Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، غلامحسین رحیمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی تجهیزات و دستاوردهای فناورانه، ساختمان سبز، کتابخانه و مرکز اسناد علمی و تعدادی از آزمایشگاه‌های پژوهشگاه مواد و انرژی در سالن شهید بیات این پژوهشگاه، ضمن شرکت مجازی در نشست هیئت رئیسه، برای اعضای هیئت علمی این پژوهشگاه سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان این که در حال حاضر ما از نهادهای علمی کشور، ارائه آموزش مناسب به دانشجویان و تربیت دانش‌آموختگان، انجام پژوهش‌های اصیل و معتبر و مشارکت در توسعه فناوری را به عنوان سه موضوع مهم، انتظار داریم، اظهار کرد: در دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌علمی به هر سه موضوع می‌پردازند ولی در پژوهشگاه‌ها، اعضای هیئت‌علمی باید روی دو مورد آخر یعنی انجام پژوهش‌های اصیل و معتبر و مشارکت در توسعه فناوری تمرکز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در کشورمان پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی بسیاری وجود دارد ولی تعدادی از آنها به‌عنوان پژوهشگاه‌های بزرگ و اثرگذار در کشور شناخته می‌شوند که پژوهشگاه مواد و انرژی یکی از آنها است و با توجه به دستاوردها، تجهیزات و امکانات این پژوهشگاه ما انتظار انجام پژوهش‌های معتبر و مشارکت اثرگذار در توسعه فناوری را انتظار داریم.

رحیمی ضمن تاکید بر فعالیت و پویایی اعضای هیئت‌علمی، گفت: اعضای هیئت‌علمی پژوهشگاه‌ها به‌عنوان وظیفه اصلی به تحقیقات و پژوهشی که منجر به توسعه فناوری بشود، بپردازند و طرح کارفرمایی را انجام دهند که بتوانند مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند و در کنار آن به تولید مقاله و انتشار آن در مجلات معتبر بین‌المللی نیز بپردازند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با تاکید بر ایجاد و مشارکت یک مرکز رشد در محیط شهری گفت: هر گونه خدمات فنی، جذب طرح‌های پژوهشی و جذب اعتبار و ارتباطات بیرونی باعث اثرگذاری پژوهشگاه بر محیط بیرونی خود شده و باعث پویایی جوانان دانش آموخته شهر و طرح ایده‌های آنان می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: زمینه توسعه و فناوری در کشور بیش از پیش فراهم شده است و بخش پژوهش در ۱۵ سال اخیر رشد بسیاری به‌ویژه در عرصه بین‌المللی داشته است.

در این نشست که تعدادی از مقامات استانی از جمله حسین بغدادی شهردار مشکین دشت و سروان نصیری از پلیس امنیت ناجا نیز حضور داشتند، علیرضا کلاهی مشاور عالی رئیس و مدیر حوزه ریاست پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به تاریخچه پژوهشگاه، به معرفی پژوهشکده‌ها، آزمایشگاه‌ها و پایلوت‌ها و نیز برنامه‌های کلی و عملکرد پژوهشگاه بر اساس سیاست‌های وزارت علوم و برنامه راهبردی ۵ ساله پژوهشگاه، پرداخت.

وی همچنین موضوع " پژوهشگاه جامعه محور و اهمیت یافتن فعالیت‌های فناورانه و مرتبط با جامعه در شیوه جدید ارزیابی وزارت علوم" را به‌عنوان خواسته اصلی پژوهشگاه مطرح کرد.
در ادامه، گزارش عملکرد پژوهشگاه مواد و انرژی توسط حسین قدمیان معاون فناوری و سعید حصارکی معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه ارائه شد.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1090056 برچسب‌ها معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم هیئت علمی تحقیقات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم هیئت علمی تحقیقات دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی اعضای هیئت علمی توسعه فناوری پژوهشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند

به گزارش خبرنگار مهر، ، فاضل احدی پیش از ظهر جمعه در دیدار با بسیجیان فناور اظهار کرد: فناوران به عنوان مرجع دانشی می توانند در زمینه تحقق شعار سال نقش آفرینی کنند و فضای امید و آینده نگری را توسعه دهند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تولید در جامعه زمینه بهره‌مندی آن جامعه از رفاه، آسایش و ایمنی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: با دست‌یابی به پیشرفت پایدار از مسیر دانشگاه و مراکز علمی فرصت رشد و تولید پایدار نیز مهیا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بحث تولید را با دانش‌بنیان بودن تولید گره زدند به این معنی که اگر قرار است کاری انجام دهیم، مبتنی بر فعالیت‌های دانش‌بنیان و بر اساس توسعه پایدار باشد.

احدی گفت: با توجه به رویکردهای جدید سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل در سال جدید، باید بیش‌ازپیش در راستای تحقق شعار سال و افزایش شرکت های دانش بنیان گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه تولیدی پایدار است که بر پایه فناوری بوده و پشتوانه علمی داشته باشد، افزود: فارغ‌التحصیلان باید متناسب با تخصصی که یاد می‌گیرند، بتوانند ایده‌های علمی خود را در قالب مسئله محوری و هسته سازی تبدیل به محصول، شغل و کسب درآمد کنند تا در جامعه خود نقش‌آفرین باشند یعنی محور اصلی تولید مبتنی بر دانش و دانش‌بنیان باشد تا توسعه پایداری را ایجاد کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل با بیان اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با حمایت از طرح ها و ایده های فناورانه، و اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان مأموریت‌های جدید خود در حال فعالیت است، اظهار کرد: توسعه تیم ها و هسته های دانشی و پژوهشی در راستای کشف مسئله و حل آن ها می تواند مشکلات اساسی استان در بخش های مختلف را که منشعب از این مسائل هستند نقش بسزایی ایفا کنند.

احدی با تأکید بر اینکه ضروری است دانشگاه ها و مراکز علمی نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی، کارآمد و متخصص تربیت کند، ادامه داد: طبق بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان، دانشگاه ها و مراکز علمی بایستی دانشجویان را به‌عنوان قوه عاقله کشور با نگاهی بر انسان‌ساز بودن در کنار پرورش و تربیت افراد مفید برای جامعه، مسئله محور بودن به‌ویژه در حوزه فناوری و ایجاد توسعه پایدار، نگاه به درون و ظرفیت‌های جامعه برای تحقق شعار سال تربیت کنند که در سال جاری با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 6082380

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد