Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:36:15 GMT

افزایش استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌های جاسوسی غربی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۲۱۸

افزایش استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌های جاسوسی غربی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زد دی نت، این سازمان اطلاعاتی معتقد است که هوش مصنوعی تحقق اهداف امنیت ملی را تسهیل می‌کند و مدیریت و سازمان دهی حجم زیاد داده‌ها را در سازمان‌ها ساده‌تر می‌کند.

با توجه به اینکه سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی و قضائی در کشورهای مختلف جهان باید حجم زیادی از اطلاعات را مورد رسیدگی قرار دهند، استفاده از ابزار هوش مصنوعی بررسی و دسته بندی و تحلیل اطلاعات مذکور و در نهایت تصمیم‌گیری مناسب بر مبنای آنها را آسان‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جرمی فلمینگ مدیر ستاد ارتباطات دولت انگلیس، هوش مصنوعی در آینده روند فعالیت‌های سازمان‌های جاسوسی را در سراسر جهان متحول می‌کند و برای حفاظت از کشورها، ارتقای امنیت ملی، ارتقای امنیت سایبری و غیره مؤثر خواهد بود.

وی افزوده که ستاد ارتباطات دولت انگلیس با تعدادی از استارت اپ ها برای استفاده از ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی همکاری داشته است. همچنین همکاری‌های استراتژیکی در این زمینه با مؤسسه آلن تورینگ در انگلیس انجام شده که تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی را تسهیل کرده است.

ستاد ارتباطات دولت انگلیس همچنین به دنبال طراحی الگوریتم‌های متنوع هوش مصنوعی به منظور بهبود کیفیت اجرای مأموریت‌های مختلف محول شده است. هر یک از این الگوریتم‌ها برای مقابله با تهدیدی خاص یا مشکلات مربوط به دولت‌های متخاصم مختلف ابداع می‌شوند که انگلیس باید برای دفع خطرات آنها آمادگی داشته باشد.

تقریباً نیمی از کسب و کارها در انگلیس از وقوع حملات سایبری در ۱۲ ماه اخیر خبر داده‌اند و یک پنجم این حملات منجر به سرقت داده یا پول شده است. هوش مصنوعی با شناسایی سریع نرم افزارهای آلوده، آسیب پذیری‌های فضای مجازی و کمک در جهت به روز کردن برنامه‌ها و نرم افزارها مقابله با این خطرات را نیز ساده‌تر می‌کند.

کد خبر 5157865

منبع: مهر

کلیدواژه: هوش مصنوعی جاسوسی اطلاعاتی انگلیس امنیت سایبری همراه اول ایرانسل تحقیقات علمی اینترنت ویروس کرونا حاکمیت سایبری شبکه ملی اطلاعات نوآوری کسب و کار واکسن کرونا گوگل جهش ویروس کرونا امنیت سایبری محمد جواد آذری جهرمی هوش مصنوعی سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صادرات غیر نفتی کشور در سال گذشته با کاهش نزدیک ۹ درصد به ۴۹/۴ میلیارد دلار رسیده است. ارنظر کارشناسان اقتصادی تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، پایین آمدن قیمت جهانی خرید کالاها، افزایش رقایت در بازار‌های جهانی و مقررات و آیین نامه‌های خلق الساعه تجاری از موثر در کاهش صادرات کشور بوده است.

دولت سیزدهم در سال گذشته آیین نامه ماده ۲۴ و ۳۰ قانون بهبود فضای کسب و کار را تصویب کرد. این آیین نامه‌ها باعث شفافیت اقتصاد کشور و جلوگیری از بخشنامه‌های خلق الساعه میشود. به گفته وزیر اقتصاد و دارایی این آیین نامه‌ها از اول تیر ۱۴۰۲ لازم الاجراست.

گمرک ایران در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد؛ تعداد بخشنامه‌ها در حوزه تجارت در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبلش ۵۳ درصد کاهش داشته است. تعداد بخشنامه‌های صادره در حوزه تجارت خارجی از ۲۶۴ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته که ۱۲۹ مورد کمتر از سال ۱۴۰۱ بوده است.

این گزارش در خصوص بخشنامه‌های صادره به تفکیک سازمان و وزارت‌خانه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با سال ۱۴۰۱ می‌افزاید: بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت صمت از ۱۲۲ مورد به ۳۶ مورد، سازمان ملی استاندارد از ۳۱ مورد به ۲۳ مورد، وزارت جهاد کشاورزی از ۱۲ مورد به ۵ مورد، وزارت امور اقتصادی و دارایی از ۸ مورد به ۳ مورد، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ۶ مورد به ۲ مورد، سازمان امور مالیاتی کشور از ۵ مورد به ۳ مورد و سازمان غذا و دارو از ۶ مورد به یک مورد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، در اسفند ماه سال گذشته تنها ۶ بخشنامه از سوی سازمان‌های مرتبط در امر تجارت خارجی به گمرک ابلاغ شد که در مقایسه با ۱۴ بخشنامه صادره در مدت مشابه سال ۱۴۰۱، کاهش ۵۷ درصدی داشته است. همچنین بخشنامه‌های صادره از سوی سایر سازمان‌های مرتبط در حوزه تجارت خارجی نیز ۵۲ مورد بود.

دیگر خبرها

  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • دستگیری چند متهم به جاسوسی برای چین در آلمان و انگلیس
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی