Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: در این برنامه بنا داریم تا هنرمندان سراسر کشور را که تمایل دارند به نوعی با مردم سی سخت کمک و همدردی نمایند، مشارکت دهیم.

اسلامی تصریح کرد: در این برهه از زمان که زلزله سی سخت آسیب‌های مادی و روحی و روانی فراوانی وارد کرده و مردم شهر سی سخت نیاز به محبت، توجه، عاطفه و امید دارد، هنرمند است که در این شرایط خاص می‌تواند با احساس و خصلت انسان دوستانه‌ای که دارد با ایجاد نشاط در جامعه به کمک مردم بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه جامعه هنری استان همیشه درصحنه‌های مختلف حضور مؤثر داشته است، گفت: هنرمندان حوزه‌های مختلف هنری تمام تلاش خود را در این موقعیت برای ایجاد شادی و امیدآفرینی در شهر آسیب دیده سی سخت در جهت تسکین آلام مردم این شهر بکار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: تمام عوائد فروش این آثار به مردم شهر سی سخت و روستاهای آسیب دیده از زلزله اخیر اختصاص داده خواهد شد.

اسلامی افزود: مشارکت کنندگان در این امر خیر می‌توانند جهت انتخاب و خرید آثار به پیج اینستاگرام حوزه هنری به آدرس: artyasuj. ir مراجعه کنند.

وی زمان برگزاری این اکسپوی هنری را ۱۰ الی ۲۵ اسفند ماه دانست و گفت علاقمندان جهت هرگونه اطلاعی در این زمینه با شماره تلفن‌های ۰۹۱۷۴۳۲۷۳۸۵ و ۰۹۱۷۳۴۱۱۰۸۰ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 5157942

منبع: مهر

کلیدواژه: شریف اسلامی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد زمین لرزه ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله مشهد کرونای انگلیسی شیراز بوشهر بارش برف گرگان اردبیل عکس استانها سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد

مدیرمسئول نگارخانه ترانه باران معتقد است که آثار قرآنی در دنیا طرفداران زیادی دارد و همین موضوع می‌تواند مورد توجه متولیان بخش گردشگری و میراث فرهنگی قرار گیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست خبری نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی "روایت باران" ظهر امروز سه‌شنبه 28 فروردین 1403 با حضور مدیر مسئول نگارخانه ترانه باران و تنی چند از اعضای شورای هنری و انتخاب آثار در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

محبوبه کاظمی دولابی،مدیر مسئول نگارخانه ترانه باران با اشاره به آنکه پس از اتفاقاتی که سال گذشته در زمینه هتک حرمت به قرآن در برخی کشورها افتاد، گالری ترانه باران به عنوان تنها نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی-اسلامی تصمیم به انجام اقدام موثری در واکنش به این اتفاق گرفت، گفت: در همین راستا و با تایید مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل محترم صندوق اعتباری هنر، نمایشگاه «روایت باران» در جهت حمایت از هنرمندان حوزه قرآن شکل گرفت.

سالاری: امیدوارم دین و وحدانیت همچنان در هنر خوشنویسی ایران بدرخشد

او با تاکید برآنکه هنرهای قرآنی مهمترین محتوای فرهنگی کشورهای مسلمان محسوب می‌شود، ادامه داد: با تاکید بر حمایت از هنرمندان فعال در خلق آثار با محوریت قرآن، فراخوان برگزاری نمایشگاه "روایت باران " برای هنرمندان این حوزه منتشر و صدها اثر برای شرکت در نمایشگاه ارسال شد؛ که از میان آثار با توجه به ظرفیت مکانی نمایشگاه حدود 170 اثر انتخاب و به نمایش گذاشته می‌شود.

کاظمی دولابی در ادامه نشست با اشاره به اینکه حوزه خط و خوشنویسی از بعد میراث فرهنگی نیز دارای اهمیت است گفت: هر کسی در حد مسئولیت خود وظیفه دارد که از این میراث فرهنگی حمایت کند.

او همچنین به برگزاری ورک‌شاپ‌ها و نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه "روایت باران" اشاره کرد و گفت جنبه پژوهشی هنرهای قرآنی برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد و ماحصل پژوهش‌های صورت گرفته در اختیار جامعه قرار می‌گیرد.

مدیر مسئول نگارخانه ترانه باران با اشاره به آنکه در "روایت باران" تاکید بر معرفی و نمایش آثار هنرمندان معاصر است، اذعان داشت: در راستای سیر تاریخی تحول و تطور آثار خط و خوشنویسی قرآنی تعدادی از آثار قدمایی هم در نمایشگاه به نمایش در می‌آید. گالری ترانه باران به صورت تخصصی در زمینه هنرهای ایرانی-اسلامی فعالیت دارد و خوشنویسی اصیل‌ترین هنر ایرانی -اسلامی محسوب می‌شود، این نمایشگاه هنرهای قرانی نامگذاری شده تا بتوانیم با هنر اصیل خوشنویسی هنرهای مرتبط با محتوای قرآن مثل تذهیب، تشعیر، جلدسازی را جذب کنیم، خلاقیتهایی که هنرمندان در این زمینه دارند و هنرهای خلاق قرآنی هم مورد توجه است و یکی از اهداف مهم ما حمایت و دیدن و شناسایی و معرفی هنرمندان خلاق در حوزه ملی و بین‌المللی است.

او همچنین به اهمیت این نمایشگاه در حوزه گردشگری فرهنگ‌محور و هنری اشاره کرده و گفت: یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند در تاثیرگذاری نمایشگاه آثار قرآنی "روایت باران" نقش داشته باشد، پیوند آن با حوزه گردشگری است و سالهاست ما درخصوص گردشگری هنری و نقش آن در توسعه و ترویج هنر تاکید داریم. گردشگری بازوی پیش برنده توسعه پایدار هنر ایران خواهد بود. 

کاظمی افزود: یکی از محصولات هنری که در دنیا طرفداران زیادی دارد آثار قرآنی است و همین موضوع باید مورد توجه متولیان بخش گردشگری و میراث فرهنگی هم قرار گیرد.

نمایشگاه هنرهای قرآنی "روایت باران" حرکت فرهنگی عمیقی است

در ادامه این نشست علی‌اشرف صندوق آبادی از اساتید برجسته خوشنویسی ایران که یکی از اعضای شورای هنری و انتخاب آثار نمایشگاه "روایت باران" است با اشاره به اینکه کلام قرآن عمیق است اما اگر به شیوه هنرمندان ارائه شود قطعا تاثیر بیشتری خواهد داشت، گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند یک حرکت فرهنگی عمیق باشد و انگیزه‌ای برای هنرمندان است که بیشتر به سمت تولید آثار فاخر قرآنی بروند و از طرفی نگاه ویژه‌ای به هنر و هنرمند در حوزه خوشنویسی شود. صندوق آبادی با اشاره به اعتباری که در اختیار وزارتخانه‌ها برای خرید آثار هنری گذاشته می‌شود گفت: چند سال است که این قانون وضع شده اما اقدامی به صورت جدی در زمینه آن انجام نشده است اگر با نگاه به این قانون دولت از کارآفرینان بخش هنر حمایت کند اتفاقات ارزشمندی در این حوزه می‌افتد و حمایت خوبی از هنرمندان به ویژه هنرمندان آثار قرآنی صورت می‌گیرد. چراکه کارآفرینان با روشهای خلاقانه میتوانند صدها هنرمند را در رویدادهای موثر به جامعه معرفی کنند.

نمایشگاه "روایت باران" نقطه عطف برای هنرمندان جامعه قرآنی

احمد شفیعی‌ها از استادان برجسته حوزه خوشنویسی و عضو شورای هنری نمایشگاه نیز در این نشست با تاکید بر موضوع حمایت از هنرمندان به ویژه در حوزه هنرهای قرآنی، گفت: تاریخ ادیان و تاریخ هنر در نقطه‌ای با هم تلاقی پیدا می‌کنند و ما می‌بینیم که بخش عمده رشد و توسعه این هنرها مرهون حمایت‌های آیینی و مذهبی بوده و این موضوع تنها منحصر به دین اسلام نیست و مصادیق آنرا در هنرهای کلیسایی هم می‌توان دید.

او ادامه داد: هنر خوشنویسی در ایران پیش از اسلام مدیون نگارش متون مذهبی بوده است‌. بی شک اسلام و قرآن کریم و نگارش قرآن هم حداقل در حوزه خوشنویسی نقش بی بدیل و بی نظیری در ارتقای این هنر داشته است.

شفیعی‌ها با اشاره به اینکه آثار نمایشگاه "روایت باران" با تنوع و گرایش‌های مختلف انتخاب شده‌اند، بار دیگر بر موضوع حمایت متولیان فرهنگی از هنرمندان تاکید کرد و گفت: در طول تاریخ بیش از هنرمندان که خالق آثار بودند افراد هنردوست و متولیان فرهنگ که در مسندی بودند که توانستند هنرمند را حمایت و اثر او را ماندگار کنند اثر بیشتری داشتند. آثار بسیاری از خوشنویسان بزرگ ما از میرعماد تا نیریزی بدون حمایت حامیان هنر به دست ما نمی‌رسید. از این منظر این نمایشگاه برای هنرمندان جامعه قرآنی نقطه عطف محسوب می‌شود.

این نشست با رونمایی از پوستر نمایشگاه "روایت باران" پایان یافت.

آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی "روایت باران " ساعت 16 روز جمعه 31 فروردین 1403 در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران با حضور اساتید خط و خوشنویسی و حوزه هنرهای قرآنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قمی ها در حمایت از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» راهپیمایی می کنند
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • اعلام جزییات نشست آسیب‌شناسی موسیقی در سال‌های پس از انقلاب
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به ۴۳ نفر سیل‌زده در جنوب سیستان و بلوچستان