Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@14:40:22 GMT

کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در فضای سبز شهری گوگد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۷۰۱

کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب در فضای سبز شهری گوگد

شهردار گوگد گفت: با اجرای عملیات لوله گذاری به طول بیش از ۲۰ هزار متر ۴۰ درصد مصرف آب فضای سبز شهری شهر گوگد کاهش یافت.

حسین علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه برای عملیات شبکه آبیاری قطره‌ای و بارانی در پارک لاله؛ بلوار شهدا، بلوار ارگ و بلوار شفا و نقاط مختلف بیش از ۲۰ هزار متر لوله گذاری در شهر گوگد اجرا شد، اظهار کرد: با اجرای این عملیات در مصرف آب ۴۰ درصد صرفه‌جویی و درصد بالایی از آبیاری فضای سبز شهری از آب شرب شهری جدا سازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت توسعه شبکه آبیاری در فضاهای سبز شهری به منظور توسعه فضاهای سبز و کاهش مصرف آب، از اجرای عملیات لوله گذاری در سایر نقاط فضاهای سبز شهر گوگد تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

شهردار گوگد با تأکید بر اینکه فضای سبز مناسب در شهرها، افزون بر سلامت جسمانی موجب آرامش روان، بازده کاری بیشتر و بهبود کیفیت زندگی شهری می‌شود، تصریح کرد: به منظور نگهداری علمی و اصولی فضاهای سبز شهری و استفاده هر چه بهتر شهروندان از این فضاها و بهینه سازی مصرف آب، عملیات لوله گذاری شبکه آبیاری به بیش از ۲۰ هزار متر در بلوارها، میادین و نقاط مختلف فضاهای سبز شهر گوگد اجرایی شده است و مابقی عملیات اجرایی در دستور کار شهرداری گوگد قرار گرفته است.

کد خبر 476650

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گوگد شهرداری آبیاری نوین فضاي سبز شهري پروژه هاي عمراني شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فضاهای سبز شهر لوله گذاری شهر گوگد فضای سبز سبز شهری مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان خردافزود: آبیاری های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان هم می شود. وی با اشاره به اینکه براساس آماری که پارسال دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف در استان تنها در نیمه نخست پارسال انجام شده است افزود: بازنگری در این شیوه ضرورت دارد. مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی اگرچه در بیشتر نقاط کشور حال زمین را بد کرده است اما این رویه در استان هم مشکل ساز شده و ضرورت دارد تا برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود. وی تاکید کرد: برای بهبود حال زمین فرهنگ استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود که البته این امر افزون بر مشارکت شهروندان نیازمند حساسیت بیشتر مسئولان است. جاودان خرد عنوان کرد: جایگزینی کیسه های پارچه ای به صورت جدی و فراگیری با کیسه های پلاستیکی در واحدهای صنفی مانند نانوایی ها نخستین گام برای تحقق این مهم محسوب می شود.  

دیگر خبرها

  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد