Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@20:39:29 GMT

ناقوس مرگ در تالاب میانکاله / ۱۸ هزار پرنده تلف شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۸۲۰

ناقوس مرگ در تالاب میانکاله / ۱۸ هزار پرنده تلف شدند

گروه استا‌ن‌ها‌ ـ محیط زیست مازندران اعلام کرد: مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده، به عدد ۱۸ هزار و ۲۳۳ قطعه رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، اداره کل روابط عمومی محیط زیست مازندران اعلام کرد: با توجه به وقوع تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر آبزی در تالاب بین‌المللی میانکاله و خلیج گرگان، عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی با اعزام اکیپ های از محیط بانان و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بهشهر، گلوگاه و اداره کل انجام که 1359 قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه های چنگر معمولی، فلامینگو، مرغابی ،کشیم و کاکایی تلف شده از سطح خلیج و ساحل جمع آوری و دفن بهداشتی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع‌آوری بیش از 2 هزار لاشه پرنده مهاجر در میانکالهسایه شوم مرگ بر سر خلیج گرگان /‌ تداوم مرگ و میر تلخ پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله + تصاویرفیلم/ وضعیت دردناک مرگ‌و‌میر پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله‌تلفات غیرعادی ‌پرندگان ‌در تالاب بین‌المللی میانکاله و خلیج گرگان / شبح مرگ بر سر "فلامینگوها" و "چنگرها" + تصاویر

گفتنی است با احتساب تلفات 30 روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده، به عدد 18 هزار و 233  قطعه رسیده است.

قابل ذکر است، عملیات پایش و جمع آوری لاشه پرندگان تلف شده توسط چندین گروه با استفاده ازقایق، تراکتور و  تراکسور و همچنین بصورت پیاده در ضلع شرقی و جنوبی داخل تالاب و خلیج انجام شد.

همچنین در عملیات امروز مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرندگان مهاجر محیط زیست جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد

سید جلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردکان گفت: بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای پرنده آبچر است از راسته پلیکان‌سانان، خانواده حواصیلان. ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است. 

موسوی ادامه داد: بعد از بررسی و معاینه اولیه با توجه به شرایط گونه و آسیب جدی به بال برای درمان به دامپزشک ارجاع داده شد. 

او افزود: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده و حتی تلف شده موارد را به تلفن گویا ۱۵۴۰ و یا همکاران این اداره اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان
  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت
  • معرفی میش مرغ ایرانی از ویژگی ظاهری تا محل زیست این پرنده (+عکس)
  • (ویدیو) چشم روشنی فریدونکنار؛ درنای بلژیکی خانه‌دار شد
  • درنای بلژیکی خانه‌دار شد
  • (ویدئو) چشم روشنی فریدونکنار؛ درنای بلژیکی خانه‌دار شد