Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-19@02:03:47 GMT

حداقل حقوق سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ + جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۱۹۰

حداقل حقوق سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ + جزئیات

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را در مورد حداقل حقوق در سال ۱۴۰۰ ارائه داد.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد حقوق کارکنان دولت در بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی هنوز وارد مبحث هزینه‌های دولت نشده است، اما در حال حاضر تمامی بحث‌ها در مورد حداقل‌های افزایش حقوق کارکنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس نظر کمیسیون تلفیق، حداقل افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲۵ درصد است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حقوق کارگران در شورای عالی کار با حضور نمایندگانی از دولت و کارفرمایان و کارگران بررسی و تصویب می‌شود، بر همین اساس در قانون کار نیز پیش بینی شده است که حداقل افزایش حقوق کارگران بر چه اساسی معین شود؛ بنابراین تعیین حقوق کارگران از بودجه جدا است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ سیگنال‌هایی را برای میزان حداقل حقوق کارگران ارسال می‌کند؛ بنابراین زمانی که بودجه حداقل افزایش حقوق کارکنان دولت را ۲۵ درصد اعلام می‌کند؛ قطعاً حداقل افزایش حقوق کارگران کمتر از ۲۵ درصد نیست، اما این حداقل بر اساس نظر شورای عالی کار تصویب می‌شود.

کد خبر 478028

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حقوق کارگران حقوق و دستمزد مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی حقوق کارمندان حداقل حقوق کارمندان افزایش حقوق کارمندان آخرین اخبار افزایش حقوق کارگران در سال 1400 اخرین اخبار افزایش حقوق کارگران 1400 حقوق کارمندان در سال 1400 افزایش حقوق کارگران 1400 افزایش حقوق کارگران در سال 1400 افزایش حقوق کارمندان در سال 1400 بخشنامه افزایش حقوق کارگران حداقل حقوق کارگران حقوق کادر درمان حقوق کارگران بازنشسته حقوق کارگران در سال 1400 چقدر است همسان سازی حقوق کارگران یکسان سازی حقوق کارگران حداقل حقوق سال ۱۴۰۰ پایه حقوق کارگران در سال 1400 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حداقل افزایش حقوق حقوق کارگران حقوق کارکنان سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری: کمی بیشتر از 11 میلیون تومان!

حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری در جلسه شورای عالی کار تصویب شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری کار (ایلنا) در جلسه امشب شورای عالی کار که با موضوع تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تا ساعتی پس از بامداد در جریان است، ظاهراً دو ضلع نمایندگان دولت و کارفرمایان بر روی افزایش حقوق به نتیجه رسیده‌اند و قرار است بدون امضای نمایندگان کارگری عدد تعیین شده را اعلام کنند.

ظاهراً افزایش حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده ۳۵٪ تعیین شده است و این عدد مورد تایید اعضای کارگری شورای عالی کار نیست.

جزئیات تصمیم جدید

در همین حال خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) هم گزارش داد: مطابق مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. 

 میزان افزایش دستمزد سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه رقم ثابت ماهانه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۸۰ ریال تعیین شد.

 با توجه به سایر آیتم‌های مزدی، حداقل دریافتی کارگران در سال آینده بیش از ۱۱ میلیون تومان خواهد بود.

 براساس اعلام معاون وزیر کار، حق اولاد به تبع حداقل مزد از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار به ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار ریال افزایش یافت. پایه سنواتی ثابت ماند (۲ میلیون و صد هزار تومان)، کمک هزینه اقلام مصرفی ۳۰۰ هزار تومان زیاد شد و از ۱.۱ میلیون تومان به ۱.۴ میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین کمک هزینه مسکن ۹۰۰ هزار تومان ثابت ماند و حق تاهل ۵۰۰ هزار تومانی هم برای اولین بار به کارگران متاهل اعطا خواهد شد.

 نماینده جامعه کارگری در شورای عالی کار درباره مذاکرات امروز گفته بود: پیشنهاد جامعه کارگری برای مزد ۱۴۰۳ مبلغ ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.



 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: افزایش دستمزد کارگران، سال آینده 500 هزار تومان پیشنهاد کارگران برای دستمزد

دیگر خبرها

  • تعیین حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان آنها | نمایندگان کارگران بدون توافق، جلسه را ترک کردند
  • تعیین افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری: کمی بیشتر از 11 میلیون تومان!
  • تعیین حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری | نمایندگان کارگران بدون توافق، جلسه را ترک کردند
  • تعیین حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری
  • تعیین افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری
  • کارگران منتظرند/ مزد ۱۴۰۳ امروز مشخص می‌شود؟
  • نوروزی: افزایش حقوق کمتر از ۴۰ درصد برای کارگران قابل قبول نیست
  • افزایش حقوق کارگران برای سال 1403 کمتر از 40 درصد قابل قبول نیست!
  • تجمع دانشجویان به منظور مطالبه تعیین حداقل حقوق عادلانه برای کارگران +تصاویر
  • تجمع دانشجویان در حمایت از تعیین حداقل حقوق عادلانه برای کارگران +تصاویر