Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@16:42:24 GMT

صعود دلار برای دومین روز متوالی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۱۰۲

صعود دلار برای دومین روز متوالی

ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۹۴۷ واحد بسته شد.

 

به گزارش پول نیوز و به نقل از رویترز، دلار به طور متوسط حدود هفت درصد ارزش خود را مقابل سبد ارزهای مهم جهانی از دست داد اما انتظار می رود روزهای بهتری در انتظار دلار باشد؛ چرا که چشم انداز اقتصادی آمریکا رو به بهبود است و تیم جدید مدیریت وزارت خزانه داری نیز مخالف تضعیف دلار محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی آمریکا احتمالا نرخ بهره را در نزدیکی صفر درصد حفظ خواهد کرد اما زمزمه هایی از امکان رسیدن نرخ بهره به سطح منفی در انگلیس به گوش می رسد. بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده است رشد سه ماهه نخست امسال اقتصاد این کشور منفی چهار درصد باشد و روند احیای اقتصاد تا پایان سال به طول بینجامد.


استراتژیست های ارزی آی ان جی در یادداشتی نوشتند: برآیند وضعیت موجود نشان می دهد که تغییری بنیادین یا سریع در سیاست های بانک مرکزی آمریکا متصور نخواهد بود. نرخ بهره های واقعی در سطح منفی یا حدود صفر باقی خواهند ماند و تغییر در سیاست های فعلی مستلزم آن خواهد بود که تا پایان سه ماهه دوم سال شاهد احیای اقتصاد این کشور و بازگشت به سطوح قبل از کرونا باشیم. فعلا چنین چشم اندازی خیلی محتمل نیست.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۹۴۷ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۰۰ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۸ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۰ به ۱.۲۰۷ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۲ درصد افزایش به ۱۰۶.۵۴۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۸ یوان چین اعلام شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش دلار نرخ بهره ارزهای جهانی پول نیوز کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود

به گزارش خبرنگار مهر یک ساعت تا بازگشایی بازار سهام باقی مانده است؛ دیروز شاخص بورس برای چهارمین روز صعود کرد و موقعیت خود را در محدوده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را تثبیت کرد. نمادهای بوعلی، فملی و نوری بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

علاوه بر این برای سومین روز متوالی پول حقیقی‌ها به بازار وارد شد و نمادهای کاما، واعتبار، کیا، تنوین، نوری، صبا، خاهن، وبملت، خکاوه و فالوم بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

خبر خوب اینکه در مجموع سه روز اخیر بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شده است و نکته هشدار آمیز اینکه روند آن نزولی بوده و دیروز به ۴۲ میلیارد تومان کاهش یافت.

با این همه، مازاد تقاضا در معاملات دیروز سیگنال مثبتی برای معاملات سه‌شنبه است. ناظران معتقدند روند کلی بازار مثبت است اما دور از انتظار نیست که پس از چند روز صعود متوالی شاهد تعدیل و اصلاح نیز باشیم و طبعاً تعدیل به معنای شکل گیری روند ریزشی نیست.

کد خبر 6086012 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی
  • دلار رشد کرد / قیمت روز ارزهای مبادله‌ای
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار رشد کرد
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • بیت‌کوین بعد از هاوینگ صعودی است؟ / قیمت روز ارزهای دیجیتال