Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@06:49:22 GMT

اجرای ۲ پروژه‌ برای مدیریت اصولی شیرابه

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۸۸۶

اجرای ۲ پروژه‌ برای مدیریت اصولی شیرابه

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از پیشبرد پروژه‌های مرتبط با مدیریت اصولی شیرابه با هدف کنترل آسیب‌های زیست محیطی و بهداشتی این مایع آلاینده در فرآیندهای مدیریت پسماند خبر داد.

مجید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سازمان مدیریت پسماند اعمال مدیریت بر شیرابه به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی همواره دغدغه‌ای حائز اهمیت و مورد توجه بوده و ضمن اجرای تدابیری برای مدیریت این شیرابه، بررسی‌ها جهت استفاده بهینه و تصفیه آن هم در دستور کار قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شیرابه از دو منبع وارد سایت‌های کارخانه می‌شود که منبع اول سالن دریافت پسماند و منبع دوم تولید شیرابه در محل سایت بلوغ مواد آلی در زمان تجزیه آنها است که از این دو منشأ به طور متوسط روزانه بین ۲۰ تا ۴۰ متر مکعب در فصول مختلف سال شیرابه تولید می‌شود.

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص مراحل مختلف مدیریت شیرابه توسط سازمان مدیریت پسماند، تصریح کرد: نخستین گام در مدیریت شیرابه جمع آوری اصولی آن و انتقال به مخازن یا لاگن های استاندارد به منظور جلوگیری از نفوذ شیرابه به زمین است و در مرحله دوم هم موضوع تصفیه شیرابه مطرح می‌شود.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در حال حاضر دو پروژه عمرانی مهم به ارزش حدود ۴۰ میلیارد ریال را در دستور کار دارد که پروژه اول عملیات احداث سه عدد لاگن تبخیری با حجم هر لاگن ۴۰۰۰ متر مکعب است که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

قاسمی با اشاره به دیگر پروژه مرتبط با این موضوع، افزود: احداث کانال‌های بتنی از محل سالن دریافت تا لاگن های تبخیر به طول ۵۰۰ متر و همچنین احداث حوضچه ته نشینی با پیشرفت ۷۰ درصدی به عنوان پروژه دیگر در حال انجام است و پیش بینی می‌شود این دو پروژه تا پایان سال به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه‌ها عملیات جمع‌آوری و نگهداری شیرابه به داخل لاگن های غیر قابل نفوذ به طور کامل و از تمام سایت‌ها انجام می‌گیرد.

کد خبر 478049

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان کلانشهر شهر شیرآبه شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد از اجرای نزدیک به ۳۰ پروژه بهسازی و زیباسازی با اعتبار ۱۹۰میلیارد در شهر شهرکرد خبر داد.

مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در سال جاری ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار جهت شروع و تکمیل ۳۰ پروژه این سازمان در نظر گرفته شده است، برخی از پروژه‌ها نظیر بهسازی و سازماندهی پیاده‌روی ورودی شرقی شهر شهرکرد در اطراف دالان سبز، بهسازی پیاده‌روهای مواصلاتی تپه نور الشهدا و اصلاح بلوار فارابی جنوبی به سمت میدان شهدا از جمله پروژه‌های در حال اجرا این سازمان است.

وی افزود: برنامه جمع‌آوری و بهسازی پیاده‌روی بلوار مفتح، نصب پایه‌های برق نه متری برای تأمین برق پیاده‌رو و ایجاد باغچه‌های کوچک جهت ایجاد فضای سبز در این بلوار و تکمیل پروژه پیاده‌رو سازی از خیابان کاشانی تا میدان آیت الله دهکردی پس پایان مناقصه قسمت‌های باقی مانده آن نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد گفت: اصلاح تقاطع‌های سطح شهر شهرکرد مهم‌ترین پروژه سازمان عمران و باز آفرینی شهر شهرکرد است و علاوه بر این برای بهبود وضعیت عبور و مرور در کوچه‌های اطراف بیمارستان آیت الله کاشانی نیز برنامه عقب نشینی قسمتی از دیوارهای بیمارستان در دستور کار است.

احمدی با اشاره به سایر پروژه‌های جدید این سازمان تصریح کرد: بازسازی محیطی پارک ملت، تکمیل پروژه‌های مسیر پانزده خرداد و میرآباد غربی، پیاده‌رو سازی‌های منطقه یک و دو شهرکرد، تکمیل فاز دو خیابان بزرگمهر، بهسازی سایر ورودی‌های شهر شهرکرد نظیر میدان کوهرنگ و احیای طرح آب‌نمای دالان سبز ورودی غربی شهر شهرکرد نیز از دیگر پروژه‌های جدید در سال جاری خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال طراحی و بررسی پروژه‌ای هستیم تا جهت رفاه حال مردم مسیر یک‌ طرفه میدان ۱۲ محرم تا میدان فردوسی شهرکرد را از حالت ماشین رو خارج کرده و به یک مسیر پیاده‌رو تبدیل شود.

کد خبر 745537

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • فرآیند اصولی دفع پسماند در شهرستان تنگستان مورد توجه قرار گیرد
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • مدیریت شهری اصفهان از مشارکت شهروندان در پروژه‌ها استقبال می‌کند
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان