Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@11:18:49 GMT

طراحی سامانه ثبت معاملات خودرو

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۳۷۲

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، علی دیزجی معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو خبر داد و بیان کرد: یکی از معضلات جامعه که باعث افزایش تعداد پرونده‌های وارده به محاکم قضایی می‌شود، اختلافات و جرایمی است که در حوزه خرید و فروش خودرو اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور پیشگیری از جرایم و دعاوی ناشی از خرید و فروش خودرو مانند سرقت، جعل، فرار مالیاتی، ایجاد و فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو ضروری است و در همین راستا این معاونت با دعوت از مسئولان ذی ربط خواستار فعال سازی سامانه ثبت معاملات خودرو شده است.

معاون قضایی رئیس کل و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: این سامانه دارای مزایایی از قبیل افزایش ضریب امنیت معاملات، شفاف سازی اطلاعات و یکسان سازی فرآیند تنظیم قراردادها بوده و در نهایت موجب کاهش ورودی پرونده‌ها می‌شود که امیدواریم با توجه به مهیا بودن مقدمات امر تا پایان سال جاری سامانه مذکور به صورت رسمی راه اندازی و اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

بر اساس این گزارش، یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها، جلب اعتماد مردم برای مراجعه به نمایشگاه ها، حفظ و نگهداری سوابق قراردادهای واحدهای صنفی، جلوگیری از فروش همزمان یک خودرو به بیش از دو نفر، جلوگیری از فعالیت فروشندگان و نمایشگاه داران غیرمجاز، مکانیزه کردن فعالیت نمایشگاه داران و حذف قولنامه‌های دستی از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادگستری تهران بازار خودرو سامانه ثبت معاملات خودرو استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا علیه‌السلام گفت: با نظر هیأت داوران بخش پرده خوانی و نقالی روستایی رضوی، ۱۰ نقال و پرده خوان در کنگان بوشهر به رقابت خواهند پرداخت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید زمانی معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا علیه‌السلام گفت: هنر نقالی، یکی از قدیمی‌ترین اشکال هنر تئاتر که از زمان‌های باستانی وجود داشته است و همچنین پرده‌خوانی یکی دیگر از شاخه‌های هنر تئاتری است که بر اساس کلام و داستان‌نویسی اجرا می‌شود. با توجه به اهمیت حفظ هنرهای باستانی کشور، جشنواره امام رضا (ع) یکی از بخش‌های جشنواره روستایی آسمان هشتم را به این موضوع اختصاص داده است.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا گفت: با فراخوان این موضوع، 32 هنرمند این عرصه با بارگزاری آثار خود در سایت شمس توس، اعلام آمادگی خود را برای شرکت در این بخش اعلام کردند.

هیأت انتخاب آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی معرفی شدند

زمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوعیت پرده‌خوانی، امام رضا است، 6 نفر در رده سنی نوجوانان و 4 نفر در رده سنی بزرگسالان موفق به حضور در اختتامیه این رقابت‌ها شدند. داوری این بخش بر عهده آقای محسن میرزا علی از نقالان و پرده خوانان صاحب نام و به دبیری محمد جهانپا برگزار خواهد شد. باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته اختتامیه این بخش با حضور برگزیدگان 6 و 7 اردیبهشت ماه در شهر کنگان بوشهر برگزار خواهد شد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • طراحی قالب انسجام آفرین فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • طراحی و راه اندازی سامانه مهارت افزایی هدفمند و نوآورانه به منظور شناسایی مهارت‌های بازار کار
  • روز سبز بورس تهران
  • هشدار به شهروندان شیرازی
  • هشدار هواشناسی به شهروندان شیرازی