هوا تا ۵ روز آینده
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی