Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:23:14 GMT

مجوز سومین واکسن کرونا در آمریکا صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۹۲۸

مجوز سومین واکسن کرونا در آمریکا صادر شد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از سومین واکسن کرونای موثر (واکسن جانسون اند جانسون) برای درمان کرونا را صادر کرد. واکسن کرونای «جانسون اند جانسون»، از هفته آینده  واکسیناسیون عمومی را شروع می‌کند.  

این واکسن در سایت آزمایش تخصصی بالینی آمریکا حدود ۷۲ درصد موثر بود اما به صورت کلی در تمام سایت‌های آزمایشی، واکسن «جانسون اند جانسون»  ۸۵ درصد در برابر اشکال شدید کووید ۱۹ و ۱۰۰ درصد در برابر بستری شدن بیماران در بیمارستان و مرگ ناشی از ویروس کرونا را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آمریکایی اعلام کردند که ممکن است برخی افراد به واکسن «جانسون اند جانسون» به علت پایین‌تر بودن درصد اثر به عنوان  واکسن ضعیف و نامعتبر نگاه کنند.

آنتونی فائوچی، رئیس بیماری‌های عفونی در آمریکا در این باره گفت: درگیر بازی عددی نشوید زیرا این، واکسن بسیار خوبی است و آنچه ما نیاز داریم را دارد.

او ادامه داد: به جای تجزیه و تحلیل تفاوت بین ۹۴ و ۷۲، این واقعیت را بپذیرید که اکنون سه واکسن بسیار موثر دارید.

اولین واکسن کرونایی که در آمریکا مجوز استفاده اضطراری را گرفته  واکسن «فایزر»  بود و بعد از آن واکسن شرکت «مدرنا» نیز مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرد.

این دو واکسن حدود ۹۴ درصد در برابر ویروس کرونا موثر هستند و واکسن «جانسون اند جانسون» حدود ۲۰ درصد، اثر کمتری نسبت به این دو واکسن دارد.

بیشتر بخوانید

واکسن سینوفارم چین در ایران مجوز گرفت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا جانسون اند جانسون واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود

مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر توضیح داد: تنها مرجع صدور مجوز رویدادهای هنری در کشور، وزارت فرهنگ است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیحاتی نسبت به لغو کنسرت‌های موسیقی در بوشهر گفت: تاریخ برگزاری کنسرت آرمان گرشاسبی که قرار بود ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برگزار شود، به دلیل سوءتفاهمی که بین اداره اماکن و شرکت کنسرت‌گذار ایجاد شده بود، لغو و به تاریخ دیگری موکول شد و مجوز کنسرت دیگری (معین زندی) تاکنون اصلا صادر نشده است که بخواهد لغو شود. این کنسرت نیز در آینده برای دریافت مجوز مشکلی نخواهد داشت.

سمیعی ادامه داد:  نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را  رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود.

وی با بیان اینکه  زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند گفت: در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

سمیعی در پایان نیز اظهار داشت: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بیش از ۱۵ هزار شناسه‌یکتا برای پروانه‌کسب کاغذی در آذریجان‌غربی صادر شد
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصویب کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • ۳۲۵۹ مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم صادر و تمدید شد