Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@10:38:03 GMT

کتاب گویا «مربی تریلیون دلاری» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۳۵۹

کتاب گویا «مربی تریلیون دلاری» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مؤسسه نوین کتاب گویا، کتاب «مربی تریلیون دلاری» نوشته اریک اشمیت، جاناتان روزنبرگ و الن ایگل با صدای مهیار ستاری در قالب کتاب صوتی منتشر شد. این اثر درباره بیل کمپل، مربی چهره‌های معتبر حوزه کسب‌وکار از جمله استیو جابز، جک دورسی و… است.

علاقمندان به حوزه کسب و کار و مخاطبان نوین کتاب گویا، با کتاب مشهور «گوگل چگونه کار می‌کند؟» با صدای منوچهر زنده‌دل، هنرمند و بازیگر، از پیش، آشنایی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اریک اشمیت، جاناتان روزنبرگ و الن ایگل در این اثر راهکارها و تجربه‌های مدیریتی خود در گوگل را در اختیار مخاطبان قرار داده بودند تا از این طریق بتوانند به جایگاه برتری در مدیریت دست پیدا کنند.

هم‌اکنون موقعیت دیگری برای علاقمندان به این سه نویسنده و مدیر موفق فراهم شده تا تجربیات آنها را درباره مربی‌شان، بیل کمپل، بشنوند و از آن در زندگی کاری خود استفاده کنند. کتاب «مربی تریلیون دلاری» را که سرگذشت کمپل است، احمد آل احمد در انتشارات کتاب کوچه ترجمه کرده.

کتاب «مربی تریلیون دلاری» درباره اصول مربی‌گری بیل کمپل، یکی از مشهورترین کارآفرینان سیلیکون‌ولی و همچنین مشاور بزرگان تکنولوژی جهان است. او مربی چهره‌های سرشناسی مانند استیو جابز، لری پیج، جک دورسی و همچنین اریک اشمیت بوده است.

بیل کمپل گرچه مدیریت اجرایی در شرکت اپل را نیز در پرونده کاری خود دارد، اما توانست در نقش «مربی» افراد معتبری را در حوزه کسب و کار معرفی و راهنمایی کند. او نوابغ را شناسایی می‌کرد و آنها را به اعتبار و شهرت می‌رساند اما هیچ گاه درصدد رسیدن به شهرت و معرفی خود نبود. کسانی که از سرگذشت ساخت شرکت‌های اپل و گوگل باخبر هستند، نقش کم‌نظیر بیل کمپل را در ایجاد این کمپانی‌های بزرگ نادیده نمی‌گیرند.

اهمیت کتاب «مربی تریلیون دلاری» آنقدر زیاد است که در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز، آمازون، و وال‌استریت ژورنال قرار دارد و به مخاطبان خود کمک کرده تا مدیران بهتری برای مجموعه‌های کاری خود باشند.

کتاب «مربی تریلیون دلاری» نوشته اریک اشمیت، جاناتان روزنبرگ و آلن ایگل و ترجمه احمد آل احمد، با صدای مهیار ستاری و انتخاب موسیقی و میکس و مسترینگ بهنام کلاه‌بخش، آهنگساز و نوازنده، در ۷ ساعت و ۴۷ دقیقه در نوین کتاب گویا منتشر شده است.

کد خبر 5157934

منبع: مهر

کلیدواژه: استیو جابز کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی سازمان سمت ترجمه انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی موسسه بوستان کتاب سیدهادی خسروشاهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امیرالمومنین ع امام علی ع تازه های نشر رایزنی فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اریک اشمیت کتاب گویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (29 فروردین)

خیال روی تو چون بگذرد به گلشن چشم
دل از پی نظر آید به سوی روزن چشم

سزای تکیه گهت منظری نمی‌بینم
منم ز عالم و این گوشه معین چشم

بیا که لعل و گهر در نثار مقدم تو
ز گنج خانه دل می‌کشم به روزن چشم

سحر سرشک روانم سر خرابی داشت
گرم نه خون جگر می‌گرفت دامن چشم

نخست روز که دیدم رخ تو دل می‌گفت
اگر رسد خللی خون من به گردن چشم

به بوی مژده وصل تو تا سحر شب دوش
به راه باد نهادم چراغ روشن چشم

به مردمی که دل دردمند حافظ را
مزن به ناوک دلدوز مردم افکن چشم

تفسیر :

برای رسیدن به مراد دل تلاش و همت عالی لازم است، تمام تلاش خود را به کار گرفته و شکیبا باشید، خداوند بقیه کارها را درست خواهد کرد.

در سختی ها از یاری دوستان مورد اعتماد خود بهره بگیرید و به پروردگار توکل داشته باشید. در ایام خوشی دیگران را فراموش نکنید و به دوستان و یاران باوفا کمک کنید.

زندگی نامه حافظ

حافظ، شاعر فارسی زبان قرن هشتم هجری بوده که در سال ۷۲۷ هجری قمری در شهر شیراز متولد شد. پدر او بهاءالدین محمد نام داشت که در دوران کودکی حافظ، از دنیا رفت. حافظ در دوران نوجوانی شاگرد نانوا بود و به‌همراه مادرش زندگی سختی را سپری می‌کرد. گفته می‌شود او در اوقات فراغت خود به مکتب‌خانه‌ای که نزدیک نانوایی بود می‌رفت و خواندن و نوشتن را از همان جا فراگرفته است. او در مجالس درس علما و بزرگان زمان خود شرکت می‌کرد و نیز‌زمان برای کسب درآمد به کارهای سخت و طاقت فرسا می‌پرداخت. خانه حافظ در محله شیادان شیراز بود.

این شاعر بزرگ در دوران جوانی بر تمام علوم مذهبی و ادبی مسلط شد و در دهه بیست زندگی خود به یکی از مشاهیر علم و ادب سرزمین خود تبدیل شد. جالب است بدانید که او قرآن را به‌طور کامل حفظ بود و به همین خاطر تخلص حافظ را برای او انتخاب کردند. شمس الدین محمدبن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی حدود چهل سال در حوزه درس استادان آن زمان از قبیل قوام الدين عبدالله، مولانا بهاء الدين عبدالصمد بحرآبادی، مير سيد شريف علامه گرگانی، مولانا شمس الدين عبدالله و قاضی عضدالدين عيجی  شرکت می‌کرد و به همین خاطر به اکثر دانش‌های زمان خود مسلط بود.

حافظ در دوران شاه شیخ ابواسحاق به دربار راه پیدا کرد و شغل دیوانی را برای خود انتخاب کرد. او علاوه بر شاه ابواسحاق، در دربار شاهان دیگری همانند شاه شیخ مبارزالدین، شاه شجاع، شاه منصور و شاه یحیی نیز حضور پیدا کرده بود. حافظ از طریق دیوانی امرار معاش می‌کرد و شاعری شغل اصلی او نبود. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین گناه از نظر حافظ، ریاکاری و مردم‌فریبی بود. حافظ در دوران زندگی خود اشعار به‌ویژه غزلیات بسیار زیبا و معنی‌داری سروده است که نیز‌اکنون پس از گذشت قرن‌ها از آن، بوی تازگی داده و خواندنش آرامش‌بخش است. دیوان اشعار حافظ شامل غزلیات، قصیده، مثنوی، قطعات و رباعیات می‌شود.

حافظ در دوران جوانی عاشق دختری به نام شاخه نبات شد؛ البته برخی بر این عقیده‌اند که نام همسر حافظ نسرین بود و او این نام را به‌دلیل شیرین زبانی معشوقه‌اش به او اختصاص داده است. او برای رسیدن به معشوقه‌اش، ۴۰ شبانه روز را به‌طور مستمر در آرامگاه باباکوی شب زنده‌داری کرده و به دعا پرداخت. سپس، با شاخه نبات ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر بود. حافظ تنها یک بار ازدواج کرد و پس از مرگ همسرش مجرد ماند. به همین خاطر بسیاری از عارفان و عاشقان، عشق مقدس و واقعی را در حافظ جستجو می‌کنند. پسر این شاعر بزرگ نیز در دوران جوانی در راه سفر نیمه‌کاره به هند همراه پدرش از دنیا رفت.

در تقویم رسمی ایران، ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ است و هر ساله در این روز مراسم بزرگداشت حافظ با حضور پژوهشگرانی در سراسر دنیا روی آرامگاهش در شهر شیراز برگزار می‌شود.

 

آثار حافظ

دیوان حافظ شامل ۵۰۰ غزل، ۴۲ رباعی و چند قصیده است که آن را در در ۵۰ سال از زندگی خود سروده است؛ یعنی به‌طور متوسط در هر سال تنها ۱۰ غزل سروده است؛ زیرا او در لحظاتی خاص به سرودن اشعار خود می‌پرداخت و تمرکز خود را روی خلق آثاری ناب گذاشته بود که شایسته مقام معشوق باشد. این نکته بسیار قابل‌توجه و تامل‌برانگیز بوده و به همین خاطر دیوان او را به یک کتاب خاص و خواندنی تبدیل کرده است. دیوان حافظ بیش از ۴۰۰ بار به زبان فارسی و زبان‌های دیگر دنیا به چاپ رسیده است. حافظ لقب ماهرترین غزل‌سرای زبان فارسی را نیز با اقتدار از آن خود کرده و تک بیت‌های او بسیار درخشان و تماشایی است.

شاید تعبیر کردن یا قدرت تاویل پذیری را بتوان از مهم‌ترین خصوصیات اشعار حافظ به حساب آورد؛ زیرا هر کس که دیوان حافظ را باز کرده و غزلی از آن می‌خواند، با توجه به شرایط روحی خود برداشت متفاوتی از آن می‌کند؛ به‌گونه‌ای که حافظ آن شعر را فقط برای حال آن لحظه او سروده است. در اشعار حافظ، تناسبات هنری به شکلی ظریف و دقیق رعایت شده‌اند و ایهام و ابهام را به جا و درست به کار برده است. در برخی از اشعار حافظ، زبان طنز نیز به کار گرفته شده تا ناگفته‌ها به کمک زبان طنز بیان شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (28 فروردین)

دیگر خبرها

  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (29 فروردین)
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • رشد 111 درصدی درآمد دولت از محل جرائم و خسارات در بودجه / درآمد ناشی از جرایم رانندگی در صدر/ 1403 برای چه مواردی باید جریمه بپردازید؟