Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@21:28:00 GMT

برکناری سفیر میانمار در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۷۱۷

برکناری سفیر میانمار در سازمان ملل

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مقام‌های نظامی میانمار، «کیوا مو تن» سفیر میانمار در سازمان ملل را پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و درخواست از جامعه بین‌الملل برای کمک به لغو کودتا در کشورش، برکنار کردند.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، شبکه تلویزیونی «ام آر تی وی» میانمار عصر روز گذشته (شنبه) به وقت محلی، خبر برکناری کیوا مو تن را اعلام کرد و گزارش داد که وی «از مسئولیت‌ها و قدرت خود به عنوان سفیر دائم سوء استفاده کرده و به کشور خیانت کرده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفیر میانمار در سازمان ملل پس از اخراج در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تأکید کرد که تصمیم دارد «به مبارزه خود تا جایی که می‌تواند ادامه دهد».

میانمار روز گذشته (شنبه) شاهد بیست و یکمین روز پیاپی از اعتراضات از زمانی بود که ارتش این کشور قدرت را طی یک کودتای نظامی در اول فوریه (۱۳ بهمن ماه) به دست گرفت و «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و دیگر رهبران این حزب و همچنین «وین مینت» رئیس‌جمهور میانمار را بازداشت کرد.

حزب «اتحادیه ملی دموکراسی» به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.

کیوا مو تن روز جمعه هفته گذشته طی یک سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حاکمان نظامی میانمار را که هم‌اکنون کنترل قدرت را به دست دارند، به چالش کشید و از شورای امنیت سازمان ملل و جامعه جهانی درخواست کرد تا از «هرگونه ابزار لازم» برای نجات مردم میانمار و محاکمه ارتش میانمار بهره گیرند.

وی ادامه داد: «ما به شدیدترین اقدامات ممکن جامعه جهانی برای پایان دادن هرچه سریع‌تر به این کودتای نظامی، متوقف کردن سرکوب‌ مردم بی‌گناه، بازگرداندن قدرت به مردم و احیای دموکراسی نیازمندیم».

سفیر میانمار در سازمان ملل پس از سخنرانی خود، به نشانه همبستگی با معترضان با سلام «سه انگشتی» که نماد مقاومت در برابر دیکتاتوری به شمار می‌رود، به مردم میانمار ادای احترام کرد.

در پی کودتای نظامی در میانمار، بسیاری از کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس با محکوم کردن این اقدام، شماری از سران دولت کودتا در میانمار را به خاطر آنچه که نقض حقوق بشر توصیف کردند، مورد تحریم قرار دادند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سفیر میانمار در سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعد از ظهر امروز در همایش استانی هفته ملی سلامت در مازندران مردمی‌سازی سلامت را گامی در جهت برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند.

رضا صفری شعار هفته سلامت را سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده شهری در ساتان مصداق بارز این شعار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر است.

صفری با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

 

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • برکناری فرمانده اطلاعات نظامی ارتش رژیم‌صهیونیستی چه معنایی دارد؟
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • فرمانده یگان ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی در صف برکناری
  • ناتوی ناتوان
  • برکناری سرلشکر آهارون هالیوا رئیس اطلاعات ارتش اشغالگر
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است