Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@04:22:26 GMT

گام بلند دیگر در موسسه رویان برداشته شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۹۹۲

‍‍‍‍‍‍

نتایج مرحله نخست کارآزمایی بالینی طرح استفاده از سلول‌های ایمنی در پنج بیمار مبتلا به تومور مغزی بدخیم گلیوبلاستوما رونمایی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر امیرعلی حمیدیه در نشست خبری که در سالن همایش پژوهشگاه رویان برگزار شد، گفت: سرطان یکی از مشکلات نظام سلامت در تمام کشور‌های جهان است و از میان تمامی سرطان‌ها تومور‌های بدخیم مغزی به طور معمول به درمان پاسخ مناسبی نشان نمی‌دهد و یا به علت موقعیت خاص قرارگیری در معرض ویروس رسانی و یا تابش پرتو با مشکل مواجه می‌شود، از این رو مرگ و میر مبتلایان به تومور مغزی بیشتر است و درمان آن‌ها مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: استفاده از سلول‌های ایمنی برای درمان تومور‌های مغزی می‌تواند امید به درمان را در این بیماران و سایر مبتلایان به سرطان افزایش دهد به طوری که حدود ۵ سال قبل در پژوهشگاه رویان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و کاشان تحقیق انجام شد که به فناوری جداسازی و فعال سازی سلول‌های ایمنی دست یافتیم.

دکتر حمیدیه گفت: در این مطالعه سلول‌های ایمنی یکی از اعضای خانواده که بیشترین تجربه ژنتیکی را با بیمار داشته جدا شد و سپس در پژوهشگاه رویان و در شرایط صد در صد تمیز سلول‌های کشنده طبیعی از خون دهندگان جداسازی و تقویت شد، تا بتواند سلول توموری را هدف قرار دهد و پس از تأیید صحت و سلامت سلول به بیمارستان مرکز طبی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز بیمارستان ۱۵ خرداد دانشگاه علوم پزشکی گلستان ارسال و بیماران تزریق شد.

وی افزود: عوارض ناشی از تزریق سلول در بیماران بررسی می‌شد تا ایمنی این روش درمانی مورد ارزیابی قرار گیرد نتیجه بررسی عوارض این نوع درمان بر پنج بیمار مبتلا به تومور مغزی گلیوبلاستوما نشان داد که کاربرد این سلول‌ها ایمن است و عوارضی برای بیمار ندارد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: سلولهای ایمنی ، نومور مغزی ، بدخیم ، گلیوبلاستوما ، ژنتیک

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سلولهای ایمنی بدخیم گلیوبلاستوما ژنتیک سلول های ایمنی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در هزار و چهارصد و هشتاد و پنجمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، آرزو شجاعی ۱۸ ساله از تربت جام، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه ها و کبد زنده یاد آرزو شجاعی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

 
 

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید