Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ سید ابوالفضل سیدمحمدی مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در حاشیه برگزاری کرسی آزاد اندیشی در گفتگویی کوتاه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری  و گسترش کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها، افزود: از آبان ماه سال جاری اطلاع رسانی در سطح واحد های دانشگاهی دانشگاه آزاد کشور آغاز شد و دانشجویان رشته های مختلف جهت شرکت در کرسی های آزاد اندیشی استقبال گسترده ای داشته اند، به طوریکه تعداد چهار هزارو 800 نفر جهت شرکت در این رویداد که حول محور شش موضوع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ،هنر و سلامت می باشد اعلام آمادگی و ثبت نام کردند و در قالب یک‌هزار و 200 تیم 4 نفره سازماندهی شدند که از بین آنها 363 تیم 4 نفره دانشجویی از دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه واحد تهران مرکزی میزبان دو تیم موافق و منتقد مناظره از چهار واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بود، افزود: اولین دوره رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی  در واحد تهران مرکزی با محوریت اجتماعی «شبکه های اجتماعی موجب سست شدن نظام خانواده می شود» برگزار شد.

سید محمدی مباحث مطرح شده در مناظره را نام برد و گفت: فرهنگ استفاده از فضای مجازی، مزیت های فضای مجازی، تحریم صفحات مخرب، دنبال نکردن مطالب بی محتوا، توجه و ایجاد فضای همدلی با تلاش والدین در خانواده و.. توسط دو گروه موافق و منتقد فضای مجازی مطرح شد.

 وی افزود: والدین نقش مهمی در فرهنگ سازی و استفاده درست از فضای مجازی و حفظ امنیت فرزندان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی، برعهده دارند و در همین راستا با بالا بردن سطح آگاهی های خود موجب افزایش سطح آگاهی فرزندان شان نیز می شوند.

مدیر کل امور فرهنگی واحد تهران مرکزی در ادامه در خصوص نحوه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی گفت: گفتگو با تیم موافق شروع و با تیم منتقد به پایان می رسد. هر تیم یک تیم پشتیبان محقق دارد که مسئولیت طرح موضوع و جمع آوری اطلاعات را عهده دار است. هر یک از تیم ها 30 دقیقه زمان دارند و کل مناظره یک ساعت به طول می انجامد و هر نفر در تیم 15دقیقه زمان دارد تا نظرات خود را بیان نماید.

وی با بیان اینکه هیات داوران از اعضاء هیات علمی واحد تهران مرکزی هستند، تصریح کرد: علی پژهان از گروه جامعه شناسی، مجید کاشانی و امیر مسعود امیر مظاهری از گروه علوم اجتماعی به عنوان داوران مناظره حضور دارند و به نحوه استدلال و استفاده از منابع معتبرتر گفت‌وگو و همچنین اخلاق مناظره امتیاز می دهند ولیکن به هیج عنوان اجازه جهت گیری و موضع گیری خاصی را ندارند. 

انتهای پیام/

ملیحه آدینه کد خبر: 1090062 برچسب‌ها کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرسی های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی کرسی های آزاد آزاد اندیشی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ دانشیار دانشکده مهندسی نساجی در ارتباط با اهمیت بهینه‌سازی آب در صنعت نساجی گفت: صنعت نساجی بخصوص در بخش چاپ، رنگرزی و تکمیل یک صنعت آب‌بر است و در استان اصفهان هم که قطب صنعت نساجی به‌شمار می‌رود، تعداد قابل توجهی از این واحد‌ها وجود دارند. ازطرفی در دنیا شاهد رشد فناوری‌های مرتبط با مصرف بهینه آب و بازچرخانی آب در صنعت نساجی هستیم که مبحث بسیار مهمی است.


سیدمهدی حجازی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان نیز درحال پیشرفت به سمت دانشگاه نسل چهار است به همین علت به فکر حل معضلات پیرامونی خود بوده و دربرابر جامعه و اطراف خود مسئولیت دارد، از این‌رو حل مسئله آب در صنعت نساجی، بازچرخانی آن و کمینه کردن مصرف یک بخش اساسی است.


وی با بیان اینکه روش‌های سنتی مصرف آب با مصرف بیش از ده‌ها کیلوگرم آب در صنعت نساجی باید به روش‌های نوین تغییر کند، گفت: هدف این رویداد شناسایی ایده‌های دانشجویی، استارت‌آپی و همچنین واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان است که در این راستا قصد توسعه سبد محصول دارند. در طی این رویداد از صنعتگرانی که در حوزه چاپ، رنگریزی و تکمیل فعالیت می‌کنند نیز دعوت شده تا یک فن‌بازار شکل بگیرد.


حجازی افزود: تاکنون ۲۸ طرح به دبیرخانه رویداد ارسال شده که ۱۱ طرح در مرحله اول داوری به مرحله نهایی رویداد راه یافتند. امیدواریم در انتهای رویداد ارتباط بین طرح‌ها و صنعت برقرار شود.


وی برقراری ارتباط بین شرکت‌کنندگان و صنعتگران بزرگ در طی این رویداد را مهم‌تر از کسب جایزه دانست و خاطرنشان کرد: در روز ۵ اردیبهشت داوری نهایی انجام می‌شود. هر تیم حدود ۱۰ دقیقه ایده خود را مطرح می‌کند، تیم داوری و افرادی که از صنعت در برنامه حضور دارند این ایده را با چالش‌هایی مواجه می‌کنند و به ۳ تیم برگزیده جوایزی تعلق می‌گیرد.


حامی اصلی رویداد فن آب (فناوری‌های نوین در مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی) شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان است و این رویداد با مشارکت دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • در مراکز رشد و واحدهای فناور حامی تیم های ربوکاپ هستیم/ در حوزه رقابتی باقی نمی مانیم و فضای علمی را تقویت می کنیم
  • شرکت بیش از ۵۰ شرکت صنعتی در رویداد صدرا
  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • برگزاری ۷۰ رویداد ملی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی طی سال گذشته
  • برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال در کلات
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران