Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@04:10:20 GMT

ائتلاف آمریکا: داعش نفسهای آخرش را می کشد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۶۸۰

ائتلاف آمریکا: داعش نفسهای آخرش را می کشد

معاون فرمانده کل ائتلاف ضد داعش تاکید کرد: داعش آخرین نفس هایش را می کشد و پروازهای ائتلاف تنها با موافقت بغداد انجام می‌شوند.

 به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، کوین کاتسی، معاون فرمانده کل نیروی کارگروه مشترک در امور استراتژیک ائتلاف ضد داعش اظهار کرد: نیروهای عراقی در شناسایی و انهدام گروهک‌های داعش موفق بودند و تعدادی از فرماندهان این تشکل تروریستی را از پای درآورده و بازداشت کردند، ائتلاف (ضد داعش) و نیروهای عراقی در حال حاضر برای شناسایی و انهدام شبکه مالی داعش تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاتسی با اشاره به اینکه حملات راکتی تهدیدی برای عراق ایجاد می‌کنند و دولت و نیروهای امنیتی در حال رسیدگی به حملاتی هستند که توسط گروه‌های مسلح اجرا می‌شوند، بر پایبندی ائتلاف به حمایت از نیروهای عراقی در مواجهه با حملات راکتی علیه هیات‌های دیپلماتیک و نهادهای دولتی تاکید کرد.

معاون فرمانده کل ائتلاف ضد داعش در ادامه به کاهش تعداد نیروهای ائتلاف در عراق بر اساس خواست دولت عراق اشاره کرد و گفت: ناتو به نیروهای امنیتی عراق مشاوره می‌دهد.

او تاکید کرد: پروازهایی که جنگنده‌های ائتلاف انجام می‌دهند، تنها به موافقت عراق هستند و این پروازها تنها به ائتلاف محدود نبوده بلکه هواپیماهای عراقی و نیروی هوایی ارتش عراق نیز ماموریت‌های بسیاری را انجام می‌دهند.

کاتسی بار دیگر بر قدرت نیروهای عراقی در اجرای عملیات‌های امنیتی گسترده و بدون کمک گرفتن از حملات هوایی تاکید کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای عراقی ضد داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

سخنگوی دولت عراق  بر کاهش تنش در منطقه تاکید کرد و گفت این کشور به دنبال عدم گسترش درگیری در منطقه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، سخنگوی رسمی دولت عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی افزود: هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با ایالات متحده است.

سخنگوی رسمی دولت عراق تاکید کرد که عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

وی گفت این کشور خواهان عدم گسترش درگیری در منطقه است. 

این در حالی است که  محمد شیاع السودانی که به آمریکا سفر کرده پس از دیداربا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با  لوید آستین وزیر دفاع این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. 

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که نیروهای امنیتی ما امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند. 

تأکید عراق برای تعیین جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلافسفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بایدن: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است