Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در رابطه با حذف و آسیب‌های کنکور، اظهار داشت: در سال‌های اخیر کنکور از یک پدیده صرفاً آموزشی و تأثیرگذار بر روند تعلیم و تربیت به یک موضوع چند بُعدی تبدیل شده به طوری که ابعاد اقتصادی کنکور این پدیده را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از آنکه کنکور یک پدیده صرفاً آموزشی باشد به یک موضوع تجاری آموزشی تبدیل شده و این مسأله بسیاری از خانواده‌ها و بخش قابل توجهی از جامعه دانش‌آموزی را درگیر کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از موج جمعیتی داوطلبان کنکور عبور کرده و عملاً مرحله اوج رقابت برای حضور در دانشگاه را پشت سر گذاشته‌ایم اما جریانی مبتنی بر سود و بهره‌گیری مادی تلاش می‌کند تا این موضوع ابعاد منطقی خود را بازیابی نکند و به همین دلیل موضوع رقابت و کنکور از مسیر منطقی خود خارج شده است.

مقتدایی عنوان کرد: به نظر می‌رسد حالا که دانشگاه‌های خوب و بسیار خوب در سطح کشور داریم، دانشگاه‌های پیام‌نور، آزاد، علمی‌کاربردی و نظایر آنها از جمله غیردولتی‌ها نیز به کمک آموزش عالی کشور آمده‌‌اند بنابراین حجم زیادی از دانش‌آموزان می‌توانند بدون رقابت‌های کنکور وارد دانشگاه شوند، بنابراین نباید دائماً در تنور کنکور دمیده شود و انواع و اقسام استرس‌ها، اضطراب‌ها و فشارها به دانش‌آموزان وارد شود.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته موضوع حذف کنکور را تصویب کرده است اما عملاً برخی از ناکارآمدی‌های مدیریتی و شاید برخی از فشاری بیرون سبب شده تا مصوبه مجلس بر زمین برسد، اما اکنون وقت آن رسیده که کنکور سروسامان بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش حذف کنکور آسیب های کنکور عباس مقتدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت‌آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد؛ کلاس‌های درس دانشجویان این دانشگاه بعد از تعطیلات نوروز از روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، در همه مقاطع تحصیلی، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

بیش از این معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی۱۳ اسفند ۱۴۰۲ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود؛ طبق مصوبه هیات رییسه این دانشگاه، کلاس‌های درس این دانشگاه از ۱۹ تا ۲۸ اسفند به‌صورت برخط و در سامانه آموزش مجازی دانشگاه برگزارمی‌شود.

اگر چه پس از اعلام این تصمیم سخنگوی وزارت علوم با انتشار توییتی تاکید کرد؛ دانشگاه‌ها اجازه برگزاری کلاس‌های برخط را ندارند و همه کلاس‌های درس باید به صورت حضوری برگزار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه اجرایی شعار سال در مازندران
  • تاکید استاندار مازندران به اقتصاد دریا با رونق صنعت گردشگری
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • تبدیل کربن دی اکسید به سوخت با کمک مس
  • ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم