Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرانی پوشاک در شهرستان ایوان در سایه نبود نظارت باعث گلایه مندی شهروندان شده است.که لازم و ضروری است مسئولان در این راستا اقدامی عملی صورت دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، در حالی روزهای پایانی سال را پشت سر می‌گذاریم و بیشتر خانواده‌ها خودشان را برای نوروز آماده می‌کنند که بسیاری از آن‌ها از قیمت‌ها رضایت ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همیشه با نزدیک شدن سال نو، چند نوع کالا هستند که پر رنگ‌تر از بقیه در سبد نیازهای جامعه تعریف می‌شوند.

 یکی از این کالاها پوشاک است که قیمت آن در این روزهای آخر سال برای مردم قابل توجه است، پوشاکی که به گفته بسیاری از فروشندگان، بین بیست تا پنجاه درصد گرانتر از سال گذشته شده است.

مردم از قیمت‌های بالای پوشاک و برخی کالاهای دیگر ناراضی هستند و این افزایش قیمت‌ها را ناعادلانه می‌دانند. بیشتر مردم معتقد هستند، فروشندگان لباس به خاطر ایام نوروز و اشتیاق مردم به خرید لباس عید، قیمت‌ها را چند برابر کرده‌اند و از اینکه هیچ نظارتی بر این واحدهای صنفی اعمال نمی‌شود، گلایه دارند.

نبود نظارت بربازارپوشاک

محمدی گفت :بازارپوشاک لباس ایوان متاسفانه نظارت خاصی رو فروشندگان وجود ندارد اگر بخواهیم قیمت یک نمونه لباس را در سطح شهر قیمت نماییم با قیمت های متفاوتی در سطح شهر مواجه هستیم که این امر نشان دهنده عدم نظارت بر بازار شهر ایوان است.

وی افزود : بنده دارای چندین فرزند هستم با توجه به اینکه شغل آزاد دارم توان خرید لباس را برای همه فرزندانم با این  قیمت های نجومی ندارم.

وی ادامه داد : اگر نظارت ها بر مراکز عرضه پوشاک و البسه مداوم صورت گیرد قطعا شاهد آن هستیم که مغازه ها در درج قیمت ها انصاف را رعایت می کنند.

تشدید نظارت بربازار ایوان

"آقابابایی " رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ایوان  گفت : تشدید نظارت بر بازار فرصتی برای اصناف و بازاریان بوده چرا که ممکن است با افرادی رو به رو شویم که از فضای حاکم بر اصناف و بازار سوء استفاده کنند.

وی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده عده ای از شرایط موجود در بازار به کمک اصناف باید همه واحدهای صنفی ضوابط قانونی، درج قیمت بر روی کالا و برخورد تعزیراتی را رعایت و نسبت به این موضع حساس باشند.

بابایی  اضافه کرد: نظارت بر بازار و واحدهای صنفی شهرستان در قالب گشت های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی ارائه دهنده  ادامه دارد.

وی تاکید کرد: بمنظور کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها 2 گروه 2 نفره مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در قالب بازرسی و نظارت در سطح شهرستان در 2 نوبت صبح و عصر برای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیر صنفی فعالیت می کنند.

وی از شهروندان خواست هرگونه شکایت و گزارش خود را در ارتباط با تخلف واحدهای صنفی از طریق تماس با شماره تلفن گویای 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

در نهایت، با وجود اینکه پوشاک با افزایش شدید نسبت به سال گذشته روبه روست، اما واقعیت این است که حتی خود فروشندگان هم دخل خود را در مقایسه با سال گذشته در همین روزها کمتر از نصف اعلام می‌کنند و شکایت دارند که هر چه به عید نزدیکتر می‌شویم، با اینکه حقوق و عیدی کارمندها هم پرداخت شده است، وضع بازار بدتر می‌شود.

البته امروزه قیمت‌ها سلیقه‌ای شده و هر کسی جنسش را به هر قیمتی که بخواهد، می‌فروشد. اکنون دولت برای نظارت و کنترل قیمت ایام عید، طرح‌هایی را به اجرا در می‌آورد، اما محدوده این نظارت‌ها، فقط در غرفه‌های عرضه پوشاک در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و برخی واحدهای صنفی است که به انتخاب اتحادیه پوشاک با نصب تابلوهای مشخص اقدام به فروش ویژه پوشاک می‌کنند و شامل همه مغازه‌های سطح شهر نمی‌شود.

این گونه است که تمام کالاها در حلقه‌ای زنجیروار گران شده‌اند تا واژه «گرانی» به تنهایی توصیف کننده وضعیت کنونی قیمت کالاها باشد و بیشترین زیان را نیز مصرف کنندگان می‌پردازند؛ بویژه آن دسته مصرف کننده‌هایی که نه تولید کننده هستند که بر قیمت تولیداتشان بیفزایند و نه تاجر که بر قیمت کالاهایشان.

انتهای پیام/الف

منبع: دانا

کلیدواژه: واحدهای صنفی سطح شهر قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان

استاندار هرمزگان از ایجاد شهرک صنفی پوشاک خبر داد و گفت: در حوزه تولید البسه مورد نیاز استان مقدمات ایجاد یک شهرک صنفی ایجاد شده که تولید و عرضه لباس و پوشاک در این شهرک با استانداردهای ملی و رعایت عرف جامعه انجام خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دومین نشست ستاد استانی عفاف و حجاب ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیلی محکم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونسیتی را یادآوری اقتدار نظام به دشمنان دانست.

وی گفت: طرح سراسری نور در استان علیرغم چالش‌ها، وفاق و همکاری مردم با ستاد استانی عفاف و حجاب را همراه داشت و حول محور فراجا اثرگذاری توأم با آرامش را شاهد بودیم که قابل تقدیر است.

استاندار هرمزگان افزود: در حوزه عفاف و حجاب به عنوان قانون خدا و اسلام باید صدای واحد باشیم و همه ارکان به تکالیف خود در این زمینه عمل کنند.

وی ابلاغ و انجام پیشنهادات فراجا برای همکاری و اثربخشی فرهنگی ـ اجتماعی ضروری دانست و افزود: تقویت بخش‌های مردمی بویژه پیوستن کنش‌گران اجتماعی در سامانه همچنین ساماندهی مراکز بومگردی و اقامتی نیز در قالب پلتفرم‌ های تعریف شده اهمیت بسیاری دارد.

دوستی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرا نسلی و مغایر با حدود شرعی را نیازمند آموزش و مهارت‌ورزی ویژه‌ای برشمرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در این مقوله بسیار مهم است.

استاندار هرمزگان از ایجاد شهرک صنفی پوشاک خبر داد و گفت: در حوزه تولید البسه مورد نیاز استان مقدمات ایجاد یک شهرک صنفی ایجاد شده که تولید و عرضه لباس و پوشاک در این شهرک با استانداردهای ملی و رعایت عرف جامعه انجام خواهد شد و بخشی از دغدغه و مطالبه مردم در این زمینه برطرف می‌شود که متقاضیان همکاری در این بخش می توانند ازطریق سازمان صمت استان ثبت نام کنند.

گفتنی است در این جلسه رئیس کل دادگستری هرمزگان، فرمانده نیروی انتظامی استان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مرتبط در سایر بخش ها حضور داشتند. انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • ایجاد شهرک صنفی پوشاک در هرمزگان