Web Analytics Made Easy - Statcounter

متین رضوانی پور پژوهشگر و نوازنده موسیقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: متاسفانه در ایام کرونا نمی توانستم به طور کامل به انجام کارهای پژوهشی در حوزه موسیقی بپردازم بنابراین تلاش کردم عمده فعالیت هایم در حوزه موسیقی را معطوف به فراگیری دوره های تنظیم و آهنگسازی بگذرانم که متاسفانه یا خوشبختانه با حوزه های کاری قبلی من تفاوت داشت اما چون واقعا دوست ندارم رابطه عمیقم با موسیقی قطع شود ناگزیر شدم تا در بخش دیگری از موسیقی فعالیت های خودم را ادامه دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کما اینکه همچنان علاقه دارم تا در حوزه های پژوهشی که همواره به آن تعصب داشته و دارم فعالیت هایی را انجام دهم اما وقتی مجموعه و تهیه کننده ای به پژوهش ها و کارهایم اهمیت نمی دهد، ناچارم راه دیگری را برای فعالیت در موسیقی انتخاب کنم.

وی ادامه داد: چندی پیش همراه با گروه موسیقی «آوای شمس» تک آهنگی را تولید کردیم که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. این بار هم تصمیم گرفتیم تا به بهانه فرا رسیدن عید نوروز و بهار و اینکه در شرایط فعلی مردم عزیزمان به شدت به داشتن احوالی خوب نیازمندند اثری را آماده کنیم تا به سهم خود در انرژی بخشی و ایجاد نشاط میان مخاطبان تلاش هایی کرده باشیم. این قطعه در قالب یک اثر تلفیقی برگرفته از موسیقی ایرانی و موسیقی الکترونیک آماده شده که طی روزهای آینده کارهای مربوط به ضبط و میکس و مستر آن به اتمام می رسد و پس از تولید یک کلیپ در روزهای منتهی به نوروز پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

رضوانی پور در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به دیگر فعالیت های خود در عرصه موسیقی توضیح داد: یک سری تک آهنگ را برای تولید آماده کرده ام که در حال و هوای موسیقی الکترونیک است که برخی از آنها ملهم از موسیقی ها و تصانیف دوران قاجار است که از نظر خودم کارهای بسیار متفاوتی شده اند و می دانم هم با مخالفان و هم با موافقان زیادی همراه می شود. این شرایط هم در فضایی فراهم شده که متاسفانه مخاطبان به سمتی رفته اند که دیگر موسیقی ایرانی را گوش نمی دهند و یا آن دسته از افرادی که همچنان به شنیدن این نوع آثار اقبال نشان می دهند بسیار اندک هستند. همه اینها در کنار بی توجهی بسیاری از تهیه کنندگان و تولیدکنندگان آثار موسیقایی نسبت به آثار دارای پیشینه فرهنگی و اصولی موسیقی ام موجب شد که من در کمال بی انگیزگی راه دیگری را برای خودم انتخاب کرده و فعلا در نوع دیگری از موسیقی فعالیت کنم. من از شاگردان استاد مجید کیانی هستم که با تمام وجودم تلاش کردم به سهم خودم حافظ و نگهدار موسیقی اصیل ایرانی باشم اما وقتی می بینم مخاطبان و تهیه کنندگان کمترین اهمیتی به این فعالیت ها و پژوهش هایم در حوزه موسیقی آیینی نمی دهند به شدت بی انگیزه می شوم و تلاش می کنم در ژانر دیگری به فعالیت مشغول باشم.

این پژوهشگر تصریح کرد: در طول سال های گذشته که به شدت دنبال سرمایه گذار برای آثار پژوهشی ام در حوزه موسیقی عرفانی و دیگر گونه های ارزشمند موسیقایی بودیم متاسفانه مجموعه یا تهیه کننده ای به آثارم روی خوش نشان نداد و یا اگر هم پاسخ مثبتی گرفتم در نهایت با طافچه بالای همین تولید کنندگان و تهیه کنندگان موسیقی مواجه شدم . شرایطی که به قدری برایم بی انگیزگی ایجاد کرد تا راه دیگری را انتخاب کنم. این بی انگیزگی هم آنقدر برایم اذیت کننده بود که هم اکنون مغازه بازکردم و مشغول لبنیات فروشی هستم؛ شرایطی که امیدوارم روزی من را به همان سبک و سیاق کارهای قبلی ام بازگرداند.

کد خبر 5157524 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی ایرانی موسیقی نواحی فیلم کوتاه فیلم سینمایی تئاتر ایران موسیقی ایرانی جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک سینمای مستند شبکه پنج سیما جشنواره هنر زنده است برنامه تلویزیونی محمدرضا الوند فیلم مستند سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر حضور هنر ایران در جهان شبکه نمایش خانگی حوزه موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاران برای تحقق شعار سال پای کار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر پنج شنبه در دیدار نوروزی با اعضای شورای ائتلاف کردستان اظهار کرد: در سال‌های اخیر رویکرد پرمعناتری نسبت به کلمه ائتلاف را شاهدیم که دایره این شورا وسیع‌تر شده است و امید می‌رود همینگونه پیش برود.

وی با اشاره به شعاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال مطرح فرمودند، افزود: یک نگاه به این شعار برای جهش تولید مشارکت مردم است که باید صاحبان قدرت و ثروت از جمله سرمایه‌گذاران پای کار باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: باید افراد بیشتری علاقمند به ایده، مکتب و راه و روش انقلابی شوند و با دیدگاه انقلابی برای پیشبرد تحقق شعار سال قدم بردارند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی (ع) پرداخت و بیان کرد: سه ویژگی انسان را محبوب می‌کند که حسن‌الخلق، مهربانی یا حسن‌الرفق و تواضع این سه مهم را تشکیل می‌دهند.

نامگذاری سال از سوی رهبر یک سنت حسنه است

بهمن عرفانی عضو شورای ائتلاف کردستان نیز در این دیدار بیان کرد: بعد از اغشاشات سال قبل، با عفو رهبری جوانانی که از روی ناآگاهی دچار لغزش شدند، آزاد شدند که جای تقدیر دارد.
وی تصریح کرد: نامگذاری سال از سوی رهبر سنت حسنه‌ای است که آیندگان رسالت دارند همراهی لازم را با این شرایط داشته باشند.

به گفته عرفانی، نگاه شورا این است که جهش تولید را رصد و به مدیران نیز یاری کند و مردم را نیز پای کار بیاورد.

وی کمبود ارتباطات و همکاری را منجر به کمرنگ شدن تحقق شعار سال دانست و گفت: گاهی برای رونق اقتصادی نیاز به مشارکت عمومی و فرهنگ سازمانی کسب و کار در ایران است تا تعامل لازم برای پیشبرد اهداف سال فراهم شود.

وی همچنین بر لزوم انسجام و وحدت رویه بین مردم، مسؤولان و نمایندگان مجلس، توجه به تنوع و نوآوری در پژوهش، توجه به محتوای کتب درسی، اجرای کارهای فرهنگی و آموزش عمومی در تحقق شعار سال تاکید کرد.

دستاوردهای نظام اسلامی باید برای جامعه تبیین شود

عضو دیگر شورای ائتلاف استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: جریانات سیاسی بعنوان موتور متحرک جامعه دموکراسی می‌توانند در پیشبرد و تبیین منویات رهبری اثرگذار باشند و به عنوان قلب تپنده سیاسی در احصای مشکلات جامعه و آگاهی بخشی آن نقش آفرینی کنند.

محرم وزیری بیان کرد: این شورا حیات خلوت هیچ فرد و گروهی نبوده و نیست.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات اسفند ماه گذشته و کاندیداهای مورد نظر شورای ائتلاف که سیاست آن از مرکز گرفته شد، اعلام کرد: هیچ کاندیدایی در استان از ما درخواست جلسه نداشتند و سعی شد افرادی که می‌توانند براساس گفتمان انقلابی پیش بروند، پا در میدان بگذارد و هنر جریان سیاسی این بود که رای‌آوری این افراد را بیشتر کند.

وزیری افزود: سال آینده دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شهر و روستاها را در پیش داریم که امیدواریم با همگرایی بیشتر نیروهای انقلابی برای مشارکت مردم براساس ابلاغ مرکز بتوانیم تلاش کنیم.

عضو شورای ائتلاف کردستان یادآور شد: تذکرات و راهبردهای نماینده ولی فقیه استان چراغ راه اعضای شورای ائتلاف استان خواهد بود، و این دیدار نیز امروز در راستای همین موضوع انجام شد.

کد خبر 6064376

دیگر خبرها

  • (ویدیو) فراستی: فیلمسازان با ساخت آثار آشغال به مخاطبان توهین می‌کنند
  • سرمایه‌گذاران برای تحقق شعار سال پای کار باشند
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • نسخه الکترونیکی «آتش» منتشر شد/ این بارگوش می‌بیند و چشم می‌شنود
  • از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بومی با تمام توان حمایت خواهیم کرد
  • قصه مناجات هایی برخاسته از ادبیات کلاسیک/ «سر عشق» را بشنوید
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟
  • مجله «رواق خدمت» منتشر شد
  • کتاب «رواق خدمت» منتشر شد