Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:46:40 GMT

تعیین کف دستمزد اعضای یک صنف سینمایی

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۵۶۶

تعیین کف دستمزد اعضای یک صنف سینمایی

اعداد کف دستمزد اعضای انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما برای عقد قرارداد کاری تعیین شد.

به گزارش ایسنا، این انجمن جزئیاتی از اعداد کف دستمزد اعضای خود را با این تاکید که عوامل زیاد دیگری بر تعیین دستمزد دخیل هستند، منتشر کرد.

در اطلاعیه این انجمن آمده است: 

«به نام پروردگار یکتا

انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان، به پشتوانه زحمات همکاران عزیز و گرامی در دوره‌های پیشین هیئت مدیره در برگزاری جلسات متعدد، تحقیق و تفحص در باب چگونگی تعیین کف دستمزد، ساعت‌ها کار گروهی و پایه‌گذاری روش‌های نظام‌مند برای انجام محاسبات، در این دوره موفق شد به همت هیئت مدیره منتخب، اعداد کف دستمزد را مطابق با واقعیات روز جامعه سینمای ایران و حداقل‌های مورد نیاز برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان به این شرح نهایی نماید:

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان (مشترکاً): 30.000.000 تومان (ماهیانه)

2. برنامه‌ریز / دستیار اول کارگردان (هر کدام به تنهایی): 17.000.0000 تومان (ماهیانه)

3. دستیار برنامه‌ریز / دستیار دوم کارگردان (هر کدام به تنهایی): 8.000.0000 تومان (ماهیانه)

4. دستیار سوم کارگردان:4.000.000 تومان (ماهیانه)

 توجه به این نکته ضروری است که ارقام ارائه شده به هیچ عنوان به معنای عرف دستمزد برنامه‌ریزان و دستیاران نبوده و در نظر انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان چنین کاری از اساس ناممکن است. هر پروژه‌ای با دیگری متفاوت است و عواملی مانند وجود صحنه‌های بدلکاری، جلوه‌های ویژه، صحنه‌های تاریخی، کار در شهر یا کشورهای مختلف، تعداد بازیگران و بی‌شمار عوامل دیگر در کار دستیار کارگردان و حیطه مسئولیت‌هایش و در نتیجه بر دستمزد او تاثیر گذار است. از سوی دیگر بدیهی است سطح تجربه و دانش یک برنامه‌ریز یا دستیار کارگردان نیز باید در تعیین دستمزد وی مدنظر قرار گیرد. دستمزد هر دستیار کارگردان و برنامه‌ریز با توجه به پیچیدگی‌های هر پروژه و سابقه کاری او تعیین می‌شود.

انجمن تاکید می‌کند هیچ برنامه‌ریز و یا دستیار کارگردانی ملزم نیست با این ارقام کار کند، اما از اعضا خواسته می‌شود تحت هیچ شرایطی با رقمی کمتر از این مشغول به کار نشده و در عقد قراردادها این رقم را نقطه شروع و مبنای مذاکره قرار دهند.ذکر این نکته ضروری است که این ارقام بر مبنای مصوبات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تیر ماه  سال 1399 ارائه شده و بدیهی است که پس از اعلام مصوبات جدید از سوی وزارت کار اعداد بر مبنای مصوبات جدید بازنگری خواهد شد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما برنامه ریزان و دستیاران کارگردان دستیار کارگردان برنامه ریز کف دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»

طی احکامی جداگانه از سوی محمود شالویی مشاور وزیر فرهنگ و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، جمعی از استادان و مدیران ارشد فرهنگی و هنری استان خراسان رضوی به عنوان اعضای کارگروه همایش ملی و بین‌المللی «حکیم طوس» منصوب شدند. 

به گزارش ایسنا، محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدجواد موسوی، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی، جاوید کیانی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد، مجید عسگری، رئیس حوزه هنری استان خراسان رضوی و فرزاد قائمی، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.
در متن این احکام آمده است:  «احتراماً، با عنایت به نقش و جایگاه شاعر شیعی حماسه‌سرای ایران، ابوالقاسم فردوسی در تاریخ فرهنگ ایران اسلامی و در راستای پاسداشت مقام شامخ این فرهنگبان فرزانه، جنابعالی به عنوان عضو کارگروه «حکیم طوس» منصوب می‌شوید.
امید است با استعانت از خداوند متعال، با همراهی و همکاری دیگر اعضای کارگروه و در نظر داشت اهداف ذیل جهت انجام وظایف محوله موفق و مؤید باشید.
محمود شالویی، رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی»

بر اساس این گزارش، اهداف اصلی این کار گروه ملی عبارتند از:

 برنامه‌ریزی سالانه با هدف معرفی حکیم طوس به مخاطبان مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان کشور  برگزاری همایش‌های علمی با محوریت اندیشه‌ی فردوسی، شاهنامه و ادبیات حماسی با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد   تشکیل ستاد بزرگداشت حکیم فردوسی در استان خراسان رضوی جهت  هماهنگی و هم‌افزایی به منظور استفاده از ظرفیت اجرایی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف  اهتمام در برگزاری مراسم بزرگداشت سالانه در محل آرامگاه فردوسی و دهه حماسه انقلاب اسلامی از ۲۵ اردیبهشت ماه تا ۳ خرداد ماه  ایجاد بستر مناسب به منظور فعالیت دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی و ملی جهت معرفی هر چه بهتر حکیم طوس در سطح ملی و بین‌المللی حمایت از تولیدات فرهنگی ـ هنری پیرامون شاهنامه و ادبیات حماسی و نظارت بر طرح‌های پیش رو در استان خراسان رضوی حمایت از نشر کتب و پژوهش‌های با موضوع فردوسی و ادبیات حماسی، خاصه آثاری که در طول تاریخ به تبعیت از شاهنامه سروده شده‌اند. تلاش در زمینه تدوین آیین‌نامۀ داخلی کارگروه و اساسنامۀ تشکیل بنیاد حکیم طوس برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب به منظور تجمیع و تثبیت فعالیت‌های شاهنامه‌پژوهی و شناخت شخصیت فردوسی با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در دور جدید مدیریت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از سال ۱۴۰۱ تاکنون، آیین‌های گرامیداشت و پاسداشت مفاخر فرهنگی، ادبی و حکمی ایران و جهان پارسی  از یک روز به یک هفته گسترش پیدا کرده است و در سال ۱۴۰۳ نیز با برگزاری هفته بزرگداشت سعدی شیرازی، هفته بزرگداشت حکیم فردوسی، حافظ شیرازی و... نیز در دستور کار انجمن قرار خواهد داشت.
 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حال کارگران خوب است!
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • مقاومت مرموز دربرابرسینمای مقاومت