Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت الله محمودی بخشدار بخش مرکزی فریدن در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهار کرد: درماه‌های گذشته به طور جدی به دنبال پایان آب‌رسانی سیار در همه روستا‌ها بوده‌ایم که حدود ۲۰ روز پیش با کمک انشعاب آب از مرکز شهرستان برای روستای نماگرد، مشکل آب نیتراته این روستا حل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در آینده‌ای نزدیک با در دستور کار قرار دادن و برطرف کردن مشکل آب شرب سه روستای موغان نثار و طرار امیدواریم که این سه روستا هم از آب شرب پایدار بهره‌مند شوند.

بخشدار بخش مرکزی فریدن اضافه کرد: متاسفانه مشکل اساسی روستا‌های شهرستان فریدن نابسامانی در بازار سیب زمینی است که مهم‌ترین محصول کشاورزی این منطقه به حساب می‌آید.

محمودی گفت: باوجود سختی‌های فراوان و متحمل شدن هزینه‌های سنگین برای کشاورزان، در حال حاضر شاهد ذخیره شدن این محصول در انبار‌ها به علت ضعف در اجرای طرح خرید و نرخ تضمینی توسط سازمان‌ها هستیم.

او در ادامه بیان کرد: اگر به همین ترتیب پیش برویم و این محصول توسط تعاونی‌ها خریده نشود و با توجه به طول مدت انبار این محصول و از دست دادن قابلیت خوراکی به طور کل شاهد ورشکستگی کشاورزان خواهیم بود.

بخشدار بخش مرکزی فریدن درباره افزایش قیمت زمین و گرانی بیش از اندازه در روستا‌های فریدن اظهار کرد: با تغییر کاربری زمین‌های بایر و بلااستفاده کشاورزی که مجاور بافت مسکونی روستا‌ها هستند می‌توانیم در قیمت‌گذاری و ارزش زمین تعادل ایجاد کنیم.

محمودی مهم‌ترین علت گرانی زمین را ورود افراد غیر بومی به شهرستان و بازگشت مهاجران به روستا‌ها برشمرد و بیان کرد: باتوجه به اقلیم مساعد در شهرستان افراد غیربومی برای تهیه مسکن به منطقه مراجعه می‌کنند که در این بین نباید از افراد سودجو غافل شویم، زیرا این افراد اقدام به تغییر کاربری خودسرانه و فروش زمین در حدود متری۶۰۰ هزار تومان به بالا می‌کنند که این کار مشکلاتی را برای همه ایجاد می‌کند. گاهی با موضوع تصرف عدوانی در مراجع قضایی روبرو می‌شویم و بنده از تمام همشهریان عزیز و روستاییان گرامی تقاضا دارم که فقط از طریق زیرساخت‌های قانونی اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم برای حل مشکل آسفالت و سامان دادن به معابر و جاده‌های روستایی که در نهایت باعث تسهیل تردد در این مسیر‌ها می‌شود در تابستان سال۱۴۰۰ آسفالت جاده روستایی چیگان را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مسکن گرانی مسکن روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • سرمربی الهلال: باختیم ولی سرمان را بالا می‌گیریم
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد